שיעור לחיים: שתי כיתות א' דו לשוניות ביפו עושות היסטוריה

שתי כיתות א' דו לשוניות ראשונות בתולדות יפו החלו את שנת הלימודים בבית ספר עירוני ז'

כיתו דו לשוניות בשיתוף עמותת יד ביד
כיתו דו לשוניות בשיתוף עמותת יד ביד
8 בספטמבר 2015

 

צעד היסטורי קטן של דו קיום התרחש השבוע בתל אביב. בעקבות בקשות ההורים נפתחו השנה לראשונה שתי כיתות דו לשוניות לתלמידי כיתה א' בבית ספר עירוני ז' שביפו. בכיתות ילמדו 44 תלמידים, חלקם ממשיכים מגנים דו לשוניים ביפו וחלקם נרשמים חדשים. הכיתות מופעלות על ידי משרד החינוך בשיתוף עמותת יד ביד, המפעילה בתי ספר וגנים דו לשוניים ברחבי הארץ.

ביפו פועלים זה כמה שנים גני ילדים דו לשוניים: הראשון נפתח ב־2012, שנה לאחר מכן נפתחו שלוש כיתות גן, והשנה נפתחים ארבעה גני ילדים דו לשוניים מגיל 3 עד גיל גן חובה.

גבי גולדמן, מנהלת התקשורת של עמותת יד ביד, מספרת שהצורך בכיתות ובגנים הדו לשוניים עלה מהשטח: "יפו היא עיר מעורבת, ועלתה בקשה מצד ההורים לאפשר מעבר מהגן הדו לשוני גם לכיתה א'".

הלימוד המשותף בכיתות הדו לשוניות מאפשר לילדים להיחשף לשתי התרבויות ולשתי השפות באופן שווה ומעודד דו קיום ושוויון. ההוראה בעברית ובערבית נעשית על ידי שתי מורות, כל אחת מהן מלמדת את התלמידים בשפתה. כחלק מתוכנית הלימודים התלמידים מציינים את החגים והמועדים של שלוש הדתות הגדולות בארץ.

"הצמיחה המהירה, שהותירה השנה 61 ילדים ברשימת המתנה לגנים, מלמדת הן על צורך חברתי עמוק ביפו והן על דרישת התושבים. אנו מקווים שהעירייה תמשיך להיענות לצורך זה, ועמותת יד ביד תעמיד את כל המומחיות הפדגוגית והניסיון שנצבר ברשת הארצית לטובת תושבי יפו", אומר שולי דיכטר, מנכ"ל העמותה.