שרון גל ב"אח הגדול" – "קשת" מתירה במודע את בטחונן האישי של הדיירות

שרון גל, שנגדו הועלו תלונות בנוגע להטרדות מיניות, ושנחקר במשטרה בעניינן, בדרך להפוך לטאלנט בערוץ 2. מה הפלא, כשמפיק התכנית דיבר מול מדינה שלמה על גופה של דנה רון כעל שלו בתקרית ה״בולבול בין השדיים"

שרון גל ב"אח הגדול" (צילום מסך)
שרון גל ב"אח הגדול" (צילום מסך)
15 בפברואר 2017

באירוע כניסת הדיירים החדשים לבית "האח הגדול" אמש (ג') הוטלה פצצה: לצד דוגמן, דוגמנית, ומהנדסת מכונות ומלצרית (באותה אישה), נכנס אל הבית גם שרון גל. הוא כנראה לא זקוק להצגה, ובכל זאת, סקירה קצרה: שרון גל הוא איש תקשורת וחבר כנסת לשעבר, אשר נחקר בעבר בחשד להטרדות מיניות, העלמות מס והימורים בלתי חוקיים. במשך כהונתו בת ששת החודשים כחבר כנסת מטעם ישראל ביתנו ניסה לקדם את חוק עונש מוות למחבלים, ובשנה האחרונה היה דמות מפתח במאבק הציבורי לטובת החייל אלאור אזריה. לאחרונה עלה שמו לכותרות לאחר שהפסיק במפתיע להגיש את תכניתו בערוץ 20, ולכאורה ״ירד למחתרת״. אותה היעלמות עוררה שמועות על חובות והסתבכויות עם השוק האפור.

גל הוא אדם מפוקפק, לכל הפחות, וקשה מאוד למצוא אזכורים חיוביים שלו בתקשורת. זה הלחם והחמאה של תכניות כמו ״האח הגדול״. אבל גל הוצג בסרטון תעודת הזהות שלו כקורבן, אדם אומלל שנאלץ לשבת משך שנה שלמה בביתו בעקבות עלילות שווא שהעלילו עליו. בחדר העריכה בחרו להראות תקריב של ידיו משפשפות את ברכיו תוך שהוא מספר שעבר ״רצח אופי מהאכזריים שאפשר להעלות על הדעת״. והנה הוא, באחת התכניות הנצפות במדינה, אחרי שעזב תכנית בהגשתו ואת משכן הכנסת. חשדות על הטרדה מינית עוד לא הרסו לאף אחד את הקריירה. תשאלו את אייל גולן, תשאלו את דונלד טראמפ, תשאלו את שרון גל.

החשדות נגד גל לא הבשילו לכדי הגשת כתב אישום. מבחינה משפטית הוא אינו אשם, והוא אישית מכחיש את כל המיוחס לו. זה לא אומר שזה לא קרה: הסיבה לסגירת התיק היתה היעדרה של תשתית ראייתית מספקת. עוד תיק שנסגר מחוסר ראיות ולא מחוסר אשמה, עוד גבר שממקם את עצמו איפה שהוא על הסקאלה שבין קורבן לקדוש מעונה. הטרדה מינית, בייחוד זו המילולית, היא פשע בלי כלי נשק, בלי ראיות פורנזיות. הסיבה שנסגרים כל כך הרבה תיקים היא לא כי הדברים ״לא היו ולא נבראו״, כפי שטוען גל בתעודת הזהות שלו, אלא פשוט כי אין איך להוכיח שהם אכן קרו.

חשדות על הטרדה מינית עוד לא הרסו לאף אחד את הקריירה. שרון גל
חשדות על הטרדה מינית עוד לא הרסו לאף אחד את הקריירה. שרון גל

המשטרה עורבה בעניינו של גל בעקבות עדויות שעלו במסגרת בדיקה פנימית שנערכה בחדשות 10. לא הוגשו נגדו תלונות, ומה שהופך את הסיפור למורכב אף יותר הוא שחלק מהקולגות כלפיהם התבטא גל בבוטות, לא סברו כי מדובר בהטרדה. ב-31 במאי 2013 פרסם מוסף ״7 לילות״ של ידיעות אחרונות שורה של עדויות מגברים ונשים שעבדו לצד גל בערוץ 10: "שרון שוחח עם אחד מהכתבים הבכירים של הערוץ באתר 'אטרף', תוך שהוא מתחזה לאדם אחר. אותו כתב ניהל איתו שיחה לוהטת למדי שכללה שיחות לא צנועות. גל הראה לעובדים בדסק את ההתכתבות עם אותו כתב, שזעם ונפגע מאוד, אבל החליט לא להתלונן בחברת החדשות”; "עובדת אחרת סיפרה: "על אחת מהעובדות שלו סיפר שהיא 'טובה על המסך רק בזכות השדיים שלה'. הוא העיר שוב ושוב הערות בעלות אופי מיני". בתגובה לכתבת 7 לילות טען גל כי מעולם לא התבטא ״באופן האלים והסקסיסטי״ שהובא בה.

לא סביר שקבוצת עובדים קשרה קשר על מנת להפיל את גל, אלא שמזגו הבעייתי (בראיון לדני קושמרו בחדשות 2 הודה כי יש לו ״פתיל קצר״) הוציא ממנו גם את אותם צדדים אלימים וסקסיסטיים. אפשר גם ללכת לקראתו ולהניח אפילו כי כשל בלשונו. הוא מעולם לא התנצל, כי התנצלות משמעה הודאה, אך מעולם לא הגיש תביעת דיבה או לשון הרע נגד כל אותם ״רוצחי אופי״.

כעת, מתירה קשת והפקת ״האח הגדול״ את בטחונם האישי של הדיירות והדיירים עם כניסתו של אדם זה אל מתחם בית האח הגדול. כי מה הוא כבר עשה? סך הכל כמה דברים שנאמרו בין ידידים. אפשר כמעט לחוש בשותפות הגורל בינו ובין יורם זק, זה שמול מדינה שלמה דיבר על גופה של דנה רון כעל שלו בתקרית ה״בולבול בין השדיים״. זה שפנה במייל לכל ״בנות קשת המפתות, עובדות מאקו הממזריות, הבנות הזורמות מערוץ ביפ וערוץ 24, בקיצור כל הבנות בבניין והבנים גם״ וסיפר להם כי ״הבוקר, בשבע, התעוררתי עם זקפת בוקר מטורפת״.

יורם זק ושרון גל הם רק שניים מהגברים הכוחניים שמסרבים להבין שמקום העבודה אינו מגרש המשחקים הפרטי שלהם. במקום להידרש לטענות שעלו השבוע כי הדייר אנדל קבדה מטריד מינית את הדיירת מעין אשכנזי, מכניס זק אל הקלחת עוד אחד מהחבר׳ה, כדי שייתן רוח גבית לאווירת חדר ההלבשה שקשת, דרך זק, כופה על הדיירים והצופים. והקטע הכי קשה? ההשתתפות של גל בתכנית נראית כמו הכנה ארוכה לקראת הפיכתו לטאלנט של הזכיינית. בטח שמע שיש שם זורמות.