העוגה השלמה: את הקינוחים האלה אפשר לאכול ללא נקיפות מצפון

ממחר דיאטה. שייפ פטיסייר (צילום יח"צ)
ממחר דיאטה. שייפ פטיסייר (צילום יח"צ)

תמר שילון, דיאטנית קלינית וקונדיטורית (ועל הדרך הבת של יגאל שילון), משיקה ליין מתוקים חדש שמותאם לתפריטי ירידה במשקל (מה ששמעתם). שלומי שבת כבר מכור לעוגיות שלה, לא מן הנמנע שבקרוב גם אתם

17 באוגוסט 2021

"כולנו רוצים לנצח את המערכת. לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה ולאכול הכול ולהישאר רזים. כדי להצליח בכך צריך לנקוט בתזונה בגישה מתונה ולא קיצונית, שמאפשרת לנו לחיות עם המתוקים בשלום. לא לוותר עליהם אלא להיפך – ללמוד איך לאכול מתוקים נכון", כך אומרת תמר שילון (בתו של יגאל שילון, תודה ששאלתם) ושולפת מתוך קופסה פרלין שוקולד נוצץ, שמותאם לתפריטי ירידה במשקל. שילון יודעת מה היא אומרת. כדיאטנית קלינית מוסמכת בוגרת האוניברסיטה העברית בכובע אחד וקונדיטורית בכובע שני ("אנשים לא מבינים איך שני המושגים הולכים יחד"), היא משיקה בימים אלה את שייפ פטיסייר – מותג חדש לקינוחים ללא נקיפות מצפון.

למה חסה כשאפשר שוקולד. תמר שילון (צילום יח"צ)
למה חסה כשאפשר שוקולד. תמר שילון (צילום יח"צ)

במפעל שבהקמתו הושקעו כמיליון ש"ח מיוצרים פרלינים, בראוניז, עוגיות ועוד מתוקים מועשרים בחלבון וסיבים תזונתיים. הגישה שמאפשרת לחלום בכלל על מתוקים בהקשר לירידה במשקל נקראת Non Diet Approach. שילון, שבילדותה סבלה מעודף משקל, אימצה את הגישה והפכה לפני חמש שנים את המטבח הביתי שלה למעבדה. היא החלה לייצר קינוחים קינוחים מאוזנים מבחינת בריאות וערכים תזונתיים ובעיקר מבחינת טעם.

"אם הטעם לא טוב המוצר לא יעבוד. זה הגורם ההכרחי ביותר" היא פוסקת. חוסר הנכונות להתפשר מתחיל כבר בשלב חומרי הגלם: שוקולדים מבתי הייצור קליבו וולרונה, אבקות חלבון איכותיות ותחליפי סוכר טבעיים.

לשבור את הקרייבינג. שייפ פטיסייר (צילום יח"צ)
לשבור את הקרייבינג. שייפ פטיסייר (צילום יח"צ)

קולקציית ההשקה של שייפ פטיסייר נחלקת לשניים: פרלינים, חטיפי סניקרס, טבלאות וטראפלס שוקולד מריר, לבן ורובי (היחיד המכיל סוכר) ועוגיות – בלונדי, בראוניז ועוגיות חנק. "שלומי שבת מכור להן", צוחקת שילון. "כששיניתי את היחסים כדי להפוך אותן לפחות חונקות הוא ביקש לחזור למתכון הקודם".

עוגיות החנק פחות חונקות מכפי שצפינו. עם זאת הן מקיימות את ההבטחה, ועוגייה אחת על תקן ארוחת בוקר הצליחה להחזיק אותנו הרבה אחרי שעת ארוחת הצהריים.

כל המוצרים מיוצרים במפעל בנחלת יצחק, שכונת הולדתה של שילון. הם נמכרים בהקפאה במנות מדודות ואישיות, כ-200 קלוריות במארז שאינו מעיק מדי על המצפון גם אם מחסלים את כולו. בשלב זה המפעל מתרכז בייצור ואין בו עמדת מכירה. הזמנת המוצרים נעשית אונליין עד יום שלישי, והם מופצים במשלוח בימי חמישי ושישי. בעתיד תתאפשר קנייה במפעל ויתווסף ליין מוצרים טבעוני.

בראוניז ובלונדיז. שייפ פטיסייר (צילום יח"צ)
בראוניז ובלונדיז. שייפ פטיסייר (צילום יח"צ)

"צריכת מתוקים היא צורך פסיכולוגי ברובו, ומניעתו עלולה להוביל לצריכה כפולה. שנים לימדו אותנו שאסור לצרוך מתוק אם רוצים להרזות, אך לא דיברו איתנו על המחיר שאנחנו משלמים כדי להיות רזים. בעזרת מתוקים מדודים מתוגברים בסיבים תזונתיים וחלבון אפשר לעבור את המשבר בדרך שאינה יוצרת התנגדות ומסייעת לירידה במשקל", מסכמת שילון. לנו רק נותר להנהן בהסכמה, לנגוס בעוד בראוני ולהאמין שעד החגים אנחנו נכנסות לג'ינס מהתיכון.
שייפ פטיסייר, נחלת יצחק 28, תל אביב, 052-4881818, הזמנות באתר