עיר דו-גלגלית: 350 אלף רוכבי קורקינט חשמלי בשנתיים

במלאת שנתיים לכניסתה לתל אביב, חברת Bird חושפת נתוני שימוש מרשימים (5.5 מיליון נסיעות) שמעידים על אימוצו של הקורקינט השיתופי ככלי תחבורה מועדף. עכשיו צריך רק תשתית ואכיפה

תראו איזה רומנטי. הקורקינטים של Bird (צילום: יח"צ)
תראו איזה רומנטי. הקורקינטים של Bird (צילום: יח"צ)
18 באוגוסט 2020

הקורקינט החשמלי נחשב לאחד מהסוגיות השנויות ביותר במחלוקת במרחב העירוני, האכיפה נגד נוכחותו על המדרכות יכולה וצריכה להשתפר, וגם ההקפדה על חובת חבישת קסדה לא ממש במיטבה והתשתית לא בנויה לשימוש בו, אבל עם הנתונים קשה להתווכח והם מעידים שתל אביב אימצה את הקורקינט השיתופי ככלי תחבורה מועדף.

במלאת שנתיים לכניסתה חושפת חברת הקורקינטים השיתופיים Bird נתונים מרשימים על השימוש בכלי הרכב שלה ברחבי העיר: 350 אלף רוכבים שונים ביצעו 5.5 מיליון נסיעות, בזמן נסיעה ממוצע של 12 דקות ובמרחק נסיעה ממוצע של שני קילומטרים.

להיט או מפגע? קורקינטים שיתופיים בתל אביב (צילום: שאטרסטוק)
להיט או מפגע? קורקינטים שיתופיים בתל אביב (צילום: שאטרסטוק)

המספרים שהציגה החברה, שפועלת כבר ב-160 ערים בעולם, מעידים על כך שהקורקינט השיתופי הוא אמצעי תחבורה מועדף בעיר למה שקוראים בזירת התכנון האורבני "הקילומטר האחרון", אותו טווח שבין תחנת הרכבת או תחנת האוטובוס והיעד הסופי אליו מבקש הנוסע להגיע, באין תחבורה ציבורית נוחה וזמינה שמחברת ביניהם, מה שהופך אותם לנחוצים במיוחד בערים כמו תל אביב שבהן התחבורה הציבורית רחוקה מלהיות אופטימלית.

מנכ"ל החברה, טראוויס ואן זנדן, אמר במסיבת העיתונאים ש"אנחנו אסירי תודה וממשיכים להתפעל מהצורה שבה תל אביב אימצה את הקורקינטים השיתופיים. אנו מודים לשותפים שלנו בעיריית תל אביב על המדיניות המתקדמת והחשיבה לעבר העתיד שמאפשרת לתושבי העיר להשאיר את המכונית בבית ולהפוך את תל אביב לעיר נוחה למחייה עבור כולם".