תל אביב משדרגת את הלוק: שוק וינטג' לוהט משתלט על כיכר גבעון

מברך אתכם לשלום בשפת הוינטג׳ והקאובויז. צילום: אילן ספירא
מברך אתכם לשלום בשפת הוינטג׳ והקאובויז. צילום: אילן ספירא

תל אביבים מתים על וינטג׳, יד שנייה וכל מה שעבר יותר מ-100 כביסות, ואנחנו בעד כמובן מכל הסיבות הידועות. לאור הצלחת יריד העתיקות של ימי שיש בכיכר גבעון, החליטה העירייה על תוספת של שוק וינטג' בימי חמישי. תנו לנו עוד אירוע בשבת ונישאר כבר לישון שם כל הסופ"ש

5 בספטמבר 2023

בא לשכונה בחור חדש: בכל יום חמישי, משעות אחר הצהריים ועד הלילה, יוצבו בכיכר גבעון המתחדשת עשרות דוכנים שהולכים לאחד את המיקרוקוסמוס של העיר באמצעות בגדים שהיו פעם של אחרים – ועכשיו יכולים להיות שלכם. בירידי וינטג' תמיד אפשר למצוא את האאוטפיטים הכי אייקונים שאין מצב שמישהי אחר תלבש גם, פשוט כי הפסיקו לייצר אותו בשנת 98׳.

היריד ייפתח לראשונה כבר השבוע (7.9) ולרגל העניין מזמינה העירייה את כל תושבות ותושבי העיר שמעוניינים לחטט בארון, להוציא ממנו פריטים ולמכור אותם ביריד – לפנות בווטסאפ למספר 050-8081106. 

דוכני וינטג׳. אנרגיה של קרקס במאה הקודמת. צילום: גיא יחיאלי
דוכני וינטג׳. אנרגיה של קרקס במאה הקודמת. צילום: גיא יחיאלי

ההחלטה לקיים שוק וינטג׳ שיתמקד באופנה ופרטי לבוש התקבלה בזכות ההצלחה של שוק העתיקות וינטג', שמתקיים במקום. שוק העתיקות, שחוגג כבר 15 שנות פעילות החל את דרכו בכיכר דיזינגוף וכשמחירי הפעילות במקום עלו – החליטו מארגני השוק שאין ברירה אלא לשנות מיקום נדל"ני, והגיעו לכיכר גבעון. סתם, זו הייתה החלטה של העירייה.

שוק העתיקות מציע פריטי אספנות, צעצועים מיוחדים, מצלמות, אוספים נדירים, נברשות, ציורים, פוסטרים, תקליטים, שטרות, כלי מטבח ועוד המון המון המון דברים שחיים ככל הנראה יותר מאיתנו – אבל לא בגדים. לכן ולאור ההצלחה שלו הוחלט להשיק גם שוק בגדי וינטג׳ שירים לכולנו את הארון ואת הלוק.

מה מאחד אותנו כעיר אם לא הווינטג׳ וההיפסטריזציה של המרחב הציבורי. שוק וינטג' (צילום: אילן ספירא)
מה מאחד אותנו כעיר אם לא הווינטג׳ וההיפסטריזציה של המרחב הציבורי. שוק וינטג' (צילום: אילן ספירא)

ולמה כיכר גבעון? קל. הכיכר הפכה כבר מזמן לאחד המקומות הלוהטים בעיר. מקיפים אותה מקומות איקונים אחרים כמו הסינמטק (או אמ.פמ) ובשנה האחרונה היא זכתה בעצמה לשדרוג נוסף מטעם העירייה – מה שהוביל גם להמשך שגשוג בתי העסק במקום. מקומות בילוי לא חסרים שם, כמו שניט או בריקס, וגם לא מסעדות טובות כמו pop&pope, אובן קובן ופורט 19. אם חשק ליבכם פשוט לשבת במרחב מוצל, לעצור לרגע ולהסתכל על יופי העיר ויופי הא.נשים הלבושים בגדי וינטג' – יש לכם עכשיו אופציה גם לעשות את זה.
יריד וינטג׳ ויד שנייה בכיכר גבעון, מדי שבוע ביום חמישי, 15:00-22:00
מעוניינים להשכיר דוכן בשוק? יכולים לפנות בווטסאפ: 050-8081106