כולכם צריכים חופשה: 11 המסעדות התאילנדיות הכי טובות בתל אביב

בראנץ' סופ"ש בקאב קם (צילום: יהונתן בן חיים)
בראנץ' סופ"ש בקאב קם (צילום: יהונתן בן חיים)

אח תאילנד, החלום הישראלי האולטימטיבי. קוקוס ביד ושמש בעיניים. ואנחנו כאן, במרחב האורבני של תל אביב, מתגעגעים לחופי קו סמוי. לא נורא, נתנחם בפאד תאי - כי לפחות בכל הקטע של האוכל התאילנדי, תל אביב שופעת. אלו התאילנדיות הכי טובות בעיר

4 באפריל 2024

אנחנו מתים על תאילנד, ומתים על אוכל תאילנדי, ובעיקר מתים מהעובדה שאנחנו לא שם עכשיו, רובצים על החוף עם קוקוס ביד אחת וקוקטייל ביד השנייה, מנשנשים פאד תאי ב-5 שקלים ומחכים למסאז׳ ב-40 ש״ח. עשינו לכם חשק? סורי, תל אביב לא יכולה להציע לכם את כל אלו, אבל את האוכל התאילנדי הטעים כן תמצאו כאן בשפע. חרף העובדה שגל האוכל התאילנדי היה דומיננטי מאוד בשנים האחרנות, אין כל כך הרבה שמצטיינות על אמת. אספנו לכם את 11 המסעדות התאילנדיות הכי טובות בעיר, ובהצלחה עם החריף.

>> משני כוכב מישלן לקרחנה ים תיכונית: ההרפתקה הבאה של מושיק רוט

בית תאילנדי

המלכה האם של שף יריב מלילי ולק סונן, זו שהביאה את הבשורה התאילנדית למחוזותינו לפני 28 שנים, ועד היום המסעדה התאילנדית הטובה בארץ. בית תאילנדי מציגה את מיטב הקולינריה התאית המסורתית, ועושה זאת עם תפריט עשיר ורב טעמים וניחוחות שלא מתחנף לחיך הישראלי ולא חוסך בחריפות או שימוש בחומרי גלם לא שגרתיים. תמצאו בה גם קלאסיקות כמו פאד תאי וסום טאם, וגם מאכלים שנפוצים בכפרים כמו ג׳אנגל קרי וסאיי קוק איסאן. החודש שב לפעילות החדר הפרטי של המסעדה קואה קון לק – "המטבח של לק". בכל יום שני זוכים 12 בני ובנות מזל לשבת סביב שולחן ארוך לארוחת טעימות אינטימית, שכל ביס בה מעיף את הפוני. בכל אירוע מתארחים יצרנים מקומיים כהבעת תמיכה בתעשייה הישראלית.
מנה חובה: פה פלה
בוגרשוב 8, 03-517-8568

בית תאילנדי (צילום: אנטולי מיכאלו)
בית תאילנדי (צילום: אנטולי מיכאלו)

קאב קם

הישג נוסף של הצמד מלילי וסונן הוא קאב קם, שמביאה לידי ביטוי צד אחר של התרבות התאילנדית. צד המתבטא בבילוי, מפגש לילי, נשנושים ואלכוהול. כבר אהבנו. מתוקף כך בקאב קם יש אווירה ססגונית, מוזיקה מהנה ובעיקר קוקטיילים מתובלים ומחוזקים בניחוח תאילנדי ייחודי. בגזרת האוכל תמצאו נשנושים תאילנדים צבעוניים, עזי טעם וחריפים וגם מנות עיקריות נפלאות ומסקרנות.
מנה חובה: מיאנג פלה
לינקולן 11, 03-688-9960

נו, אתם כבר שמחים? קאב קם (צילום: מתן כץ)
נו, אתם כבר שמחים? קאב קם (צילום: מתן כץ)

