שוברים את הכלים: חדשות מעולם הקולינריה המקומי

מסעדת פופ אפ יוונית, דוכן חדש של משה שגב במתחם שרונה ומסיבת קובה בירושלים. חדשות הקולינריה השבועיות

יאסו תל אביב. צילום: איליה מלניקוב
יאסו תל אביב. צילום: איליה מלניקוב
19 באוגוסט 2015

עד יעבור אוגוסט

החיבור של בירת היינקן עם שפים מובילים כבר הוליד כמה ערבים קולינריים מוצלחים, למשל מעדניית הפופ אפ עם זונדר וארוחות הערב עם כאמל השלמון ועם אשף הסושי מידן סיבוני. השפן הבא שהם שולפים מהכובע, או מהמטוס, הוא אטורה בוטריני – שף יווני עטור פרסים ושבחים ממסעדת Botrini’s באתונה, בעלת כוכב מישלן. לאורך השנים מסעדות רבות של בוטריני נבחרו למסעדות הטובות ביותר ביוון. בוטריני יתארח במסעדת יאסו תל אביב של אביב משה לשתי ארוחות חד פעמיות (26.8־27.8), שבהן יבשלו השניים מנות על טוהרת המטבח היווני: ריזוטו פטריות כמהין, עגבניות צלויות וקרוטונים (78 ש"ח); מחבת של עגבניות צרובות, פונדו פרופיזולה ומוצרלה בופאלו (56 ש"ח); טירופיטה – מאפה פילו, גבינת עזים, דבש ותימין (48 ש"ח); סשימי טונה אדומה, קרם אבוקדו, כוסברה, נענע ושומשום קלוי (56 ש"ח); וסלט יווני קלאסי עם גבינת פטה המאירי (48 ש"ח). במהלך הארוחות תימזג בירה חופשי, מוזיקה יוונית תבקע מהרמקולים והנוף הקסום של חוף הים של ישמש כטפט נאה.

יאסו תל אביב, הירקון 105, 6031719־03, כל יום 19:00־אחרון הלקוחות

יאסו תל אביב. צילום: שי אוחיון
יאסו תל אביב. צילום: שי אוחיון

מפעלות שגב בע"מ

ביום שני השבוע פתח משה שגב את הדוכן "שגב קונספט, השווארמה". מבעד למדפי עציצי סוקולנטים המקיפים את הדוכן אפשר היה לראות את השף מדגמן גזרה דקיקה ובוחן באנרגטיות אופיינית את מצב הבשר על עמוד השווארמה. המנה פה היא לחמנייה רבועה, פרצל או לחם בריאות קריספי שאוחזים שווארמה של עוף. התוספות והרטבים קובעים את אופי המנה: חומוס, טחינה, אריסה ועלים למנת השווארמה הישראלית; איולי ברביקיו, ריבת בצל ומלפפון חמוץ למנה האמריקאית; איולי צ'יפוטלה, גוואקמולי, תירס צלוי, עגבנייה, חלפניו וכוסברה למנה המקסיקנית (37 ש"ח למנה).

דוכן נוסף של שגב קונספט כבר פועל בשרונה מרקט ומציע קינוחים בכוסות ענק שקופות, עם חבק קרטון למניעת נזילות וטפטופי רוטב. מלבי מכוסה גלידת וניל עם רוטב תותים, מוזלי בננות ופופקורן מתוק עם גלידת יוגורט, רוטב מייפל ובוטנים, קינוח אגסים ודובדבני אמרנה עם גלידת וניל וקרמבל, ועוגת גבינה מפוארת בכוס.

אנשי השוקולד ימצאו פה מוס שוקולד, עוגת שוקולד חמה עם גלידה, שני קינוחים פרווה – אחד טרופי עם סורבה קוקוס ובננות טריות ושני של עוגות שוקולד חמה וסורבה קוקוס (29 ש"ח לקינוח שגם זוג לא יצליח לחסל בלי תגבורת). בזכות החבק אתם אמורים לתחוב כפיות ולאכול תוך כדי אכילה, אך ספק אם תצליחו להתמודד בנימוס עם קינוחי הענק גם בישיבה אל דלפק הבר, מאובזרים בערמת מפיות. בקרוב ייפתח גם דוכן הכופתאות הרב לאומיות של שגב בשרונה מרקט.

שגב קונספט השווארמה

שגב קונספט הקינוחים

שווארמה תאילנדית של שגב. צילום: אנטולי מיכאלו
שווארמה תאילנדית של שגב. צילום: אנטולי מיכאלו

קובה דאנס

קבלו את אינדי קובה: מסיבת קובה ראשונה מסוגה, וככל הנראה הגדולה בעולם מחוץ לגבולות עירק. האירוע, שהופק במסגרת סדרת "פרונט סטייג' של רשות הצעירים בעיריית ירושלים, יוצר שיתוף פעולה בין העסקים הפרטיים של חיי הלילה בעיר לבין העירייה, והפעם סביב אוכל, בירה ומוזיקה. לכבוד הסעודה גויסו מיטב מגלגלי הקובה, ואלו יגלגלו ויבשלו מאות קובות לצד הופעה חיה של הקולקטיב. עבור טוביה בר שיגיש את האוכל באירוע, תקבב השכנה מרים נחמני, אלמנתו של השף ארמונד נחמני, שעבד במלון המלך דוד במשך 15 שנה.

"אני מרוקאית שמכינה קובה עירקי", מעידה על עצמה נחמני, "המורה הכי טוב שלי במטבח היה בעלי, שנפטר בשנת 2002 והשאיר לי את חדוות הבישול והאהבה לטעם טוב במטבח". הקובה האהובה על נחמני היא קובה חמוסטה, שאותה למדה להכין דווקא מחברתה הכורדית מרגלית זקן, אשתו של שמעון, בעל מסעדת שה סימון המיתולוגית. "אני מוסיפה לו טוויסט קטן בדמות אגוז מוסקט וקינמון מגורד ממקלות", היא אומרת.

אינדי קובה, רחוב שושן, ירושלים, יום שישי 21.8 14:00־18:00