שחקן זוכה אמי סירב לעבוד עם יוצרי פאודה בשל "הפרת זכויות פלסטינים"

דייויד קלנון, המוכר בעיקר מהסדרה "שלושים ומשהו" ומתפקיד אורח ב"בית הקלפים", טען כי הסדרה "מצדיקה את הפרת זכויות האדם שישראל מבצעת"

דייויד קלנון. צילום: גטי
דייויד קלנון. צילום: גטי
11 באוגוסט 2019

השחקן האמריקאי זוכה האמי דייויד קלנון דחה הצעה להיבחן לתפקיד בסדרה החדשה של יוצרי "פאודה", אבי יששכרוף וליאור רז, בשל תמיכתו בזכויות העם הפלסטיני. הסדרה, שעתידה להיות משודרת בנטפליקס, הייתה ידועה בעבר בשם הזמני "Hit and Run" ומכונה כעת "Sycamore". היא מתוארת על ידי השניים כמותחן ריגול.  קלנון, המוכר בעיקר מהסדרה "שלושים ומשהו" ומתפקיד אורח ב"בית הקלפים", כתב במאמר דעה באתר truthout.org כי "הסדרה (פאודה) עוררה ביקורת בגלל האופן שבה תיארה פלסטינים, ונטייתה להצדיק את הפרת זכויות האדם שישראל מבצעת".

"צפיתי בסדרה בעצמי ושמתי לב שחסר חלק בנראטיב שלה", הסביר קלנון, "פאודה לא מספקת לקהל הבינלאומי שלה קונטקסט היסטורי של הכיבוש, שהעם הפלסטיני ממשיך להתנגד אליו במגוון אסטרטגיות ושיטות".

קלנון, שמגדיר את עצמו תומך בחרם על ישראל, מודה כי ישנה אפשרות שהסדרה החדשה לא תהיה "פוגענית" כמו קודמתה, אך כי עצם שיתוף הפעולה בין חברות ההפקה הישראליות והאמריקאיות עדיין תספק לממשלה הישראלית "יוקרה", מעצם חבירתה לגופים הוליוודיים.

בצהרה מטעם ה־PACBI, הזרוע הפוליטית והתרבותית של ארגון ה־BDS, בירך הגוף את קלנון על החלטתו. "חברות הפקה ישראליות מעורבות באופן עמוק מאוד בהפרת זכויות אדם של העם הפלסטיני ובהפרה של החוק הבינלאומי", נכתב בהצהרה, "חברות אלה מרוויחות באופן ישיר ועקיף מהכיבוש הצבאי, הטיהור האתני והאפרטהייד המופנים כלפי פלסטינים. אני קוראים לשחקנים, יוצרים ושאר חברי התעשייה בהוליווד לא לפגוע במאבק הלא אלים שלנו למען חופש, צדק ושוויון".

לא ניתן היה להשיג את תגובתם של יוצרי הסדרה.