יוצרי "דברים מוזרים" נתבעים בטענה שגנבו את הרעיון לסדרה מסרט קצר

התובע טוען כי הציג ליוצרים רעיון לסדרה בהשראת סרטו "מונטוק", אך הם לא הביעו עניין. ב-2015 נטפליקס נתנה אור ירוק לסדרה חדשה באותו שם – שבהמשך שונה ל"דברים מוזרים"

"דברים מוזרים"
"דברים מוזרים"

יוצרי "דברים מוזרים", האחים מאט ורוס דאפר, נתבעים בטענה שגנבו לכאורה את הקונספט של סדרת האימה המצליחה מסרט קצר. התובע צ'ארלי קסלר, במאי סרט מ-2012 בשם "מונטוק", טוען כי שנתיים לפני עלייתה של "דברים מוזרים" הוא הציג בפני האחים דאפר רעיון לסדרה המבוססת על הסרט שלו, אך אלה לא הביעו עניין. אתר TMZ דיווח כי קסלר דורש פיצויים ו"השמדת כל החומרים שלכאורה הועתקו ממנו".

קסלר טוען שהאחים דאפר השתמשו בשם של הסרט שלו בשלבי העבודה המוקדמים על הסדרה. זו התרחשה בהתחלה במונטוק, לונג איילנד – והלוקיישן שונה בהמשך לאינדיאנה. את הטענות מחזק דיווח באתר דדליין מ-2015, לפיו נטפליקס נתנה אור ירוק לסדרה חדשה בשם "מונטוק".

"דברים מוזרים"
"דברים מוזרים"

עוד כתבות מעניינות:
הסדרות הכי שוות שעולות בנטפליקס החודש
"דברים מוזרים" 2 שומרת על כל מה שהפך אותה ללהיט
"דארק" הרבה יותר מוזרה מ"דברים מוזרים"

עלילת הסרט הקצר של קסלר, שהוקרן בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בהמפטונס ב-2012, כוללת ילד נעדר, בסיס צבאי סמוך המבצע ניסויים בילדים ומפלצת ממימד אחר שנראית כמו ילד. מגזין "וראייטי" סייג את הטענות וציין כי הרבה לפני "מונטוק" ו"דברים מוזרים", ב-1992, יצא לאור ספר בשם "The Montauk Project: Experiments in Time", שעסק בניסויים ממשלתיים סודיים שנערכו בבסיס במונטוק ובתיאוריות קונספירציה.

"דברים מוזרים" עלתה בנטפליקס ב-2016, ועד כה שודרו שתי עונות. סדרת האימה האמריקאית מתרחשת באייטיז ומכילה רפרנסים נוסטלגים לסמלי התרבות של העשור. נטפליקס כבר הודיעה שתחדש את הסדרה לעונה שלישית, והעבודה עליה החלה. אם להסתמך על מועדי העלייה לשידור של העונות הקודמות, אפשר לשער כי העונה החדשה תגיע אלינו בסוף 2018 או בתחילת 2019.

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"