שירה האס מועמדת לגלובוס הזהב על "המורדת"

זו מועמדות יוקרתית שנייה לשחקנית הישראלית לאחר שהיתה מועמדת על אותו תפקיד לפרסי האמי | לראשונה: שלוש נשים מועמדות לפרס הבימוי | "מאנק" מוביל עם 6 מועמדויות בקולנוע | "הכתר" עם 6 מועמדויות בטלוויזיה

שירה האס ב"המורדת"
שירה האס ב"המורדת"
3 בפברואר 2021

אין שמחים מאתנו לבוא עם מעט חדשות טובות בתקופה הזו, אז הנה כאלה: השחקנית הישראלית שירה האס מועמדת לפרס גלובוס הזהב היוקרתי על משחקה בסדרה "המורדת" (נטפליקס). היא מועמדת בקטגוריית השחקנית הטובה ביותר במיני סדרה.

האס כבר היתה מועמדת על אותו תפקיד לפרסי האמי, אך לא זכתה בפרס הגדול. היא מתמודדת כעת על הפרס מול שחקניות מהשורה הראשונה כגון ניקול קידמן ("היית צריכה לדעת") וקייט בלנשט ("גברת אמריקה"), כמו גם אניה טיילור-ג'וי ("גמביט המלכה") ו-"דייזי אדגר ג'ונס ("אנשים נורמליים").

"המורדת" שעלתה בשנה שעברה בנטפליקס מגוללת את סיפורה של דבורה פלדמן (האס), צעירה שבורחת מחסידות סאטמר בניו יורק ונחשפת לעולם החילוני. הטקס יתקיים ב-28 לחודש, בשל מגבלות הקורונה הוא יועבר אונליין ללא ההתכנסות המסורתית.

אחרי שנה קשה מאוד שעברה על הקולנוע בעולם, את הקטגוריות הקולנועיות כבשו סרטים שאת רובם הקהל לא ממש ראה כי לא היה איפה. הטקס שיערך בסוף החודש כבר עושה היסטוריה: לראשונה מועמדות שלוש בימאיות לפרס הבימוי – קלואי ז'או על "נומאדלנד", אמרלד פנל על "צעירה ומבטיחה" ורג'ינה קינג על "לילה במיאמי".

את מצעד המועמדויות הקולנועי מוביל "מאנק", סרטו של דיוויד פינצ'ר לנטפליקס, עם שש מועמדויות לגלובוס מוזהב. בחזית הטלוויזיונית מובילה "הכתר" עם שש מועמדויות גם היא. אצלנו בפרובינציה יחגגו גם את המועמד של בריאן קרנסטון על התפקיד הראשי ברימייק האמריקאי של "כבודו". נתראה על השטיח האדום.