מתאים לכל שעות היממה: 9 כריכים מעולים שכדאי לאכול בתל אביב

אינפלציית הכריכים העירונית, בין בתי קפה, סנדוויצ'יות, ברים ומזללות, הופכת את איתור הטובים שבהם למשימה מאתגרת מתמיד. אבל אתגרים לא מפחידים אותנו ומצאנו לכם עשרה כריכים ששווים גיחה מיוחדת למקום הימצאם

5 באפריל 2022

האם יימאס לנו אי פעם מסנדוויצ'ים? לא. למה? כי הם טעימים. זו הסיבה. ועכשיו לחדשות בהרחבה: למרות שאנחנו בימים נטולי איציק ורותי, סצינת הכריכים בעיר עודנה חיה ובועטת. אם הרוזן סנדוויץ' היה יודע איזו מורשת הוא הותיר אחריו, ודאי היה מחייך. ולחשוב שכל זה החל כי היה חייב להמשיך לשחק קלפים. יא אללה. לכבוד יום הסנדוויץ' הבינלאומי יצאנו לאסוף לכם את העשירייה הכי טובה בעיר. הנה התוצאות.

1. בריוש מקושקשת | hoc

בהאוס אוף קופי מגישים סנדוויץ׳ רך, מבורך וחד פעמי באמת. מדובר בלא פחות מבריוש אוורירי משוח כהלכתו במיונז. עליו מונחת בעדינות אין קץ ביצה מקושקשת רכה ברמת עשייה מדויקת להפליא. ככה פשוט, ככה מנצח – כי באמת שמדובר בביס מהחלומות, סמכו עלינו ומהרו לזלול.
38 ש״ח, התבור 2, 03-7765-439

האוס אוף קופי. מאינסטגרם
האוס אוף קופי. מאינסטגרם

2. כריך מחמצת אבוקדו | שרויטמן

נכון ששרויטמן ידוע רבות אודות הפרעצל החלומי שלו, אבל לחם המחמצת – מה אתו? לא ניתן יד להזנחה ונספר לכם בכנות שמדובר באחד מלחמי המחמצת הטובים והנכונים שטעמנו. במקרה הנ״ל הוא ממולא באבוקדו, עגבניות וגם קצת צ׳יפוטלה ונבטים. הוא אפילו טבעוני כך שכולם יכולים ליהנות.
32 ש״ח, גאולה 44, נחלת יצחק 30. 03-961-4421

3. כריך קממבר ופקאן | גרציאני

בגרציאני מגישים כריך קלאסי ומופלא שלא נמאס לעולם. מדובר בבגט ועליו מעט ריבת משמש במתיקות מעודנת, עליו מונחת בנדיבות גבינת ברי בשלה ואיתנה, פקאנים שתורמים למרקם ולביס המהנה וגם עלי רוקט טריים שמוסיפים ניחוח נחוץ ורענן לכל.
35 ש״ח, קינג ג׳רג׳ 105, 03-600-6676| יהודה הלוי 123 – 03-5070471

הכריכים של גרציאני. צילום: יניב גרציאני
הכריכים של גרציאני. צילום: יניב גרציאני

4. בגט הרינג |שרי הרינג 

בתוך בגט פריזאי פריך מתחבא לו אחד הכריכים האהובים עלינו מכל. הוא מסתכם בדג הרינג מלוח, חמאה, שמנת חמוצה, בצל לבן, בצל ירוק, עגבניות שרי צהובות סחוטות ומעט צ׳ילי חריף – וזוהי התורה כולה. מדובר בכריך קלאסה, מחומרי גלם משובחים המשתלבים נהדר זה עם זה. ראוי להתייחס למחיר האעפס יקר, אז נמליץ אותו ליום שבו תרצו להתפנק במיוחד.
49 ש״ח, שוק הנמל או בוולט 

שרי הרינג. צילום: אסף קרלה
שרי הרינג. צילום: אסף קרלה

5. We like you too | בייגל לאקס

נמשיך בגזרת הדגים המעושנים ונמליץ על בייגל אמריקאי למהדרין בניחוח ניו יורקי מובהק. בייגל לבן שעשוי ללא חת, מרוח בנדיבות בגבינת שמנת, שמיר, בצל סגול, עגבנייה וסלמון מעושן כמובן. טעים ומנחם, נו מה. ובכלל, אנחנו לא נוהגים להתווכח עם קלאסיקות, במיוחד כשהן אכן נהדרות.
36 ש״ח, שדרות בן ציון 34 | שדרות בן גוריון | 03-528-7570

6. אנה קרצ׳ופה | רחל בשדרה

הסנדוויצ׳ים של רחל בן אלול, יוצאת מאסטר שף, הגיעו אלינו הישר מירושלים ומצאו בית בשרונה מרקט. הם מתאפיינים באינספור מרכיבים שונים ומשונים, שמשתלבים יחד נהדר לכדי כריך אגדי באמת. נמליץ על כריך אנה קרצ׳ופה שמכיל לא פחות מארטישוק, גאודה, קרם עגבניות מיובשות, שרי מיובשות, צנונית, חציל קלוי, ביצה, כרוב, פטה, פלפל קלוי, מנגולד, חמאת כמהין, אורוגלה, פסטו פיסטוק ועוד. אתם עוד אתנו או שנעשיתם רעבים מדי באמצע?
49 ש״ח

רחל בשדרה בשרונה מרקט (צילום: אסף קרלה)
רחל בשדרה בשרונה מרקט (צילום: אסף קרלה)

7. פרעצל סלט ביצים | buti&co

בבוטי מגישים פרעצלים חלומיים, שחומים, רכים ופציחים בדיוק במידה הראויה. נמליץ מאוד על פרעצל סלט הביצים שמורכב מסלט ביצים נהדר וטרי שמכינים במקום, וכן חרדל, מיונז, בצל ירוק, שמיר, עירית וגם פרוסות צנונית טרייה במרירות נחוצה וראויה. גודלו הקטן-בינוני הופך אותו למושלם לארוחת עשר, וגם לארוחות נוספות, אנחנו לא שופטים.
22 ש״ח, כיכר דיזינגוף, 03-777-5188

בוטי. צילום: דניאל לילה
בוטי. צילום: דניאל לילה

8. ברוקלין | פליישמן

ברוקלין סנדוויץ'. פליישמן (צילום: יחסי ציבור)
ברוקלין סנדוויץ'. פליישמן (צילום: יחסי ציבור)

פליישמן היא כריכייה ניו יורקית קלאסית המזכירה את הדלי המיתולוגיים של התפוח הגדול. נמליץ במיוחד על כריך ברוקלין, המורכב מלחמנייה ובה קורנביף, איולי שום, צ׳ימיצ׳ורי, פלפל חריף, בצל סגול וחסה להשלמת הביס ולפי הספר.
39 ש״ח, הרצל 12, 03-532-3355

9. Mela | כריך קרוק מאדאם

מלה. מתוך אינסטגרם
מלה. מתוך אינסטגרם

אחד הדברים היפים והטובים בסנדוויץ׳ הוא הוורסטיליות שלו. כמעט הכל אפשרי תחת שתי פרוסות הלחם התמימות (לכאורה) הללו. והנה נמליץ על סנדוויץ׳ קרוק מאדאם של מאלה המורכב מלחם קסטן, בשמל, כרוב מאודה וגאודה. גולת הכותרת הוא בביצת העין שחגה מעל וגורמת לנו לרצות את הסנדויץ׳ הזה בפה שלנו ויפה שעה אחת קודם.
31 ש״ח, אשתורי הפרחי 20, 054963-6770