מחאת מחנה 80: איה כורם ומירי אלוני בפסטיבל שירת נשים הערב

אין ולא יהיה סטטוס קוו ווקאלי. איה כורם (צילום: אוהד רומנו//מגזין "את")
אין ולא יהיה סטטוס קוו ווקאלי. איה כורם (צילום: אוהד רומנו//מגזין "את")

בעקבות התקרית בה נאסר על טירוניות במחנה 80 לשיר ולהאזין לזמרות בתורנות מטבח על פי דרישת חיילים דתיים, יתקיים הערב (ראשון, 19:00) מיני-פסטיבל מחאה מול שערי מחנה הטירונות. אלוני: "מי שלא שולט ביצר שלו זו בעיה שלו, שלא יסתום לי את הפה"

27 באוגוסט 2023

הערב (ראשון 27.8) בשעה 19:00 יזכו החיילים במחנה 80 לחוויה ראשונה מסוגה בתולדות צה"ל, כשבשערי בסיס הטירונות המוכר ייערך מיני-פסטיבל של שירת נשים, תחת הכותרת "קול באישה – זכותה", ובמרכזו רצף של הופעות חיות בביצוען של כמה מהזמרות הטובות בארץ ושירת נשים בציבור.

הפסטיבל מתקיים במחאה על התקרית הלא-חוקית שהתרחשה במחנה הטירונות בשבוע שעבר, במסגרתה נאסר על חיילות לשיר בזמן תורנות המטבח ולהאזין לשירי נועה קירל מכיוון שקבוצת חיילים דתיים נכנסה לחדר האוכל, כפי שחשפה מיכל פעילן ב"חדשות 12".

בצה"ל הגיבו ואמרו שהנושא נמצא בבדיקה והנהלים יחודדו, אבל השפה המכובסת של דובר צה"ל לא הרשימה את המארגנות: "הגיע הזמן להזכיר לצה"ל, ולממשלה הדתית והקיצונית ביותר שקמה לנו אי פעם, שאף אחד לא ישתיק את קולנו", כך נמסר בהודעה שהועברה בין כל קבוצות המחאה הגדולות בארץ. "לצערנו, אנו נמצאות בימים חשוכים בהם הממשלה מקדמת הפיכה משטרית שתהפוך את ישראל לדיקטטורה דתית כמו בטורקיה, ואנחנו נאלצות להזכיר שזכויותינו וזכויות בנותינו לכבוד ולכיבוד – שוות! סיימנו לשתוק. נגיע למחנה 80 ונממש את זכותנו לשיר בקול רם וברור!".

בין הזמרות שיופיעו הערב בכניסה למחנה אפשר למצוא את איה כורם, מירי אלוני, ליאת אחירון, שירי אלקבץ, שיר אלוני, אריאל קופטש, דורית ווסטון לאור ועוד, ושירת הנשים צפויה להימשך עמוק אל תוך הערב ולכלול גם סשנים של שירה בציבור. בראיון בגלי צה"ל אמרה היום מירי אלוני ש"מי שלא שולט ביצר שלו זו בעיה שלו, שלא יסתום לי את הפה. החושך הולך וגדל – אנחנו לא נפסיק לשיר".

"קול באישה – זכותה", הפגנה/פסטיבל מול שערי מחנה 80, רחוב הנדיב פרדס חנה, החל מהשעה 19:00. למגיעים ברכבים פרטיים: הנה לינק לחנייה (waze) ויש כמובן לינק גם לקבוצת טרמפים (Whatsapp)