נאם

טועים לחשוב שנאם היא מסעדה ויאטנמית בשל סיומת הנאם של שמה, אבל מספיק להתקשר למקום ולהיענות בברכת סוואדיקה כדי לדעת שהגעתם למסעדה תאילנדית למהדרין. חוץ מזה, נאם בתאילנדית הם מים נשפכים. שתדעו. ולעניינו, מדובר במסעדה תאילנדית נפלאה שנאמנה למתכונים מסורתיים ומרבית חומרי הגלם בה מגיעים מתאילנד והירקות מגודלים בשטח חקלאי של המסעדה. הישג נוסף לנאם הוא העובדה שהיא בערך המסעדה הכי קשה להשגה בוולט, אז בהצלחה עם להזמין ממנה משלוח. כשתצליחו, תקבלו מנת ענק, אז זה יהיה שווה את הכל.
מנה חובה: פאד פאק רום
קינג ג׳ורג׳ 84 | דיזינגוף 275. 03-304-1413

התאילנדית החמה. נאם (צילום: יח"צ)
התאילנדית החמה. נאם (צילום: יח"צ)

אונאומה

אם כבר דיברנו על קשות להשגה, אין ספק שאונאומה זוכה בתואר הזה בגדול. היא סגורה בסופ״ש, ולמרות שהגוגל אומר אחרת, היא סגורה למשלוחים גם בצהריים, ונפתחת רק בשעה 17:00. כל זאת לא מפריע לה להיות מסעדה תאילנדית קטנה ומצוינת, שלעומת שכנותיה מהסעיפים שלעיל דווקא מתהדרת בתפריט קטן ומצומצם, ובמספר שולחנות שמגיע לתריסר בלחץ. בתפריט קלאסיקות תאילנדיות כגון סום טאם, לאב גאי, כנפיים מטוגנות בזיגוג מסורתי וגם מגוון מנות מהווק, וכל אחת מדויקת להפליא.
מנה חובה: לאב גאי
קרליבך 15, 03-698-1155

אונאומה. נאם טוק (צילום: משלוחה)
אונאומה. נאם טוק (צילום: משלוחה)

התאילנדית בסמטת סיני

הדבר הראשון שאנשים אומרים על התאילנדית בסמטת סיני הוא ״חריף״. והם לא טועים, קשה למצוא מנות שאינן פיקנטיות בכלל בתאילנדית (כפי שקוראים לה אוהדיה בקיצור), והדבר רק מעיד על נאמנות למקור. הדבר השני שקרוב לוודאי יגידו הוא ״טעים״, כי מדובר במסעדה תאילנדית מצוינת ואותנטית, עם הרבה אפשרויות גם לטבעונים ולנמנעים מגלוטן. גם התמחור הוגן, התפריט עשיר והאווירה שמחה ומשוחררת.
מנה חובה: פאד וון סן
סמטת הר סיני 1, 054-2017-132

התאילנדית בסמטת סיני. צילום: בועז לביא
התאילנדית בסמטת סיני. צילום: בועז לביא

גברת קוטייאו

לגברת יש קהל מעריצים נלהב וקבוע שמוכן לאכול מרק תאילנדי חריף גם בימים הכי חמים של אוגוסט. מדובר במרקייה תאילנדית אותנטית, שפתח שף מתי נקש אחרי תקופה ארוכה של מגורים וחיים בתאילנד, שם הוא למד את רזי המרק המסורתי שמתבשל שעות ארוכות בטכניקה עתיקת יומין שמדגישה את כל טעמיו. מנת הדגל של הגברת היא מרק הקוטייאו שמוגש עם אטריות ומבוסס על ציר עוף ותוספות משתנות. חוץ מזה יש גם ראשונות מופלאות כמו כיסונים, יאם סון הון וסום טאם.
מנה חובה: קוטייאו טום יאם גאיי
יום טוב 1, 053-884-8618

"גברת קוטייאו". צילום: עדי פועה וענבל קורמן
"גברת קוטייאו". צילום: עדי פועה וענבל קורמן

אהן תאי

אהן תאי היא שחקנית תאילנדית חדשה במחוזותינו ואנחנו מברכים אותה בברכת סוואדיקה. מאחורי אהן תאי עומדת מיי, שהגיעה לישראל מתאילנד לפני שש שנים. מיי פתחה מסעדת גריל תאילנדי שמגישה את המאכלים האהובים עליה מארץ מולדתה, והיא בעצמה מקפיצה על הווק את המנות השונות. בתפריט מגוון מרקים מסורתיים, מנות קארי תאילנדי בפיקנטיות מעודנת וגם מנות ווק עשירות. נציין גם את העובדה המשמחת שהמנות גדולות והמחירים קטנים.
מנה חובה: קארי ירוק בחלב קוקוס
ישכון 45, 0545-855-339

