שרה ג'סיקה פרקר רוצה שתשכחו מקארי בראדשו. ריאיון

שרה ג'סיקה פרקר חוזרת לטלוויזיה עם סדרה חדשה, "גירושים". והיא מתכוונת לעשות כל מה שביכולתה בשביל שתפסיקו סוף סוף לבלבל בינה לבין הדמות שהיא שיחקה בסדרה ההיא, מהניינטיז, עם ארבע החברות מניו יורק. זוכרים משהו כזה?

שרה ג'סיקה פרקר ב"גירושים"
שרה ג'סיקה פרקר ב"גירושים"

השיחה עם שרה ג'סיקה פרקר מתחילה במבוכה. נפגשנו כדי לדבר על החזרה שלה לטלוויזיה ב"גירושים". אם צריך למדוד את הסדרה החדשה ביחס ל"סקס והעיר הגדולה" – להיט הענק של HBO שבלתי אפשרי להפרידו מפרקר – אז אם "סקס והעיר" היא צבעים בהירים וחזקים, "גירושים" נמצאת יותר באזורים החומים־ירוקים של הפלטה. אבל לוקח לנו זמן להגיע לסדרה, כי פרקר נוגעת קודם במיליון נושאים אחרים. פעם היא וחברותיה לקאסט של "סקס והעיר" היו על השער של Time Out ניו יורק, היא אומרת. ב־2008 השער פרסם תמונה שלהן עם פוטושופ של סלוטייפ על הפיות שלהן.

"מעניין, לא?", היא אומרת. אלו המילים האהובות עליה. "בלי סקס!", נכתב אז על השער, זמן קצר לפני שיצא הסרט הראשון של "סקס והעיר הגדולה", "מספיק כבר. אנחנו אוהבים אותן, אבל זה כבר יותר מדי. בפנים: 1,965 דרכים ליהנות מניו יורק, בלי קארי". קארי זו קארי בראדשו, כמובן, האלטר אגו של פרקר שהפכה למותג בינלאומי.

"זה היה שער מאוד מסקרן, אף פעם לא הבנתי אותו. למה טום קרוז יכול לצאת לסיבוב יח"צ בעקבות תשעה מיליון סרטי 'משימה בלתי אפשרית', למה לג'יימס בונד מותר לפרסם מוצרים בכל הסרטים האלה? לגברים מותר. זה היה הסרט הראשון שלנו, והוא היה הצלחה ענקית. למה זה עורר כזאת התנגדות? מעניין, לא?".

שרה ג'סיקה פרקר ב"גירושים"
שרה ג'סיקה פרקר ב"גירושים"

זה מעניין וגם מדאיג, אבל זו הזדמנות טובה לשאול אותה על פמיניזם. לא מזמן, בריאיון ל"מארי קלייר", היא אמרה שהיא לא מחשיבה עצמה לפמיניסטית.

אני די בטוחה שאת כן.

"אני מרגישה שנולדתי פמיניסטית. אימא שלי לא דיברה על זה, לא היו לנו שיחות או שיעורים על העצמה, לא הייתה מודעות בבית. נולדתי וקצרתי את הפירות של התנועה, ואחרי שעבדתי עם וונדי ווסרשטיין (מחזאית אמריקאית. פרקר שיחקה במחזה שלה 'The Heidi Chronicles' בברודוויי בסוף שנות ה־80) התחלתי לחשוב על המשמעות של המילה הזאת בעולם".

היא מעדיפה את המונח "הומניסטית" ששאלה מווסרשטיין. "התחלתי להבין שיש קבוצות שלמות של אנשים אחרים שלא הרגשתי שאני מאוד שונה מהם מבחינת המאבק לשוויון, הרצון להישמע, תחושת ההדרה, ואני כבר לא חושבת שהנשים הן לבד בזה, אני חושבת שאנחנו צריכים לכלול את הקהילה הלהט"בית, המוגבלים פיזית, מהגרים, אימהות שעובדות בשלוש משרות. להגיד שאני פמיניסטית עלול להפריד אותי משיח רחב יותר".

זהו מעבר טוב לנושא הפוליטיקה האישית של פרקר. היא מעולם לא הסתירה את נטייתה לשמאל – בבחירות ב־2012 היא אירחה בביתה אירוע התרמה עבור ברק אובמה. "מה שאני אומרת שוב ושוב, הוא שגם אם – בבקשה, אלוהים, בבקשה – טראמפ לא נבחר, אני מפחדת שכרגע יש אקלים שמאפשר לפגוע בכל אחד שאתה לא מסכים עם דעתו. זה לא משנה אם זה בגלל איך שהם נראים או בגלל אורח החיים שאתה חושב שהם מנהלים או בגלל צבע העור שלהם או כי אתה חושב שהם הגיעו לאמריקה בשביל לנצל אותה. אני מבועתת". את הזעם במדינה היא מרגישה באופן כמעט פיזי. "אמרתי למת'יו (ברודריק, בן זוגה): אני מרגישה שמישהו פשוט הולך להביא לנו מכות או לירות בנו או בחברים שלנו. אני לא סתם דרמטית, אני מזועזעת, אבל אני לא שונאת את אלו שמצביעים לטראמפ, פשוט הייתי רוצה להבין אותם".

הגיע הזמן לדבר על דברים שמחים יותר, כמו התוכנית החדשה שלה. כמי ששיחקה את אחת מהדמויות הכי איקוניות בתרבות הפופולרית (ודאי בתרבות הניו יורקית), ברור לה שאנשים לא כל כך מפרידים בין קארי בראדשו לשרה ג'סיקה פרקר, כך שאנשים אולי יופתעו לראות אותה בתפקיד פרנסס – אם לשניים שבוגדת בבעלה הטמבל, רוברט (תומס היידן צ'רץ'), לא תמיד נחמדה ולא תמיד חביבה. "אף אחד לא יתהה 'זאת קארי בראדשו בפרק אחר?'", אומרת פארקר. היא יכולה להיות "דוקרנית, רעה, קרה – כמו הרבה אנשים חכמים מאוד שעשו בחירות חיים גרועות מאוד".

"יש המון סדרות ממש טובות על נישואים, אבל הרגשתי שיש עוד סיפור שהיה צריך לספר. הייתי סקרנית לגבי איך רומנים משפיעים על נישואים. ראיתי הכל, אני בטוחה שכולם ראו: נישואים ששרדו רומנים, נישואים שהתפרקו בעקבות רומנים. אנשים יצאו מגירושים בתחושת ניצחון או כאילו בקושי שרדו מלחמה. נראה שהגיע הזמן לעשות סדרה כזאת, ורציתי שהרומן יהיה של האישה. רציתי שהיא תהיה בנקודה מסוימת בחיים שלה ובנישואים שלה שבה היא מרגישה כאילו היא כבר לא יכולה להציל את המצב".

בקושי נגענו ב"גירושים" וכבר ירדנו מהנושא: היא עוברת לדבר על ספרים, על הספר שהבן שלה קרא הקיץ, על מסעדה שנסגרה ועל הלחצים שבלהיות קארי עד קץ הזמנים. "באמת, החיסרון היחיד שאני יכולה לחשוב עליו הוא שאין לי זמן להצטלם עם כל מי שמבקש".

"גירושים", ימי רביעי ב־22:00 ב־HOT Plus וב־HOT VOD