שיראל ברגר ומסעדת OPA זכו בפרס יוקרתי מטעם דירוג 50Best

מבטיחה ומקיימת. שיראל ברגר (צילום: איליה מלניקוב)
מבטיחה ומקיימת. שיראל ברגר (צילום: איליה מלניקוב)

מסעדת העילית הטבעונית מלוינסקי זכתה ב-"One to Watch Award" (מסעדות שצריך לעקוב אחריהן), והמדרגים כתבו כי "OPA מזמינה את האורחים לשקוע בעולם של ירקות ולצאת למסע קולינרי חושני ענוג". אנחנו, שבחרנו את ברגר לשפית השנה שלנו לשנת 2019, ידענו את זה כבר קודם

19 בינואר 2023

אנחנו היינו שם קודם ועכשיו כל העולם יודע: שיראל ברגר, שפית השנה לשנת 2019 בטקס פרסי האוכל של טיים אאוט, הבעלים והשפית הראשית של מסעדת OPA גורפת היום (חמישי) עוד פרס נחשק: One To Watch Award (מסעדות ששווה לעקוב אחריהן), מטעם Middle East & North Africa’s 50 Best Restaurants – מהדורת מדריך המסעדות הבינלאומי 50Best לאזור המזרח התיכון ואפריקה. בנימוקי הזכייה נמסר כי "שיראל ברגר יצרה ב־OPA חלל יחיד במינו בעיר תל אביב ההומה. מהרגע שנכנסים דרך דלתות המסעדה, OPA מזמינה את האורחים לשקוע בעולם של ירקות ולצאת למסע קולינרי חושני ענוג. השף ברגר עוזרת לחנך את העולם על החשיבות של צריכה בת קיימא".

ברגר, בוגרת ה-CIA (לא סוכנות הביון האמריקאית, כמובן, אלא בית הספר הקולינרי היוקרתי Culinary Institute of America) ועבדה במספר מסעדות בניו יורק בטרם ששבה לארץ. לקהל הרחב היא התגלתה במיס קפלן, פופ אפ של אשת הקולינריה הטבעונית אורי שביט שהפך למסעדה טבעונית מצליחה. כבר אז, לפני כשבע שנים, בלטה ברגר בגישתה הייחודית כלפי תוצרת חקלאית. בטכניקות בישול מתוחכמות וגישה יצירתית היא הציבה פירות וירקות במרכז הבמה, ונקניקיית הגזר שלה זכורה עד היום כאחת המנות הטבעוניות הטובות והמיוחדות שטעמנו.

בשנת 2018 יצאה השפית המוכשרת לדרך עצמאית ופתחה בשוק לוינסקי את OPA (הטבעונית, כמובן) אותה היא מנהלת בשיתוף עם אחותה התאומה שרונה. "בהתחלה הגיעו אנשים שלא הבינו מה אני רוצה, למשל טבעונים אבל לאו דווקא כאלה שמבינים באוכל ואמנות. עכשיו מגיעים אנשים שרוצים לחוות חוויה קולינרית גבוהה מעבר לאידיאולוגיה העמוקה. מאוד מרגש שכבר יש אנשים שמבינים את הסיפור ומעריכים את העבודה האינסופית", היא סיפרה בראיון שערכנו עמה. כיום פועלת המסעדה בפורמט תפריט טעימות בן 11 מנות מבוססות צמחים, למשל קרפצ'יו גזר, טרטלט קרם סלרי ומרק פטל ואספרגוס. כלי הקרמיקה בהם מוגשות המנות הן מתוצרת מקומית ויושבי הבר זוכים לצפות בברגר וצוותה בזמן העבודה.

One To Watch Award יוענק לברגר בטקס הגאלה של MENA’s 50 Best Restaurants 2023, בחסות S.Pellegrino & Acqua Panna, שיתקיים באבו דאבי ב-30 בינואר. גאים בך, מלכה.