היום שאחרי: שמעון משל מתכונן לתקופת הצנע

״אני מדבר עם חברים לתחום ואצל כולם עולה תחושה של חוסר אונים ותדהמה על השימוש שנעשה בנו כמו היינו מגן אנושי כלכלי למדינת ישראל. השלטון המנותק בעצם מסיר ידיו מאיתנו באין אונות מעוררת פלצות״ שמעון משל, מבעלי הפיקוק, שחקי שחקי והמיניבר מאשים את ראשי מדינת ישראל ואת ראש העיר רון חולדאי

שמעון משל. צילום: איליה מלניקוב
שמעון משל. צילום: איליה מלניקוב

אתמול התאבד עצמאי. סוחר משוק מחנה יהודה. זה יכול היה להיות אחרת לגמרי אם רק הייתה תקווה.
אבל אני אתחיל מהסוף .
אני מאשים את ראשי מדינת ישראל ואת ראש הממשלה.
בהרגשת הנכאים ותחושות ההשפלה שאנו חווים בימים ארוכים אלה מהיחס הלא מובן לחלק כה גדול באוכלוסייה (העצמאים) בימיי משבר בריאותי וכלכלי, וביחס המזלזל שתחום המסעדנות וחיי הלילה נחשף אליו כאילו כל התחום הזה אינו חשוב מספיק וכך כנראה גם כל העוסקים בו.

העיר תל אביב הרוויחה את תדמיתה בזכות תושביה ובזכות ההתלהבות היזמית שלהם. התרבות, האמנות, בתי הקפה, המסעדות, הברים, המועדונים וחיי הלילה שלה הם אשר הביאו לחופיה תיירות אמיתית אשר מפרנסת את העיר באינספור צורות ושמו אותה באותה שורה עם הערים המובילות והמשפיעות בתחום זה בעולם!

דווקא בימים אלה, כשתושבי תל אביב זקוקים לפרנסיה שיתמכו בהם אומר ראש העיר חולדאי כי תפקידו העיקרי הוא לשמור על הקופה העירונית ולא להלחם על אזרחי העיר המדהימה הזאת ועל חייהם הכלכליים שפסקו ביום אחד ואין מי שבאמת יעמוד לצידם, לא מהרשויות המקומיות ולא מהארציות.

הריח השרירותי והאטום שעלה מדבריו במוסף 7 ימים בסוף השבוע האחרון יותר ממספר על התחושה שאין אנו נראים יותר מגרף סטטיסטי על שולחן הפקיד! אני מצטער שאין לי מילה אחרת לתאר את שברון הלב הזה, ואת ההשפלה שנושאת עימה משמעויות ולא רק תחושות. יש נטישה והפקרת ציבור עצום לעצמם ובעצם אמירה ברורה ורועמת כי אתם לא חלק מהאחריות שלנו והשותפות המסואבת ממילא ביננו הינה חד צדדית ובשעת משבר לא רק שלא נתמוך בכם, אנו נהיה חלק מהנושים!!!

אני מדבר עם לא מעט חברים לתחום ואצל כולם עולה תחושה דומה של חוסר אונים ותדהמה על השימוש שנעשה בנו כמו היינו מגן אנושי כלכלי למדינת ישראל. הדבר הזה שאת סופו לא נדע נוגע בחלקים הכי עמוקים שלנו כאזרחים והזמן עובר והבור העמוק מאיים לבלוע לא רק את העצמאים אלא גם את השכירים שעובדים אצלם אשר חלק גדול מהם לא יחזור לעבודה והם יהפכו למובטלים ומקבלי קצבאות אבטלה ולא שכירים בחל״ת. השלטון המנותק בעצם מסיר ידיו מאיתנו באין אונות מעוררת פלצות.

המגיפה, ששינתה את העולם כפי שהכרנו אותו עד לפניי חודשיים תשנה את העולם העסקי של התחום שלנו ואת ההתנהגות הצרכנית של לקוחותיה לצורה שכל מה שאפשר להגיד עליה כרגע היא אי וודאות – כל אשר נותר לנו הוא לעסוק בניחושים לגביי היום שאחרי. אני שותף בשלושה בתי עסק; פיקוק, מיני בר ושחקי שחקי אשר סגורים מעל חודש וחצי עם כל המשמעויות שבאות עם זה, שותפיי ואני יודעים ששינויים יהיו הכרחיים וימי צנע צפויים לתחום שלנו כמו בלא מעט תחומים אך יחד עם זאת הצורך האנושי בחברה לא ייעלם אלא אפילו יתחזק והמקומות שלנו הם החיסון הנפשי ליום שאחרי.

View this post on Instagram

מוצאי חג ב #sahkisahkigoingyourway

A post shared by Shimon Meshel (@shimon_meshel) on

״שחקי שחקי ״נפתחה לפני פחות משנה בהשקעה לא קטנה עם ראייה עסקית מפוכחת שהוכיחה את עצמה אך כל זה שייך לעבר.  ברור לנו שנצטרך לחזור לפעילות רזה יותר אשר תשנה את הפרוייקט ותאלץ אותנו להתאים את עצמנו למציאות החדשה והלא ידועה, כמו לעסוק במשלוחים וטייק אווי לספסל הקרוב אליכם כמו שאנחנו עושים בימים אלו ב-MiniBar. היום יותר מתמיד אנו נשענים על אוכלוסייה מקומית בלבד ומבינים שיותר מאי פעם נצטרך ליצור מקומות שיכולים לשמש להם לבית, ולא רק לקבלם בסבר פנים יפות אלא לשנות את המרכולת שלנו ואת היכולת שלהם לצרוך אותנו. בחלק מהמקומות ההתאמות יהיו מינוריות ובחלק מהמקומות השינויים יהיו כנראה מהפכניים.

בימים אלה אנו מדברים אמנם על היום שאחרי אך לצערי הרבה מאיתנו לא ייזכו להגיע לשם לתפארת מדינת ישראל .

לקראת יום העצמאות אסיים בנימה הכי אופטימית שאני יכול לייצר מתוכי ולקרוא בקול רם:
כשהמדינה שלך מוותרת עליך, זה הזמן לצאת ולהלחם עליה.
אני קורא לשכירים בקול ברור: השמיעו את קולכם לטובת המפרנסים האמיתיים במדינה הזאת, אל תסכימו למתן צדקה מהרשויות כאילו ישראל היא חברה אביונית. החברה שלנו חזקה יותר מהכנופייה חדלת האישים וחסרת היכולת שטוענת להנהיג פה.

#הרוב-_טובע
#אניקולאחד

בנוסף, אנו בפיקוק עולים עם -קמפיין גיוס המונים ליום שאחרי- ופונים ללקוחותינו להיות חלק מהיום הזה בקניית שוברים בכל סכום שיעלה על דעתם ואנו מוסיפים על כל קנייה כזאת 20% מאיתנו. מוזמנים לתמוך בקישור הזה.