שרי אנסקי משתכפלת: כריכי ההרינג מגיעים לשרונה מרקט

קשר משפחתי: אנסקי ואמיר (צילום נמרוד ארונוב)
קשר משפחתי: אנסקי ואמיר (צילום נמרוד ארונוב)

מה אנחנו רוצים בקיץ? נכון מאוד, דג כבוש בתוך לחם (זה מה שאנחנו רוצים גם ביתר השנה, אבל זאת לא הנקודה כרגע). מזל ששרי אנסקי מרחיבה את אימפריית ההרינג שלה ללוקיישן חדש בשרונה מרקט החל מיום שני הקרוב

14 ביולי 2022

שרונה מרקט ממשיך לצרף אליו כמה מהשמות הגדולים בקולינריה המקומית: שרי הרינג, הדוכן הוותיק וסמלו המובהק ביותר של שוק הנמל יפתח ביום שני הבא (18.7) סניף חדש (עם השם היצירתי שרי הרינג שרונה מרקט), ועם תפריט בו יופיעו גם כל החשודים המיידיים (היוש, כריך הרינג הולנדי) וגם כמה הפתעות טריות מניו יורק.

כבר לא רק בשוק הנמל. אנסקי והסנדוויץ' (צילום: נמרוד ארונוב)
כבר לא רק בשוק הנמל. אנסקי והסנדוויץ' (צילום: נמרוד ארונוב)

את שרי אנסקי עצמה כמעט אין צורך להציג: בשלנית, עיתונאית אוכל, מחברת ספרי בישול רבי מכר ("חמין", "המטבח של שרי אנסקי" ועוד), וכמובן גם אמה של אושיית התקשורת מיכל אנסקי. האחרונה קשורה באופן ישיר לפתיחת הדוכן בשרונה, שכן בעלי שרי הרינג כיום הוא אייל אמיר, בן זוגה של אנסקי הבת: לפני כשנתיים מכרה אנסקי האם את העסק לאמיר, לאחר שהחזיקה בו מאז שנת 2011, מיומו הראשון של שוק הנמל.

לפני כשנה, נפתח סניף ראשון לשרי הרינג בניו יורק (בפינת 72 וברודוויי), וההצטרפות לשרונה מרקט היא נדבך נוסף בהפיכת העסק לרשת, רובה בינלאומית: סניפים צפויים לקום בניו יורק (שווקי האוכל צ'לסי ואסקס), לונדון, תל אביב ואולי גם בירושלים. "בחרנו בשרונה מרקט כבית נוסף שלנו בתל אביב כי הבנו שנכון לנו להיות בשוקי אוכל, ושרונה מרקט הוא אחד משוקי האוכל המתויירים והעסוקים בישראל".

הסנדוויץ' המושלם. שרי הרינג (צילום: אסף קרלה)
הסנדוויץ' המושלם. שרי הרינג (צילום: אסף קרלה)

בדוכן החדש בשרונה מרקט יוגשו חמישה כריכי דגים מלוחים וכבושים: כריך ההרינג ההולנדי המיתולוגי – עם חמאה, שמנת חמוצה, בצל לבן, בצל ירוק וצ‘ילי חריף; כריך טונה מעושנת, מיונז, לימון סחוט, בצל וצ‘ילי; כריך סלמון מעושן; כריך סלט טונה חריפה לפי המתכון הסודי של אנסקי; וכריך ספיישל משתנה אחת לחודש – אנשובי, שפרוטים, סרדינים, סנדוויץ' טוניסאי ועוד (כולם ב-49 ש"ח). בסניף זה גם יוגשו לראשונה שלושה מיני־כריכים בלחמניות רכות, למי שרוצה להרכיב לעצמו תפריט טעימות.

אנסקי עצמה מודה שהפתיחה מרגשת אותה. "אני מרגישה קצת כמו בחורה צעירה שמחזרים אחריה והיא הסכימה בסוף", היא אומרת. "מה שמבדל אותנו בעולם הקולינרי הוא היכולת לספר סיפור, והסיפור שלנו הוא שאנו – הישראלים – חייבים לנצח. זה הדי.אן.איי שלנו ועם אייל, יד ביד, אני מרגישה שאנו יכולים לנצח. יש לנו את חומר הגלם הכי טוב בעולם ושרי הרינג הוא כריך הדגים הטוב בעולם".
קלמן מגן 3, תל אביב, החל מיום שני (18.7)