השבוע במדינה היחידה שמושיבה את אשת רה"מ בין נציגי האו"ם

חוץ מזה שראש הממשלה נסע לחו"ל בזמן שהוא חשוד ונפגש עם אנשים הקשורים בפרשת השוחד, המדינה הטילה סגר על השטחים הכבושים לכבוד ראש השנה היהודי והמוסלמי. חג שמח

בנימין ושרה נתניהו באו"ם (צילום: Getty Images)
בנימין ושרה נתניהו באו"ם (צילום: Getty Images)
23 בספטמבר 2017

1. ראש הממשלה נסע לחו"ל למרות החשדות הכבדים התלויים נגדו, ונפגש עם אחד האנשים שמסרו עדות בפרשת טובות ההנאה/השוחד. בצירוף מקרים מוזר מאוד הוא גם שהה במרחק שעת נסיעה אחת בארגנטינה מאיש מפתח נוסף בפרשה ששמו הוזכר כמי שדרוש לחקירה, שבמקרה הגיע לביקור בארגנטינה. הכל במקרה.

>> לכל הטורים של שני גרשי

2. פורסם כי ראש הממשלה משתמש בטוקבקיסטים בתשלום כדי להטות את דעת הציבור. חוק העונשין: עובד ציבור העושה מעשה מרמה או הפרת אמונים הפוגע בציבור, אף אם לא היה במעשה משום עבירה אילו נעשה כנגד יחיד, דינו – מאסר שלוש שנים. אבל משום מה המשטרה לא חוקרת ומעמידה לדין.

בנימין נתניהו (צילום: Getty Images)
בנימין נתניהו (צילום: Getty Images)

3. שוטרים תועדו תוקפים שלא לצורך חרדים בהפגנה במחאה על עצירת עריק מצה"ל. קצין משטרה הגדיל לעשות, הוריד משקיים ממפגין, שבר אותן בהפגנתיות וזרק על המפגינים. מדוע השוטרים האלו ומפקדיהם עדיין בתפקידם, לא ברור.

4. קב"ט של התנחלות בשטחים הכבושים תועד תוקף צלם פעיל ארגון זכויות אדם ושובר את ידו, מול חיילי צה"ל. החיילים שתועדו באירוע סרבו להזדהות כדי להעיד בעניין, ודובר צה"ל מכחיש שהיו שם למרות הצילומים. כשהמשטרה הגיעה היא עיכבה לחקירה… שניים מפעילי ארגון זכויות האדם. ולא, התוקף לא נעצר.

5. ועדה של נציבות שירות המדינה המציאה 22 ג'ובים חדשים, "משנה למנכ"ל" במשרדי הממשלה, מינויים פוליטיים של שרי הממשלה. מנכ"לי משרדי הממשלה ו"נציגי הציבור" תמכו. איך "נציגי הציבור" הם נגד האינטרס של הציבור?

6. אשת ראש הממשלה, הנאשמת בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים, הצטרפה באופן תמוה למשלחת ישראל למועצת האו"ם, ובמקום לשבת ביציע האורחים התיישבה לה בין נציגי ישראל באו"ם. ביזאר בניכר.

בנימין ושרה נתניהו באו"ם (צילום: Getty Images)
בנימין ושרה נתניהו באו"ם (צילום: Getty Images)

7. לכבוד ראש השנה היהודי והמוסלמי, שחל השנה באותו היום, הטילה ישראל סגר מוחלט על השטחים הכבושים, בגדה המערבית ובעזה. אין מעבר, גם לא ללוויית בן משפחה. כלומר, אם אתם פלסטינים. שנה טובה.

*תזכורת: ראש הממשלה הוכרז על ידי המשטרה כחשוד בשוחד, מרמה והפרת אמונים, ונחקר לגבי כמה פרשות שחיתות שונות המעלות חשדות כבדים: ניהול מו"מ לשוחד, קבלת טובות הנאה, הגשת תצהיר כוזב, עבירה על חוק מפלגות, הפרת אמונים חמורה, ומעל הכל מרחפת גם פרשת הצוללות. למרות כל אלה, עדיין לא התפטר מראשות הממשלה. היועץ המשפטי לממשלה לא ביקש לעצרו או להשעותו, לא הכריז שאינו כשיר להמשיך בתפקיד ואפילו לא ביקש ממנו להתפטר או להפסיק לנסוע לחו"ל בינתיים. וזהו אותו ראש ממשלה שאמר ש"ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות – אין לו מנדט מוסרי וציבורי לקבוע דברים גורליים למדינת ישראל".

* רשימה זו מתבססת על ידיעות חדשותיות שפורסמו ואיננה מתיימרת להיות כזו.