על שם מי יקראו לרחוב החדש בשיכון בבלי? אתן תחליטו

שכונת בבלי (צילום: shutterstock)
שכונת בבלי (צילום: shutterstock)

עיריית תל אביב-יפו מבקשת את עזרת הציבור בחיפוש אחר אישיות לקרוא על שמה רחוב קטן בצפון העיר, עוד הזדמנות להתחיל להנציח כאן נשים כמו שצריך. ויש לנו כמה הצעות

אנחנו כותבות את זה שוב ושוב, ונמשיך לכתוב את זה עד שהמצב יתוקן: אין מספיק רחובות על שם נשים בתל אביב. אפילו לא קרוב להיות מספיק. זה מכעיס, זה מקומם וזה בלתי נתפס שהשנה היא 2022 ואנחנו עדיין צריכות להיאבק על יצוג שוויוני בהנצחה. אלא שעכשיו לשם שינוי יש משהו קטן שאנחנו יכולות לעשות בקשר לזה: עיריית תל אביב-יפו מפרסמת קול קורא לבחירת אישיות שעל שמה ייקרא רחוב בשכונת בבלי.

מדובר ברחוב קטנטן שנושא באופן זמני את השם הנהדר 1318, והוא יוצא מרחוב הרב ניסים שתוחם את השכונה אל רחוב יוסף פעמוני. במסגרת אתר הפיילוט לשיתוף הציבור, מבקשת העירייה להציע שמות לוועדת השמות: "חשבו על אישיות משמעותית ומעניינת, הציעו אותה (מומלץ לוודא שאין כבר רחוב על שמה) וכתבו לנו מדוע אישיות זו נבחרה", נמסר בהודעת העירייה. עוד מדגישים בהודעה כי ניתן להציע רק אישיות אשר חלפו לפחות חמש שנים ממועד פטירתה, וכי "ההחלטה מסורה לשיקול דעת העירייה ואין הכרח כי תיבחר אישיות מתוך השמות שהוצעו".

העירייה מחויבת להביא בין מניין שיקוליה את השאיפה לייצוג הולם של קבוצות אוכלוסייה מגוונות, כגון נשים וקבוצות מיעוט חברתיות, וכאן הציבור באמת יכול להשפיע. נותרו עוד עשרה ימים לשיתוף הציבור, וזה הזמן להפציץ את תיבת ההצעות הוירטואלית בשמות של נשים ראויות להנצחה. ויש לנו כמה הצעות:

שולמית אלוני

האמת היא שלא ברור כיצד עוד לא הונצחה בתל אביב, האישה שגילמה את מהות השמאל במיטבו ושינתה את פני הפוליטיקה הישראלית. מה שכן, יכול להיות שמגיע לה רחוב קצת יותר משמעותי.

שולמית אלוני
שולמית אלוני

רונית אלקבץ

עיריית תל אביב-יפו אמנם קראה על שמה בית ספר בשנה שעברה, אבל למה לא רחוב? לשחקנית הכי גדולה ואולי גם חשובה שהיית כאן מאז גילה אלמגור, ראויה הנצחה עירונית נוספת.

תנו לה רחוב, מה יש לכם (מתוך תערוכת "ז'ה טם רונית אלקבץ" במדיטק מוזיאון העיצוב חולון. צילום: גבריאל בהרליה)
תנו לה רחוב, מה יש לכם (מתוך תערוכת "ז'ה טם רונית אלקבץ" במדיטק מוזיאון העיצוב חולון. צילום: גבריאל בהרליה)

גליה יהב

למה שלא יהיה רחוב על שם מבקרת האמנות הכי טובה שהייתה כאן? אפשר אפילו לקשט אותו באמנות שגליה הייתה אוהבת ולהפוך אותו לרחוב בוטיק. ואת זה היא הייתה שונאת.

רמה מסינגר

אחת השחקניות האהובות ביותר בעיר בשנות ה-90' וה-00', מותה הותיר רבים שבורי לב וגדע באיבה קריירה מרהיבה בתיאטרון, בקולנוע ובטלוויזיה.

אורנה פורת

יש רחוב אורנה פורת בחולון, יש רחוב אורנה פורת בראשון לציון ואין רחוב אורנה פורת בתל אביב, למרות שהעיר הייתה הבית של תיאטרון הילדים במשך עשורים. למה שלא יהיה רחוב אורנה פורת בתל אביב? למה לא באמת.

May be an image of 1 person

>> אתר שיתוף הציבור של עיריית תל אביב: הצביעו והשפיעו