נשיקה מהאייטיז: זוכרים עוגות גלידה מסחריות? טעמנו משהו אחר לגמרי

מאיפה מתחילים? מנעד העוגות של שטפן. צילום: יהונתן בן חיים
מאיפה מתחילים? מנעד העוגות של שטפן. צילום: יהונתן בן חיים

עוגה וגלידה, גלידה ועוגה, מה יש בשילוב הזה מהילדות שלנו שמעורר כל כך הרבה תחושות? ובכן, נראה לנו שגילינו: זה טעים לאללה! בשטפן ג'לטו בטשרניחובסקי מציעים עכשיו קולקציה שלמה שאין שום קשר בינה לבין המוצר המסחרי שפעם קניתם. או אתמול, אנחנו לא שופטים

21 ביוני 2021

מי מאיתנו לא זוכר את עוגת הפנטזיה האלמותית של קרמיסימו שהוגשה בימים חגיגיים במיוחד? שכבות של גלידה בטעמים שוקו-וניל מסודרות כהלכתן. נראות כמו כס המלכות, לכל הפחות. מיטיבי לכת ידעו בוודאי שהן עדיין נמכרות במרכולים מסוימים משל היו סוג של פרי אסור; זיכרון לימים שהיו. 

אייטיז או לא, אין ספק שעוגת גלידה הוא קינוח כיפי ברמות שמשלב, ובכן, בין שני קינוחים – עוגה וגלידה. מה יכול להיות רע בשילוב בין עוגה לגלידה? לא, לא יכול להיות. לכן אנחנו אוהבים אותו מאוד. מה יש לא לאהוב? 

לשמחתנו, בגלאסרי האוסטרי שטפן יצאו בימים האחרונים בפופ-אפ קיצי ומרגש של עוגות גלידה משגעות שהן הומאז' לקינוחים אוסטריים מסורתיים. בימי החורף דואג שטפן לשטרודל תפוחים בעבודת יד לפי הספר, שמחמם את הלב ואת הבטן, וכעת בקיץ הוא מציע לנו זיכרון (לא) נשכח אחר – עוגת גלידה, כמובן! 

מדובר בקולקציה שלמה המשלבת את מיטב המגדניות האוסטריות עם גלידות נהדרות שמייצר שטפן במקום ומבוססות על חומרי גלם מקומיים ואיכותיים. תמצאו כאן, למשל, עוגת גלידה של "מריל קנודל" המורכבת מגלידת יוגורט ענוגה ומלית משמש מרגשת שמעלה על נס את הפרי הקיצי המופלא. העוגה מצופה בתערובת פירורי לחם ממותקים שמוסיפים לביס המנצח וגורמים לנו לחלום על אירופה. עוד תמצאו עוגת היער השחור המורכבת משכבות של גלידת וניל צוננת במתיקות מתונה, שיבוץ נחוץ של דובדבני העונה, קצפת וגם תמצית עדינה של אלכוהול שמוסיפה מרירות קלילה אך הכרחית.

וזה לא הכל. למה שיהיה? תמצאו כאן גם עוגת גלידה עם שכבות עוגת טורט פרג. הפרג, אם לא ידעתם, הוא מלך הקינוחים האוסטרי. כשמצרפים אליו תועפות פטל קפוא וגלידת וניל משובחת, כמו במקרה הזה מבינים שבאמת לא כדאי להתווכח. מדובר במעדן נהדר שלגמרי מתאים גם לחיך הישראלי.

אם במקרה נותרתם רעבים וכמהים לעוד, יש כאן מאחורי הוויטרינה עוגת גלידת טירמיסו בניחוח אספרסו עוצמתי או וניל עוגיות קלאסית של ילדות. יפות, גבוהות וממתינות לליקוק אימתני. בימים חמים כאלה, כיף לדעת שיש לנו עוד אופציות חוץ מגלידה בגביע או סורבה בכוס. צאו לזלול, מה יש.
170 ש״ח (לעוגה). שטפן ג׳לטו, טשרניחובסקי 21, 03-679-9788