זוהר וחריף לנו: המשלוח התאילנדי הזה הולך להיות הדבר הלוהט הבא

געגועים לבנגקוק. קיוב קיצ'ן (צילום: איתן וקסמן)
געגועים לבנגקוק. קיוב קיצ'ן (צילום: איתן וקסמן)

תומאס זוהר ממשחקי השף פותח פופ אפ תאי מסקרן המציע ארוחה שלמה לפי מיטב המסורת - ללא חלוקה של ראשונות ועיקריות. ממבט ראשוני בתפריט המשלוחים נראה שהוא מציע הרבה מעבר לפאד תאי (אבל גם זה יש)

18 ביולי 2021

נדב ודניאל, מאחוריכם: תומאס זוהר ממשחקי השף אינו ממתין לסיום העונה וכבר משיק פופ אפ תאילנדי. אם לוקחים בחשבון את הצטרפותו לקיוב קיצ'ן, לזוהר צפוי עתיד – ובכן – מזהיר.

עבור פודיז בעיר, זוהר אינו שם חדש. הוא עבד בקפה פופולר ובקאנטרי קלאב, המגה־בר בדיזנגוף סנטר של יותם שילה (ספייסהאוס), מוש בודניק (סושיאל קלאב) ואושיות לילה נוספות. עוד ברזומה שלו מופיעים הוטל מונטיפיורי, הרברט סמואל, טאיזו והתאילנדית בהר סיני, שהובילו להתמחות במטבח התאילנדי ולהקמת קייטרינג.

כעת בעקבות החשיפה במשחקי השף הצטרף זוהר לקיוב קיצ'ן, מטבח רפאים שהוקם בתקופת הסגר ומציע במשלוח מנות של מאיר אדוני ושופטי משחקי השף ארז קומרובסקי ויוסי שטרית.

תומאס זוהר בקיוב קיצ'ן (צילום: איתן וקסמן)
תומאס זוהר בקיוב קיצ'ן (צילום: איתן וקסמן)

התפריט שזוהר יצר לפופ אפ משקף ארוחה תאילנדית מסורתית: מנות המוגשות למרכז השולחן ויוצרות הרמוניית טעמים. "בתאילנד לא אוכלים מנה ראשונה ואז עיקרית, אלא בדרך כלל פותחים שולחן. מניחים עליו בין ארבע לחמש מנות ואוכלים מהן יחד, כשכל אחת מהן עשויה בטכניקת בישול שונה, למשל מרק, קארי, מוקפץ, מטוגן, מאודה, גריל וכדומה", הוא מסביר.

מסיבה זו מחולק התפריט למספר חטיבות לפי שיטות בישול. ברשימת הסלטים תמצאו סלט מנגו בוסר וקלמרי/סשימי (או טופו מטוגן כמנה טבעונית); סלט פפאיה בוסר וחציל תאי מאזור איסאן; וסלט עוף במחית צ'ילי עם חלב קוקוס וקפיר ליים.

נסיקה מהירה. תומאס זוהר בקיוב קיצ'ן (צילום: איתן וקסמן)
נסיקה מהירה. תומאס זוהר בקיוב קיצ'ן (צילום: איתן וקסמן)

במנות הגריל נכללים חצי תרנגולת במרינדת סויה כהה עם שום, שורש כוסברה ולמון גראס; שיפודי פרגית מדרום תאילנדי בגלייז קארי אדום וחלב קוקוס; כנפיים מטוגנות בטמפורה ברוטב צדפות; וכדורי פרגית קצוצה עם אורז קלוי. פאד תאי; פאד סי יו (אטריות אורז טריות, ביצה, סויה כהה, ברוקולי ועלי קאנה); שרימפס בקשיו עם ירקות ומחית צ'ילי ופאד קפאו מסכמים את פרק הווק.

בין מנות הקארי אפשר למצוא קארי מסאמן עם כתף טלה, תבלינים קלויים בווק, חלב קוקוס וקשיו; קארי פאננג ברווז וחציל תאילנדי (אופציה צמחונית עם טופו רך וירוקים) וקארי צהוב מצ'אנג מאי עם שפונדרה, אטריות ביצים וחלב קוקוס (גרסה צמחונית עם דלעת ותפוחי אדמה ראטה). המחירים: 40-60 ש"ח.

סלט עוף במחית צ'ילי. קיוב קיצ'ן (צילום: איתן וקסמן)
סלט עוף במחית צ'ילי. קיוב קיצ'ן (צילום: איתן וקסמן)

אם גם לכם הרשימה עושה תיאבון שימו לב שהיום (ראשון) הקיוב קיצ'ן אינו פועל בגלל תשעה באב. מומלץ להקדים ולהזמין למחר כי צפויה התנפלות.
הזמנות דרך אתר קיוב קיצן ו־WOLT