תלונה הוגשה במשטרה נגד שלמה גרוניך בגין עבירה מינית

הזמר אמור לקבל ממשרד החינוך פרס על מפעל חיים, אולם בעקבות התלונה נמסר ש"הנושא נמצא בבדיקה"

שלמה גרוניך. צילום: אלכס ליפקין
שלמה גרוניך. צילום: אלכס ליפקין
24 בספטמבר 2017

תלונה הוגשה אתמול (א') במשטרה נגד שלמה גרוניך בגין עבירה מינית. הזמר אמור לקבל פרס על מפעל חיים מטעם משרד החינוך, אולם כעת אומרים במשרד כי "הנושא נמצא בבדיקה", לאחר שהמתלוננת פנתה לשר החינוך וביקשה לא להעניק לו את הפרס.

לפני כשבוע כתבה מוזיקאית ישראלית פוסט בפייסבוק שבו טענה כי "שלמה גרוניך צריך לקבל פרס על מפעל חיים של הטרדות מיניות". לאחר מכן כתבה כי הגיע אליה מידע לגבי נשים נוספות שהוטרדו על ידו.

"אפילו לא ביקשתי להיפגש איתך. שלחו אותי אליך, בלי לדעת ששולחים אותי אל חלאה", כתבה. "וכשלא קיבלת את מה שרצית לא פספסת את ההזדמנות לומר לה, לנערה בת ה 17, שמחכה למונית שתחזיר אותה הביתה, משפט מעליב, כזה שיגרום לה להרגיש שהיא לא שווה. לא שווה כזמרת. אתה מבין איזה אפס אתה? אתה מבין איזה טיפוס דוחה אתה?! אתה מבין שלמה?! לכמה בנות גרמת עוול?! לכמה זמרות השבתת את הנשמה?! כי לפי השמועות כל כך הרבה בנות בטראומה ממך! זה הדבר הכי טוב שמצאת לעשות עם הכישרון שלך? עם הכוח שלך? נראה לך שמגיע לך פרס?!".

בנוסף, אמש פורסם בחדשות 2 כי המתלוננת פנתה לשר החינוך נפתלי בנט בבקשה שלא להעניק לגרוניך פרס מפעל חיים. על פי הפרסום, ר', ששלחה את המכתב, כתבה לבנט: "מרגע היוודע לי כי משרד החינוך מתכוון לתת לגרוניך פרס מפעל חיים, אני נסערת ולא מוצאת מנוח. נשלחתי מטעם להקת נוער שהייתי חלק ממנה להיפגש עמו, והוא הרשה לעצמו להכניס למפגש אלמנטים מיניים אשר היו לגמרי לא במקום, ובמפתיע קינח בנגיעה באזור החזה שלי באופן משפיל. זה אינו מקרה חד-פעמי – שאר המקרים שנחשפתי אליהם, ונחשפת גם כיום, הם קשים מאוד. אדוני שר החינוך, אנא בטל את הענקת הפרס".