שירת הברבור של טרייב קולד קווסט היא סגירת מעגל מושלמת

לאחר שאבדו את חבר ההרכב פייף דוג למחלת הסכרת ועם אלבום ראשון מזה 18 שנים, טרייב קולד קווסט השאירו מתנה אחרונה לעולם - אלבום על חברות עד המוות. החיפוש נגמר

השבט האחרון. א טרייב קולד קווסט. צילום: GattyImages
השבט האחרון. א טרייב קולד קווסט. צילום: GattyImages
30 בנובמבר 2016

בחוסר הוודאות הבלתי נפסק של החיים יש דבר אחד ודאי: הם נגמרים. ובכל זאת, לא משנה כמה תשננו שהחיים הם מחלה סופנית, המוות תמיד יתגנב בהפתעה. תנו מבט קצר אחורה ל־2016 ותגידו שזה לא נכון. כך הרגישו מעריצי א טרייב קולד קווסט בחודש מרץ האחרון כשנחתו החדשות על מותו של חבר ההרכב פייף דוג מסיבוכים של מחלת הסוכרת. ההלם והאבל נבעו לא רק ממותו של אחד מהראפרים החינניים ביותר בהיסטוריה של ההיפ הופ אלא גם ממותו של ההרכב המכונן – זה שבלעדיו לא היה לנו את קנדריק, קניה, דרייק וכל ראפר שגולש מהספקטרום הקבוע של אקדחים וביצ'ז.

חשבנו שנצטרך לעבור את האבל הזה לבד, אבל מתברר שטרייב הכינו הפתעה אחת אחרונה. במהלך השנה האחרונה, עוד לפני מותו של פייף, החבורה הקליטה בסתר את האלבום הראשון שלהם זה 18 שנים: "We Got It from Here… Thanks 4 Your Service". גם הם לא ידעו שמה שהחל כאלבום קאמבק יהפוך לבסוף לאלבום פרידה, אך לאחד הטובים ביותר שהיה אפשר ליצור.

מותו של פייף אמנם מרחף על האלבום לכל אורכו, אבל באופן מפתיע – זה לא מעכיר את האווירה. האלבום כולו נוצר בדמותו של פייף: לבבי, צנוע אך גם ממזרי וישיר לאללה. זה לא רק בכותרת המוזרה שלו, שנשארה אף שחברי ההרכב לא הבינו אותו אך ורק כי פייף אהב אותה. משהו בהוויה שלו משדר את הנינוחות האלגנטית, נקודת המבט האאוטסיידרית והאנרגיה השקטה שלו.

ובכל זאת, זה לא אלבום על מוות אלא על חברות. האינטראקציה המושלמת בין קיו טיפ לפייף, לב לבה של המהות של טרייב, הורחב באלבום הזה גם להשתתפות מחודשת של חבר ההרכב הנפקד־נעדר ג'רובי ווייט, לחברי ההרכב הלא רשמיים באסטה ריימס וקונסקוונס ולאורחים מהעבר וההווה – אנדרה 3000, אנדרסון .פאק, קנדריק לאמאר, ג'ק ווייט ואלטון ג'ון. חברים ותיקים, חברים חדשים וחברים שאבדו בדרך, כולם שם לסיבוב אחד אחרון. זהו אלבום שכולו טרייב טהור: אף שהמוות הוא הדבר היחיד שבטוח בחיים האלה, אדם שהלך הוא לא רק הסוף שלו. הוא היצירתיות, החברים, המשפחה, האופי והמילים שהשאיר אחריו. החיפוש נגמר, השבט אמר את דברו.

מה באלבום?

סגירת מעגל מספקת עם להקת היפ הופ מיתולוגית.

לשמוע?

כן. בלב שבור ושמח.

5/5