CUPZ By BeanZ

יאס קווין: 10 בתי הקפה הכי מומלצים בלונדון

לונדון כן מחכה לנו. צילום: James French
לונדון כן מחכה לנו. צילום: James French

כדי למצוא קפה איכותי בלונדון יש לחקור את הרחובות הצדדיים, שם נחבאים המקומות שבהם גם המקומיים נהנים לשבת. 10 מקומות שבהם תמצאו קפה שווה באמת

3 בפברואר 2019

Kaffeine

צמד חנויות קפה בהשראת תרבות הקפה האוסטרלית־ניו זילנדית, במרחק הליכה מרחוב אוקספורד ותחנות טוטנהאם קורט רוד ואוקספורד סרקס. לצד הפולים הקבועים והפול המתארח החודשי אפשר למצוא במקום מגוון מאפים וארוחות בוקר קלות כגון מוזלי או סלטים. מקום נפלא להתרענן בו לפני אחרי או במהלך שופינג אינטנסיבי באזור הקניות הוותיק והעמוס בעיר.

Kaffeine exterior. צילום: James French
Kaffeine exterior. צילום: James French

kaffeine.co.uk

Friends of Ours

בית קפה קומפקטי שנמצא במרחק הליכה קצר מהשאון והצפיפות של אחד הצמתיים המרכזיים בשורדיץ' – שער הכניסה למזרח לונדון ואחד האזורים המתוירים והאופנתיים בעיר. למרות החזות הפשוטה אפשר למצוא כאן קפה מאיכות מעולה לצד מאפים לא שכיחים כמו פאסטל דל נאטה פורטוגזי (טארט במילוי קרם ביצים, הדומה לקרם פטיסייר) וארוחות בוקר שמכילות טוויסטים על קלישאות מוכרות, למשל סלמון מעושן תוצרת בית. התפריט עונתי ולכן תמיד שווה לחזור לכאן. בסופי שבוע נעשה כאן מעט עמוס אז מוטב להקדים.

friendsofourscafe.com

Prufrock

באזור שתיירים ממעטים להגיע אליו (וחבל, הם מפסידים), נמצא בית הקפה ובית הספר לבריסטה של Prufrock, שם מגישים קפה ממיטב החברות הארטיזנליות של אירופה וגם קפה מהפולים הידועים של Square Mile Coffee המקומיים. אם חשקה נפשכם בהשתלמות קצרה בהכנת קפה מאת מיטב הבריסטות של לונדון, לצרכים מקצועיים או סתם בשביל הכיף וכדי להשוויץ בפני החברים סנובֵּי הקפה שלכם – זה המקום בשבילכם.

prufrockcoffee.com

Monmouth

מקום שעניינו קפה בלבד, ללא אוכל, וכבר מזמן זכה למעמד קאלט בזכות איכות הפולים הבלתי מתפשרת והאפשרות לקחת קפה טחון במקום להכנה ביתית. אם בכל זאת חשקה נפשכם בארוחת בוקר קלה או מאפה ליד הקפה המצוין, אל דאגה – הסניף הדרומי סמוך לבורו מרקט מכיל שלל אפשרויות במחירים מצחיקים. שימו לב רק שבדרך כלל התורים במקום ארוכים.

אספרסו להמונים. צילום:יח"צ
אספרסו להמונים. צילום:יח"צ

monmouthcoffee.co.uk

Allpress Espresso Bar

בר אספרסו מוביל בשורדיץ' שהוקם ב־2010 ומאז התרחב גם לזכיינים ברחבי העולם (למשל בניו זילנד). בעבר הקלייה התבצעה במקום, אך לאחר התרחבות העסק הוקם בית קלייה נפרד בשכונת דאלסטון, מעט מצפון וממזרח. בשני המקומות אפשר לקבל קפה לשתייה במקום או לקחת הביתה, אך בבית הקלייה ניתן לגם לחזות בכל התהליך מבעד לקירות שקופים – כך שאין כאן סודות לגבי טיב הקפה והתהליך שהוא עובר בדרך אל הכוס שלכם.

allpressespresso.com

Ozone Coffee

עוד מקום שעניינו קפה בלבד, עם מבחר מסחרר של תערובות – לצד מרצ'נדייז שימושי ואופנתי לחובבי הטיפה השחורה והמרירה. המקום הוותיק הזה נוסד ב־1998 ומשקה את מיטב עובדי האזור העמוס של פאתי הסיטי של לונדון.

לקחת פסק זמן. צילום: יח"צ
לקחת פסק זמן. צילום: יח"צ

ozonecoffee.co.uk

Climpson & Sons

חברת קפה ותיקה במזרח לונדון, המפעילה בית קפה ואקדמיה לבריסטות במיקום המקורי שלה בהאקני ליד שוק ברודווי, וכן בר קפה מצומצם יותר בשוק ספיטלפילדס הנמצא בין שורדיץ' לסיטי. ארוחות הבוקר והצהריים המוגשות בהאקני מסתמכות על התוצרת הזמינה בשוק, כדי לתמוך בעסקים המקומיים.

Climpson & Sons Cafe. צילום: Adam Weatherley
Climpson & Sons Cafe. צילום: Adam Weatherley

climpsonandsons.com

Bar Termini

כמו כל המקומות בסוהו, מדובר במקום שמשנה את אופיו מהקצה אל הקצה במהלך היממה. בבוקר מדובר בבר אספרסו איטלקי קלאסי שמגיש לצד הקפה נשנושים איטלקיים מסורתיים כמו כריכי פניני ונקניקים קרים, ובערב ובלילה המקום הופך לבר קוקטיילים אופנתי. המיקום, ברחוב אולד קומפטון שהוא הלב הפועם של חיי הלילה בסוהו, מאפשר לדלג אליו וממנו בקלות בהתאם למצב הרוח. קיים סניף נוסף במרליבון, אך הוא אינו פעיל בסופי השבוע.

bar-termini-soho.com

Fernandez & Wells

רשת ארטיזנלית קטנה שהקימו שני בוגרי Monmouth, שביקשו להגיש גם אוכל פשוט ומצוין לצד הקפה שלהם. האפשרויות נעות ממנות ביצים פשוטות לסנדוויצ'ים איכותיים מלחם שאור ופלטות של גבינות ובשרים כגון חמון, פרושוטו וצ'וריסו. אפשר כמובן גם לקנות את הקפה שלהם טחון להכנה ביתית. הסניף המקורי והפופולרי ביותר נמצא בלב סוהו לצד רחוב קרנבי שוקק החיים.

fernandezandwells.com

Square Mile Coffee

ממותגי הקפה הארטיזנלי המובילים בלונדון. החברה והמקום נטלו את הכינוי הפופולרי של השטח המקורי של העיר לונדון, שגודלו כמייל רבוע, אף שהמיקום שלהם בפועל הוא מעט ממזרח לעיר. במקום אפשר לשתות את התערובת הפופולרית (שהרכבה משתנה בהתאם לעונות) Red ,Brick וכן כמה תערובות המבוססות על פולים אקזוטיים יותר. המקום מציע גם שפע של ציוד מקצועי להכנת קפה ומרצ'נדייז, וגם קורסים למתחילים בתחום האספרסו.

squaremilecoffee.com

>> תעשו את זה בבית: כך תכינו חלב בעצמכם
>> הטרנדים הכי לוהטים בעולם הקפה
>> האובססיה החדשה של בתי הקפה