שנת הדרקון: מסעדה סינית חדשה תיפתח בנחלת בנימין

הכינו את הצ'ופ סטיקס: סניף שני של המסעדה הסינית טאיפיי מחיפה, ייפתח ברחוב נחלת בנימין

18 במרץ 2015

סצינת האוכל האסיאתית מסרבת לעצור: סניף שני למסעדה הסינית טאיפיי מחיפה ייפתח בעוד כשבועיים ברחוב נחלת בינימין.

אחרי שהספקנו כבר לנשנש ממטעמי המטבח האסיאתי התאילנדי, הוויאטנמי, היפני, ההודי ואחרים, נראה שאיפשהו בדרך שכחנו את שיש מדינה גדולה שמונה מיליארדי אנשים, שבה יודעים לעשות אוכל מדהים ומסקרן.

"המטבח הסיני לדעתי ברח קצת לכיוון הפאסט פוד ואנחנו רוצים להחיות אותו אצלנו במסעדה", מסביר שחר ציוין וואנג, בן למשפחת מסעדנים מהצפון, שכבר הוכיחו שהם יודעים דבר אחד או שניים על המטבח הסיני.

מה יהיה מיוחד אצלכם?

"רצינו לשמור על קו של אוכל סיני מסורתי ולא נעסוק בשום פנים ואופן בכל העניין הזה שנקרא פיוז'ן. אנחנו רוצים להדגיש את הטעם הסיני האותנטי".

אז מה זה אומר מטבח סיני מסורתי? זה אומר למשל, שוק אווז בציר מיוחד שכל פעם מחדש מבשלים את הציר באותו סיר בדיוק. הסיר סופג את כל  הטעמים במהלך השנים ומשתפר כל הזמן. בסין, מסתבר, יש רטבים שמשתמרים ככה במשך 70 שנה ובהחלט ניתן להרגיש הבדל בין הרטבים אף על פי שהם נרקחו בדיוק באותו אופן עם אותם מרכיבים. מעבר לאוכל מסורתי יהיו בטאיפיי רטבים קלאסיים. ציוין וואנג מבטיח שכל מי שאוהב נודלס מוקפץ או עוף עם אגוזים ימצא מה להזמין שם. "המטרה שלנו היא להכיר לקהל את האוכל הסיני האיכותי", מוסר ציוין וואנג. "השף של המסעדה הוא בחור סיני והוא, וכל שאר הצוות, מורכב מטבחים שהגיעו במיוחד מסין ולמדו שם את כל שיטות הבישול. למשל, האגרולים המסורתיים ששיטת ההכנה שלהם מורכבת, ייעשו בשיטה העתיקה מהתחלה ועד הסוף, כל יום מחדש".

ומה עם המחירים? יהיה זול כמו בסין?

"טווח המחירים יהיה הוגן. הממוצע לסועד לארוחה מלאה יהיה סביב 100 ש"ח, והמטרה היא ליצור חוויה סינית אמיתית, החל באוכל, דרך העיצוב ועד למוזיקה. אני חושב שזה משהו שחסר בתל אביב".

טאיפיי, נחלת בנימין 63