ההמבורגר שחיכיתם לו: שייק שאק תפתח סניף ראשון בשרונה

ביום בהיר אפשר להריח את זה בשרונה. שייק שאק בניו יורק (צילום: שאטרסטוק)
ביום בהיר אפשר להריח את זה בשרונה. שייק שאק בניו יורק (צילום: שאטרסטוק)

רשת ההמבורגרים הבינלאומית, שהחלה את דרכה כדוכן נקניקיות בניו יורק, צפויה לנחות ככל הנראה בעזריאלי שרונה. על העסקה אמונים הראל ויזל (פוקס) מצד אחד ומצד שני חברת "ירזין סלע" (קפה איטליה, מגזינו וטאקרייה)

14 במרץ 2023

כל ההמבורגריות שנפתחו בעיר בשנים האחרונות מכינות את הקרקע לעסקה הכי מעניינת בתחום שנרקמת בימים אלה ממש. מצד הכלה: שייק שאק, רשת ההמבורגרים האהובה מארה"ב. מצד החתן: חברת "ירזין סלע" של האחים המסעדנים ארי ויורם ירזין ויובל סלע (קפה איטליה, מגזינו, טאקריה). על פי ידיעה שהתפרסמה בוויינט, האחרון גם צפוי לשמש כמנכ"ל השלוחה הישראלית שעתידה לפתוח סניף ראשון בישראל עד סוף השנה האזרחית. המיקום הצפוי, קניון עזריאלי שרונה, מושפע משותף נוסף, הראל ויזל בעלי FOX. מקורבים המתמצאים בפרטים אומרים כי "לוויזל עסקת ענק עם עזריאלי שרונה ולכן זוהי האופציה המובילה. אם יראו שהקניון מתרסק בחודשים הקרובים, יחפשו לוקיישן אחר".

מועמד מוביל לארח את החברים החדשים מאמריקה. מגדל עזריאלי שרונה (צילום: ColorMaker/שאטרסטוק)
מועמד מוביל לארח את החברים החדשים מאמריקה. מגדל עזריאלי שרונה (צילום: ColorMaker/שאטרסטוק)

כדי להבין עד כמה מדובר בבשורה מספיק להביט במספרים: 360 לוקיישנים בכל העולם, 83 מדינות שבהן פועל לפחות סניף אחד של שייק שאק ומחזור בסך 740 מיליון דולר לשנת 2021. מאז הקמתה בשנת 2001 בניו יורק כדוכן לממכר נקניקיות טיפסה שייק שאק אל צמרת רשתות הפאסט פוד בארה"ב. לקוחות עם פרופיל גבוה (ברק אובמה), שיתופי פעולה עם שמות מפורסמים בקולינריה האמריקנית (מומופוקו, שף דן ברבר שיצר עבור הרשת המבורגר צמחוני), תפריט סודי ובעיקר חומרי הגלם שעליהם מבוססת הרשת – קציצה דקה יחסית אך עסיסית מבשר איכותי עמוק ומילק שייק שנחשב לטוב מסוגו – מעמידים את שווי השוק של הרשת על כ-2.3 מיליארד דולר.

לאחר ששייק שאק תתמקם בישראל תתפנה השותפות להביא לארץ שחקנית בינלאומית נחשקת נוספת, רשת הכריכים, הסלטים, ארוחות הבוקר והקפה Pret A Manger. כל זאת מן הסתם בכפוף לשינויים שההפיכה המשטרית יוצרת בזירה העסקית, מפאניקה ועד בריחת משקיעים ממדינת ישראל השוקעת.

יורם ירזין מסר בתגובה: "רק בסוף החודש תצא ידיעה".