הזדמנות נדירה לאכול את האוכל של מושיק רוט ועוד ארוחות חד-פעמיות

חולמים צלחות. מושיק רוט ואביתר מלכה (צילום יח"צ)
חולמים צלחות. מושיק רוט ואביתר מלכה (צילום יח"צ)

שבוע אחרי הגמר של "משחקי השף", מושיק רוט יכנס למטבח עם זוכה העונה הקודמת, אביתר מלכה (וינונה פוראבר) // ערב של מטבח סורי-לבנוני במסה שיקח אתכם לאוטופיה של מזרח תיכון עוד יותר חדש // פופינה חוגגת עשור עם אורחים מיוחדים מאוד

5 בפברואר 2023

1. אביתר מלכה X מושיק רוט | וינונה פוראבר

"מושיק ואני התחלנו ב'משחקי השף' כקולגות והפכנו לחברים. כנראה שבעקבות הזכייה נכנסתי לו ללב", צוחק אביתר מלכה, שף בר היין וינונה פוראבר (כנראה גם האדם היחיד שאי פעם הגדיר מערכת יחסים בין שופט לנשפט כ"קולגות", והאמת היא שזה יפהפה). את החברות והשיחות מלב אל לב על קולינריה, מטבחים, מסעדנות והחיים עצמם מתרגמים כעת שני השפים לערב שבו יבשלו יחד. "החוט שמחבר בין אביתר וביני הוא ששנינו חולמים על צילחותים ומצלחתים את החלומות שלנו", מוסיף רוט את שני הסנט שלו.
בתפריט מנות ספונטניות בעיקר על בסיס ירקות עונתיים, ושתי מנות איקוניות מהמסעדה המעוטרת של רוט באמסטרדם: טרטלט פרנג'יפאן מלוח וירקות חורף (גרסה צמחונית למנה המקורית) וקפוצ'ינו כמהין מקומי מחוות אילסר.
שלמה המלך 2, שני (13.2) מ-17:30

2. דו קיום בין הסירים | מסה

במסגרת חגיגות 18 שנה למסעדת מסה ולנוכח האקלים החברתי־פוליטי החליט שף אסף שטרן לצאת במסר של שלום ולהציג בארוחה חד פעמית את המטבח הסורי-לבנוני במלוא תפארתו. לשם כך ייכנסו למטבח השפים (שהם גם בני דודים) יוסף (זוזו) חנא ואליאס מטר, שמשמרים טכניקות בישול וטעמים מהמטבח השאמי והסורי־חלאבי. יחד עם שטרן הם יכינו ארוחה בת תשע מנות המשקפת דו־קיום שיכול להתקיים כנראה רק בין הסירים.
בתפריט פתיחת שולחן – מחמרה סורית, לבנה וחרדל בר, בבגאנוש ועוד; סביצ'ה דג ים וויניגרט מקדוס (חציל כבוש); הברה ניה – טרטר בשר נא עם תומיה (ויניגרט שום ויוגורט), לחם סאג' וצנון בלאדי; שישברק; מוסר ים צלוי בתבשיל עולש ועוד (78-198 ש"ח).
הארבעה 19, שלישי (7.2) מ־19:00

3. יום הולדת 10 עם חברים | פופינה

מסעדת פופינה חוגגת עשור, גיל מופלג במונחי מסעדות, וכוחה עדיין במותניה. לכבוד המאורע עורך השף אוראל קמחי שלוש ארוחות ספיישל עם חברים: רז רהב, שהחל את דרכו המקצועית בפופינה, ארז קומרובסקי ויורם ניצן, השף המיתולוגי של מול ים המיתולוגית.
בתפריט זיכרונות משותפים א לה קארט עם רז רהב – שרימפס קריסטל קצוץ דק, שמפניה ותותים; קרפצ'יו סקלופס וגלידת אבוקדו; קלאמרי צלוי ומלפפון יפני ברוטב שקדים ויוזו ועוד; תפריט סגור ובו 11 מנות בארוחה של קומרובסקי, למשל סלט שקדי עגל צלויים, ביסק שרימפס וספינג' לחי עגל ברוטב דמי גלאס עדין; ותפריט פתוח בהשראת מול ים, שקמחי היה עולה אליה לרגל כשהיה טבח צעיר. כל הארוחות ילוו בתפריט ספיישל של קוקטיילים על בסיס ויסקי מקאלן.
אחד העם 3, שלישי (7.2), שני (20/27.2) מ־19:00

חוגג עשור. אוראל קמחי, פופינה (צילום חיים יוסף)
חוגג עשור. אוראל קמחי, פופינה (צילום חיים יוסף)

מחוץ לעיר: ועידת פסגה בארמון סהרה

בדרך כלל אנחנו לא שולחים אתכם רחוק מדי, אבל לכבוד חגיגות השנתיים למסעדת ארמון סהרה כדאי לחפש במפה איפה נמצא הכפר נין ולשקול ביקור. בכל יום חמישי במהלך חודש פברואר מארח שף המסעדה נשאת עבאס את השפים יורם ניצן ואבי שטייניץ לארוחות על בסיס ליקוט ותנובת הים בין המטבח הערבי לישראלי־עילי.
בתפריט אניילוטי חובזה וג'יבנה מהר תבור, שרימפס מהים התיכון וביסק סרטנים כחולים; לוקוס צרוב, תבשיל עכוב, קרם לפת מעמק יזרעאל קציפת עלי הל; סביצ'ה דג ים תיכון עם סלט ירוקי חורף ולאבאנה מתוצרת בית; קלאמרי סגולים על הפלאנצ'ה, עלי ליקוט ולימונים על משאוושה חמה; אונטריב מעושן עם פירה רובושון, זיגוג דיבס רימונים וקונפי חבושים וערמונים ועוד.
ארמון סהרה, כפר נין, חמישי (9/16/23/30.2), 04-6935101

ועידת פסגה בארמון סהרה (צילום שני בריל)
ועידת פסגה בארמון סהרה (צילום שני בריל)