לגלות את שוק תלפיות החיפאי מחדש: האזור הכי לוהט מחוץ לתל אביב

מקום טוב לחתולים הוא מקום טוב עבורנו. שוק תלפיות חיפה. צילום: shutterstock
מקום טוב לחתולים הוא מקום טוב עבורנו. שוק תלפיות חיפה. צילום: shutterstock

שלחו אותנו לגלות מקומות חדשים, אהובים ומרגשים עם בקבוק יין של Porta 6, וזה בדיוק האתגר שהיינו צריכים בחיים. והפעם: השוק החיפאי שעבר שדרוג מטורף בשנתיים האחרונות והפך לספוט מספר אחת מחוץ לתל אביב

את העיר חיפה כולם חושבים שהם כבר מכירים. אבל את שוק תלפיות המתחדש –  המקום בו נמצאים כל האנשים שאינם בתל אביב כרגע – לא בטוח שהם מכירים. מדובר באזור הכי קורה מחוץ לגבולות העיר שלנו, מכל בחינה שהיא. האנשים שמביאים לישראל את היין הפורטוגלי פורטה 6 ביקשו מאיתנו לגלות מקומות אהובים ומרגשים, את חלקם אתם אולי מכירים ואת חלקם נגלה לכם, ובכל מקרה עם הבקבוק הנכון תמיד אפשר לגלות מקומות מחדש.

אם תגיעו בשישי בצהריים לשוק תלפיות בחיפה תבינו את הקסם המיוחד (והעמוס) של השוק, אבל גם בכל יום (וערב) אחר בשבוע מדובר באזור שוקק חיים, אווירה מגניבה והמון אוכל שווה, מכל סוג. השוק שוכן שוכן בשכונת הדר הכרמל. הוא נבנה בשנות ה-30 של המאה העשרים ונחנך לראשונה בשנת 1940. מאז עברו הרבה מים ויין בנהר ובשנת 2020 הוא שופץ ושודרג, והפך לדסטיניישן מבוקש שכולל מסעדות שף, מאפיות בוטיק, חנויות ספרים, ברים להופעות, משרדי אדריכלות והייטק וחללי אמנות.

קפה טלק בשוק תלפיות. צילום: shutterstock
קפה טלק בשוק תלפיות. צילום: shutterstock

ורגע – עוד לא דיברנו על השוק עצמו, שמתהדר בשפע מטורף של מוצרים – דגים, ירקות טריים, תבלינים, גבינות, ובמילים אחרות: כל מה שהולך מעולה עם יין. אז פנו לכם כמה שעות, קחו איתכם בקבוק יין לדרך וצאו לחקור את כל המקום הכל כך כיפי הזה. ההמלצה שלנו: עלו לגג של הבניין ברחוב סירקין 21. חלק ניכר מהזמן הוא מארח די.ג'ייז, מכירות יד שנייה, דוכני אוכל ועוד. וגם כשהוא לא – זה המקום המושלם לשבת בו, ללגום יין ולהנות מהאווירה.

שוק תלפיות, להשיג בשכונת הדר כרמל, העיר התחתית חיפה

לאתר Porta 6; מידע על היין באתר שקד