פרסי האוכל 2018: סנטה קתרינה היא מסעדת הקז'ואל הטובה ביותר

אחרי שהוכרה כמסעדה החדשה הטובה ביותר ומסעדת האינדי הטובה ביותר, סנטה קתרינה שומרת על תואר מסעדת הקז'ואל הטובה בתל אביב שנה שנייה ברציפות. שף תומר אגאי: "המסעדה מתקדמת בדרך להיות מוסד"

תומר אגאי (צילום רועי קאשי)
תומר אגאי (צילום רועי קאשי)
27 בדצמבר 2018

כשסנטה קתרינה נפתחה לפני ארבע שנים, אף אחד לא תיאר לעצמו שמהווייב ההיפסטרי תצמח אחת המסעדות הטובות בעיר. התוצאות מדברות בעד עצמן: סנטה שמרה השנה על תואר מסעדת הקז'ואל הטובה ביותר שבו זכתה בשנת 2017. בשנת 2016 היא קטפה את פרס מסעדת האינדי הטובה ביותר ובשנת 2015 הוכתרה כמסעדה החדשה הטובה ביותר. "המסעדה מצליחה מאוד אבל זו שנה קשה מבחינת רווחיות, תפוקה ומחשבות על העתיד", אומר השף והבעלים תומר אגאי. "מבחינת המסעדה, סנטה קתרינה עושה הכל כדי להישאר רלוונטית ולכבוש יעדים חדשים. השף דור פרחי ומנהלת המסעדה גל גולדשטיין הצטרפו אליי למהלך מדויק ורציני. הניהול שלי אמוציונלי ופתוח ודור הביא את כל נושא המיכון. יחד איתי, כשאני שומר על הגבולות הארטיזנליים של המוצר, הוא הצליח לייצר שיטה חכמה ומערכת שמצליחה לתמוך באופרציה בימים שבהם אני באמסטרדם. אנחנו מקימים מסעדה במלון בן 500 חדרים שתדבר בשפה הקולינרית של סנטה ותיפתח באביב הקרוב".

תומר אגאי, סנטה קתרינה. צילום: רן בירן
תומר אגאי, סנטה קתרינה. צילום: רן בירן

לאן סנטה קתרינה מכוונת?

"סנטה הפכה מבר אוכל קטן למסעדה פר אקסלנס עם חוויה טוטאלית ואוכל שמשחק את המשחק יפה. היא מתקדמת בדרך להיות מוסד ובעיניי היא צריכה להיות כמו הרברט של יונתן (רושפלד) וטוטו של ירון (שלו)".

מה תאחל לעצמך לשנה הבאה?

"לעשות באמסטרדם את מה שעשיתי בתל אביב. אני רוצה להנגיש את האוכל שלי להרבה מאוד אנשים – אוכל ששייך למקום ולכולם, תלוש ממעמדות, עמים ודתות. זה אוכל מקומי־גיאוגרפי שיכול להיות ממזרח ירושלים, מרכז תל אביב או דרום איטליה, מקומות שכולם נחשבים ים תיכון, כשהוא מתורגם למאס פרודקשן".