אהן תאי (צילום: שרון בן-דוד)
אהן תאי (צילום: שרון בן-דוד)

קאו סאן

קאו סאן הוא דוכן תאילנדי בשוק הכרמל, והוא הכי קרוב למקור עגלות האוכל התאילנדיות שאנחנו מכירים מהטיולים. ראשית בנראות, מדובר במעין עגלת נירוסטה שעליה מכינים את כל האוכל והיא מבריקה ומצוחצחת. שנית, בכלי ההגשה שזהים לכלי האכילה בעגלות בתאילנד. ושלישית, באוכל עצמו שמבושל על ידי זוג תאילנדי שהגיע ארצה והתגעגע לטעמי ביתו וילדותו, מה שיצר תפריט נוסטלגי, אותנטי ומרגש של כל הקלאסיקות התאילנדיות האהובות.
מנה חובה: טום יאם
הכרמל 5, 054-5855339

קאו סאן (צילום: רן בירן)
קאו סאן (צילום: רן בירן)

טייגר לילי

טייגר לילי היא מסעדה תאילנדית ותיקה שכבר הפכה לרשת משגשגת. ניתן לומר שהיא בעצם מסעדה תאילנדית תעשייתית יותר, בה אין דגש בהכרח על נאמנות למקור והיא מקשיבה לרחשי לבם של הישראלים, על כן האוכל בה יותר קרוב למתוק מחריף – עם זאת; שלא תטעו, המנות גדולות ומשתלמות, ערבות לחיך וגם מספקות מענה מבטיח לטייק אווי או משלוח וולט שלא מאכזב.
מנה חובה: פאד סאן ליאנג
שרונה מרקט | הברזל 32 רמת החייל. 1700-707-097

טייגר לילי (צילום: אפיק גבאי)
טייגר לילי (צילום: אפיק גבאי)

תאי סטריט פוד

כשתאחזו בתפריט של מסעדת תאי סטריט פוד החדשה, תרגישו לרגע במזרח אסיה. תפריט ענק עם מאה מנות בערך וכמובן צילומים צבעוניים שמסבירים אודות כל מנה ומנה, ממש לפי מיטב המסורת. את המסעדה פתחו צמד אחיות ילידות בנגקוק שהגיעו ארצה בעקבות נישואים לישראלים, ובמסעדה הן מבשלות אוכל תאילנדי לפי הספר שכולל סום טאם קלאסי ואחד עם שרימפס, מרק טום יאם מהביל וחריף, וגם קריספי פורק, מורנינג קלורי וכמעט עוד 90 טובים ונוספים.
מנה חובה: מורנינג גלורי
שלום עליכם 14

מנות גדולות מהמקובל. Tom Yum Talay, תאי סטריט פוד (צילום: שרון בן-דוד)
מנות גדולות מהמקובל. Tom Yum Talay, תאי סטריט פוד (צילום: שרון בן-דוד)

קפה טאיזו

נכון, לא מדובר במסעדה תאילנדית למהדרין. אבל יש בה אגף תאילנדי מוערך וראוי לשמו, כמו שרק יובל בן נריה יודע לעשות. למעשה, רוב המנות באגף הזה יכולות להתברג גבוה בכל המסעדות ברשימה. האגף המדובר כולל למשל מנת קארי פאננג מופלאה שמוגשת עם אורז יסמין מאודה, סלט שרימפס פיקנטי עם סטייקי רייס או פרייד רייס עם שמן צ׳ילי וירקות וגם סלט לארב גאי מתובל כהלכה. תכלס בא לנו לבקש מיובל שיהיה גם מנגו סטיקי רייס לקינוח, אבל עד אז נסתפק בקראק פאי פיסטוק המופלא.
מנה חובה: קארי פאננג
כיכר גבעון 12, 077-9800-510

אין קפה, יש טאיזו. קפה טאיזו. צילום: האינסטגרם
אין קפה, יש טאיזו. קפה טאיזו. צילום: האינסטגרם