שלושים ולא משהו: מה למדנו מצפייה בשותפים על המסך

השיעורים החשובים ששנים של צפייה בטלוויזיה לימדו אותנו על דירות שותפים

23 בנובמבר 2014

"בנות הזהב"

יש גיל תפוגה לשותפות

אז נכון, כיום אופציית השותפים פתוחה גם בעבור מי שחצה את קו ה־30, אבל אל תתגרו במזל שלכם, מבוגרים יקרים. יש שלב שבו זה הופך למביך. נגיד, מכירים את הקטע הזה שאתם חוזרים מבדיקת קולונוסקופיה והשותף שלכם לא יוצא מהשירותים? שנאמר – Get a Room. לבד.

"וויל וגרייס"

בחורה + גיי = שיגעון

מדובר, על הנייר לפחות, בשידוך אידיאלי. שניהם אוהבים את אותם הגברים, הדברים והאיברים. מערכת יחסים שכולה תחומי עניין משותפים. אם יהיה לכם מזל, אולי גם תצוץ בוסית אקסצנטרית מדהימה וחבר אובר גיי קלישאתי ויצילו את החיים המשעממים שלכם.

"הפמליה"

חשוב לשנורר בתבונה

התעלקות על השותף היא דרך טובה וקלה לייצר אנטגוניזם יותר מהר משתוכלו להגיד "מחפש דירת יחיד בפחות מ־3,000 ש"ח. דחוף!". מותר לגנוב מהחלב פעם בכמה זמן, ולגיטימי לבקש איזה פרח חירום בעתות מצוקה, אבל בלי להיסחף.

"אריק ובנץ"

אל תתקרבו מדי

זה ממש חמוד שאתם מתלהבים מהחיבור המעולה ביניכם, וזה לגמרי קול לצאת לבר או מסיבה פעם בכמה זמן עם שותפכם לדירה, אבל זכרו – אם אתם גרים, רואים טלוויזיה, אוכלים ויוצאים ביחד אתם בעיקרון זוג, מינוס הסקס. כלומר, ההורים שלכם.

"פילדלפיה זורחת"

אל תהיו השותף הדוחה

לא חסרות דירות מג'ויפות בתל אביב, ונדמה שהשותפות בין פרנק לצ'ארלי, גם אם מדובר במקרה קיצון, היא דוגמה מעולה לחוק המאוד פשוט – היו רק טיפה פחות דוחים מהשותף שלכם. לא צריך להגזים, אבל תמיד עדיף להיות בצד הנוזף ולא בצד המטונף.

"הבחורה החדשה"

אל תהיו השותף הרביעי

יש דבר כזה יותר מדי שותפים, וזה בהחלט מגיע ברגע שאתם יכולים לשחק שניים על שניים. האיזון בין שני שותפים הוא יציב, ושיטת שלושת השותפים פועלת כמערכת עדינה של בלמים ואיזונים. יותר מזה זו קומונה, ואתם זוכרים מה קרה לסיקסטיז.

"שלושה בדירה אחת"

הזהרו ממתח מיני

מתח מיני קליל בין שותפים יכול לייצר אווירה משעשעת ושובבה, אבל אנחנו לא יכולים להדגיש את זה מספיק – אל תשכבו עם השותפ/ה. אם ג'ק היה עושה את הטעות הזו, הסדרה היתה מסתיימת מהר בהרבה.

"חברים"

שמרו על החברות שלכם

חברים, כפי שנרמז במעודן בשמם, הם קודם כל חברים – מערכת יחסים עדינה שראוי לשמור עליה ככזו גם לאחר שבחרתם להתחלק במקרר. קבעו חוקים, קבעו גבולות, קבעו שלעולם לא תלבשו את כל הבגדים של חברכם במכה.

"הביץ מדירה 23"

אולי תגורו עם כלבה

לא משנה כמה בדקתם וראיינתם ושאלתם לפני, הסיכוי שעברתם לגור עם כלבה, אישה או גבר, בהחלט קיים. קחו את זה בחשבון ודבקו בגישת כבדהו וחשדהו.

"המפץ הגדול"

מוזרויות זה חלק מהעסקה

רצוי להתייחס למוזרויות של השותף שלך כאל חיית מחמד קטנה שהביא. זה חמוד בהתחלה, מעצבן בהמשך אבל זה בהחלט חלק מחייב בחוזה. אתה אומנם לא צריך לטפל בזה, אבל יהיה נחמד אם תנקו פה ושם את הקקי.

"מחלקת גנים ונוף"

המנעו מלגור עם זוגות

כמו שלמד על בשרו בן וואייט, שנאלץ לגור עם אנדי ואפריל, גם הזוג הכי חמוד, קוורקי ולא משעמם יכול לעלות על העצבים. הדבר האחרון שאתם רוצים לחזור אליו הביתה מדייט גרוע זה לשמוע את השותף והשותפה שלה משתפים בכמה הם נהנים ביחד.

"בנות"

תריבו בזהירות

ריב גדול בין שותפים קרובים לעד יתמלא במטען רגשי נרחב ועשוי להתפוצץ למלחמת עולמות של ממש. אתם לא רוצים להיתקע עם שכר הדירה לבד, אז תריבו בחוכמה ואל תשרפו את הגשר שאתם גרים מתחתיו.

"Half Baked"

חפשו את השותף הסמוי

לפעמים זה חבר שהגזים בניצול האירוח שלכם, לפעמים זו בת זוג נדבקת ולפעמים זה סתם שותף שלישי שאף פעם לא רואים, אבל העלוקה שהיא השותף הסמוי לא באמת משלם על כלום, מעשן את כל הסמים שלא שלו ותמיד נמצא שם כשמזמינים אוכל, אבל אכישהוא נעלם כשמשלמים.

[tmwdfpad]