מבחן בסולידריות: "שיבושים בבחינות" באקדמית תל אביב יפו בשל שביתת עובדי המנהלה

עובדי המנהלה במכללה שבדרום העיר פתחו בשביתה על רקע המו"מ התקוע מול הנהלת המכללה, שלטענתם גוררת רגליים מולם. הם איימו להפריע לבחינות ולהקפיא ואת הזנת הציונים לאלפי הסטודנטים. ההנהלה: "נציגות העובדים מציבה דרישות שאינן ריאליות"

אילוסטרציה (צילום: ShutterStock)
אילוסטרציה (צילום: ShutterStock)
13 ביולי 2017

הסגל המנהלי במכללה האקדמית תל אביב יפו פתח השבוע בשביתה על רקע היעדר התקדמות במשא ומתן מול הנהלת המכללה לשיפור תנאיהם. 90 העובדים השובתים גם מוחים על דרישת ההנהלה שעלתה בפגישות המשא ומתן האחרונות להחרגת 20% מחברי הסגל המנהלי מההסכם. במסגרת השביתה, מוקפאות החזרת הבחינות והזנת הציונים ל-3,500 הסטודנטים במכללה, שהחלו השבוע את תקופת הבחינות, והחל מאתמול העובדים המנהליים גם מפריעים לבחינות במחאה "רעשנית". היום תערוך המכללה יום פתוח למועמדים חדשים, והעובדים מתכוונים לשבש גם את הפעילות הזו.

"אנחנו פניה של המכללה האקדמית ומי שאמונים על השירות לסטודנטים. כשהמכללה מתגאה ביחס האישי לו זוכים התלמידים אצלה – היא מתכוונת קודם כל אלינו", אומרת רחלי דה-ליאו, ראש מדור בחינות במכללה ומראשי הוועד. "לכן מאכזב כל כך לגלות שההנהלה גוררת רגליים ומסרבת לתת לו הצעה נגדית לדרישותינו". לדברי העובדים, בישיבות עם ההנהלה טענה האחרונה שבשל טעויות בחישוב שכר העובדים לאורך השנים, גם אם תהיה תוספת שכר, זו תקוזז מהטעויות. "באחת הפגישות אף הובהר לנו שאם לא נענה לתכתיבים הללו, ההנהלה תבצע אותם באופן חד-צדדי", הוסיפה דה-ליאו.

כמו עובדי המנהלה, גם מרצי המכללה – אנשי הסגל הזוטר ואנשי הסגל הבכיר – מאוגדים תחת "כוח לעובדים", והם פרסמו הודעות תמיכה בעובדים המוחים, ואף ציינו כי אם תחליט ההנהלה להעסיק עובדי קבלן חיצוניים במקום העובדים השובתים בזמן תקופת הבחינות, אלה יסרבו להעביר ציונים. סטודנטים במכללה יפגינו אחר הצהריים בטענה שהם נפגעים מהמהלכים הללו, ומשמשים כקלף מיקוח במשבר.

מהמכללה האקדמית תל אביב יפו נמסר בתגובה: "המכללה, כגוף ציבורי הכפוף להנחיות הממונה על השכר במשרד האוצר, אינה רשאית לפרוץ את מסגרות השכר המותרות לה מתוקף החוק. על אף שבמאמץ רב הושגה הצעת שכר גבוהה מזו שניתנה לכלל עובדי המגזר הציבורי, נציגות העובדים מציבה דרישות שאינן ריאליות. הנהלת המכללה חוזרת וקוראת לנציגות העובדים לשוב לשולחן המשא ומתן כדי להעניק לעובדים את ההטבות ותנאי השכר הטובים ביותר שניתן ולמנוע פגיעה בסטודנטים. אנו עושים את כל המאמצים כדי שהשביתה לא תפגע במהלך התקין של בחינות הסמסטר. הסטודנטים מעודכנים באופן שוטף בתמונת המצב ואנו נמשיך להעמיד לרשותם את כל הסיוע האפשרי. עד כה, על אף השביתה, הבחינות עצמן מתקיימות במועדן, ספריות המכללה פתוחות, ניתן לגשת למועדי ב׳ וסמסטר קיץ ייפתח כרגיל".

מאגודת הסטודנטים נמסר בתגובה: "הסגל המנהלי במלחמת התשה מול הנהלת המכללה האקדמית תל אביב יפו, והסטודנטים? בין הפטיש לסדן. במשך כחודש שהסטודנטים במכללה האקדמית תל אביב יפו פודים את ימי החופש שנשארו להם על מנת ללמוד לבחינות, ובעקבות עיצומי הסגל המנהלי – אין פרסום ציונים ומחברות בחינה. כעת – הצטרפו למאבק גם הסגל האקדמי במכללה. ציבור הסטודנטים והסטודנטיות באקדמית לא מוכן לשמש ככלי מיקוח ודורש מהנהלת המכללה והסגל המנהלי לפתוח במשא ומתן מרתוני לסיום המשבר באופן מיידי, ולפעול יחדיו לצמצום הפגיעה בסטודנטים/ות בתקופה הכי רגישה בשנה".