סוגרים

שירת הברווז: סנדוויצ'יית ברווזי נסגרת

סנדוויצ'יית הגורמה של השף רז רהב תיסגר השבוע. רהב: רוצה להתפנות לפרוייקט חדש מחוץ לתל אביב

ברווזי של רז רהב. צילום: אנטולי מיכאלו
ברווזי של רז רהב. צילום: אנטולי מיכאלו
28 ביולי 2019

שלום ספייריבס, להתראות כרוב סגול – ביום שישי בערב, כשמדורי הקולינריה בנוהל סופ"ש, הודיע השף רז רהב על סגירת סנדוויצ'יית ברווזי. "אני לא באמת יודע איך לגשת לזה, או איך להגיד בצורה הנכונה. לא בגלל שזה בלתי נתפס או נורא ואיום, להיפך, בגלל שזו החלטה שקיבלנו בחיוך, בשמחה ומתוך הבנה שזה עוד שלב בחיינו המקצועיים כייזמים. נקודת מפנה שצריכים לעבור, שלב בו צריך להחליט אם ממשיכים בחיים כמו שאנו מכירים אותם או עושים החלטות קשות בשביל להתפתח הלאה". הסיבה, כך נאמר בפוסט בפייסבוק, אינה מצב התעשייה שגורם לגל סגירות (מונאר, צ'יינה קלאב וקוקוריקו הן רק כמה דוגמאות מהשבועיים האחרונים), אלא רצון לפנות זמן ומקום לפרויקט חדש במקביל לעבודה שוטפת ב-OCD. "לא קרה שום דבר מיוחד. כבר חודש אנחנו מתלבטים ומשחקים עם הרעיון לסגור את ברווזי כי יש הצעה חדשה על הפרק", מסביר רהב בשיחה טלפונית. "עם כל זה שעל הדף הוא מקום קליל שעושה סנדביצ'ים, ברווזי לוקח אנרגיה. אנחנו מאוד אוהבים את המוצר ומאמינים בו אבל החלטנו לשחרר".

רז רהב. צילום: איליה מלניקוב
רז רהב. צילום: איליה מלניקוב

ברווזי סנדוויצ'ייה עירונית, כך בשמה הרשמי, נפתחה במרץ 2018 בלובי של מלון הבוטיק Saul ברחוב טשרניחובסקי. הסנדוויצ'ייה שירתה את אורחי המלון והייתה פתוחה גם לקהל מבחוץ לארוחות בוקר וצהריים. מי שלא הצליח להשיג מקום במסעדת OCD, שזיכתה את רהב בתואר שף השנה מטעם מדריך המסעדות הצרפתי גו ומיו, הגיע כדי לטעום את הכריכים. הבמה הפחות פורמלית איפשרה לרהב לשחרר את העניבה ולהגיש כריכים פוטוגניים ומורכבים, שהפכו עד מהרה למאסט הב. סנדוויץ' מק אנד צ'יז, רוסטביף, קולרבי ואצות ובמיוחד כרוב סגול צלוי בחמאה תרגמו את המטבח העילי לשפת היומיום. אף שמדובר באוכל מהיר, בכריכים שולבו רטבים, ממרחים וחומרי גלם בטכניקות הכנה שמאפיינות את OCD. התמחור שיקף מגמה זו, ולקוחות רבים שהגיעו בגלל הבאזז התמרמרו על הצורך לשלם כ-50 ש"ח לכריך.

ברווזי ייסגר לקהל הרחב בסוף החודש וימשיך לתת שירות לאורחי הוטל סול בחודשיים הקרובים. "נהיה שם פיזית עד סוף ספטמבר, ואם מישהו יגיע עד השעה 11:00 לא נגרש אותו", מגלה רהב. "אחר כך ניפרד ממלון סול, ונראה לי שהם בעצמם לא יודעים עדיין מה יהיה ועם מי. כמובן שלא נעזוב מבלי שיהיה מחליף. אנחנו עוזבים מסיבות טובות, ולא בגלל בעיה כלכלית. אם ירצו מאיתנו עוד שבוע נישאר, ואם יוכלו לשחרר אותנו לפני כן מה טוב".

אנחנו נפרדים מהברווז לתמיד?

"רק באופן זמני. שמנו את המוצר על המדף וכבר יש לנו הצעות לפתוח במקומות אחרים בתל אביב".

מה יהיה בפרויקט החדש?

"מכיוון שהחוזים עדיין לא חתומים אני לא יכול לפרט, רק לומר שמדובר במקום מחוץ לעיר. כאנשי אוכל ועסקים אנחנו רוצים להתפתח והפרויקט לוקח מאיתנו תשומת לב כמו בפתיחה של OCD. אנחנו נדרשים לתת הכי הרבה שאנחנו יכולים ולכן ויתרנו על ברווזי".

המקום החדש יהיה בקונספט של OCD?

"כמוה יש רק אחת".