שמונים זה העשרים החדש?

פיבי פיילו משחררת תמונת קמפיין לסלין, שבה מככבת אישה בת 80 נטולת פוטושופ. האם עולם האופנה מתבגר פיזית ומנטלית?

מתוך הקמפיין של סלין
מתוך הקמפיין של סלין

בראיון חי נדיר שהעניקה מעצבת האופנה פיבי פיילו לעורכת מהדורת ווג הבריטית בפסטיבל העיוני שערך המגזין בלונדון בשנה שעברה, היא עומתה עם שאלת חוסר הגיוון והצגת אידאל היופי האחיד בו דוגלת תעשיית האופנה. היה ניכר שפיילו, אחת הנשים המשפיעות בתעשייה העומדת בראש בית האופנה שהחייתה במו ידייה סלין, הרגישה לא בנוח עם השאלה. "אני חושבת שחשוב שאנחנו מדברות על זה. אני לא תמיד אוהבת את זה. התצוגה של ריק אוונס למשל לעונת אביב 2014 הייתה הדבר הכי אנרגטי ומעורר השראה שראיתי בשנים האחרונות. הוא הציג נשים גדולות, אתלטיות שרקדו ונעו על המסלול בעוצמה. זה גורם לך לחשוב. מעולם לא ניסיתי לעשות דבר כזה ואני בהחלט מקווה להתמודד עם האתגר הזה יום אחד".

היום הזה הגיע, אתמול, כשפיילו "שברה את האינטרנט" עם ההתפשטות הויראלית והתגובות החיוביות מקיר לקיר שעורר קמפיין אביב 2015 של סלין, המתבסס על פרוטרט כנה של הסופרת והעיתונאית האמריקנית ג'ואן דידיון בת ה-80. באופן טיפוסי לעבודתו של הצלם הגרמני-לונדוני יורגן טלר ולקמפיינים שהוא מצלם עבור סלין מאז נכנסה פיילו לתפקיד המנהלת הקריאייטיבית, תמונת הקמפיין היחדה ששוחררה היא היפר ריאלסטית, מצלומת תחת פלאש מאיר-כל, ללא התערבות פוטושופ בתוצאה הסופית וכובשת בכנות שלה. כשדידיון מסתתרת חלקית תחת משקפי שמש ולבושה בחולצת סריג שחורה וכמעט אנונימית, הפריט היחידי שמזוהה עם קולקציית האביב של המותג הצרפתי הוא תליון הפעמון הכפרי, ששימש מוטיב חוזר בקולקציה כתכשיט, סיכה או אבזם לחגורות מעילים. אבל גם בלעדיו וללא הבלטת לוגו המותג במרכז התמונה היה אפשר לזהות שמדובר בסלין- מותג שמעצב בגדים שמפתים באינטלקט, באיכות החומרים שמהם הם עשויים ובקוליות הטבעית שבמבנה ובסטיילינג שבו הם נלבשים יחד. יחד עם דולצ'ה וגבאנה שבחרו להציג בקמפיין שלהם (בצורה יפה בהחלט אך פחות משכנעת) נשים איטלקיות בגיל הזהב, אפשר להאמין שמתחילה מגמה של שינוי חיובי באידאל היופי הצעיר, הרזה והלבן של עולם האופנה – ואין כמו פיילו בשביל להזניק טרנד שייצר עשרות עותקים ומעתיקים מבתי אופנה גדולים ועד אחרונות רשתות האופנה המהירות.

[tmwdfpad]