שוקולד בצורת מפת תל אביב כבר טעמתם?

השוקולד המריר שפיתח מאיר אדוני עבור חברת תמתיק מתובל בהל, קפה שחור, בהרט ומלח. עשרה אחוזים מההכנסות יועברו לקהילה

שוקולד תמתיק בצורת מפת תל אביב. צילום: מנש כהן וראומה חיות
שוקולד תמתיק בצורת מפת תל אביב. צילום: מנש כהן וראומה חיות
10 בינואר 2017

"מתנות הן עניין מייאש", כך קובעים שלושת היזמים ליאת צבי, ענת אראל ורני אריאלי. לטענתם קשה למצוא מתנה שתשמח את המקבל ואת הנותן וּודאי לא כזאת שתשמח את האומלל בעולם השלישי שיצר אותה. לשם כך הם הגו את הקונספט של תמתיק – שוקולד מריר העשוי מפולים מאקוודור, בטעמי הל, קפה שחור, בהרט ומלח, כפי שמתאר אותו השף מאיר אדוני, שפיתח עבורם את המוצר.

"כשתמתיק פנו אליי וביקשו שאצור שוקולד שישקף אותנו – תל אביב, ישראל, המזרח התיכון – היה לי חשוב, כמו הרבה מהדברים שאני עושה בחיים, שהוא יהיה איכותי ואחר. יצרנו תערובת של שוקולד מריר מתובל בקפה שחור, הל, בהרט ומלח ים, ויצקנו אותו לתוך תבליט שרני אריאלי יצר בצורת רחובות תל אביב. לדעתי השגנו מוצר ייחודי, אחר, שהוא הרבה יותר מ'רק' שוקולד", מספר אדוני.

צילום: טל שפיגל
צילום: טל שפיגל

משלב יבוא הפולים כל תהליך יצורו של השוקולד מבוצע באופן מקומי ואקולוגי. הטבלאות מיוצרות במפעל אורנת בקדימה בצורת מקטעים ממפת תל אביב (כרגע יש מקטע רחובות אחד ובהמשך יהיו מקטעים נוספים של ערים גדולות בעולם כמו לונדון וניו יורק) ונארזות במפעל ביבנה. האריזה עשויה מחומרים ממוחזרים ומורכבת מתמונה ממוסגרת של האמן יובל רוביצ'ק שכבר מוכנה לתלייה. אם לא תחפצו בתמונה, תוכלו לשגר אותה למיחזור, השוקולד יחוסל באופן קבוצתי־שיתופי והמתנה לא תזהם את כדור הארץ. המחיר למתנה כזאת הוא ברמת מתנות הפרימיום לאנשים שבאמת לא חסר להם דבר – 150 ש"ח. עשרה אחוזים מהמכירות – חלק משמעותי מהרווחים – מיועדים לתרומה לחמש עמותות קטנות ויעילות שמסייעות לקהילה.

תמתיק, 150 ש"ח, לקנייה באתר