בלי להתייבש: 14 דרכים להעביר את הזמן בתור לפורט סעיד

לא משנה באיזה ערב אתם מגיעים לרחבת בית הכנסת הגדול עם קרייב לשעועית לימה או יריחו, התור לפורט סעיד תמיד ארוך ומייגע. הכנו לכם כמה עצות להעברת הזמן בנעימים

פורט סעיד. (צילום: אריאל עפרון)
פורט סעיד. (צילום: אריאל עפרון)
1 ביולי 2018

1. בירה באוצר

יודעי הסודות של הרחבה מכירים טוב מאוד את הטקס: להירשם אצל המארחת החמוצה בדרך כלל (אפילו כשאתם לקוחות קבועים) וללכת לשתות בירה באוצר בינתיים. למה זה טוב? כי בזמן שהתור בן החצי שעה לפחות מתקצר, תוכלו להתבסם מעט. חשוב מאוד ללכת לבדוק בכל 10 דקות שלא שכחו אתכם.

אוצר. צילום: בן פלחוב
אוצר. צילום: בן פלחוב

2. האנג במדרגות

לשבת על המדרגות המלוכלכות של בית הכנסת הגדול זו מצווה גדולה. לעיתים יעברו חובשי כיפה שיצאו מתפילה ויעירו הערות בסגנון: "על מדרגות של בית כנסת?!", אבל אל תתרגשו. זה בסדר. כבר סיפרו לנו בעבר שכולם חיים בהרמוניה. המדרגות הפכו לספוט מושלם להאנג חברי, היזהרו ממכרים שאתם לא רוצים להיתקל בהם, כי כשאתם בגבוה כולם רואים אתכם.

בית הכנסת הגדול. צילום: בן קלמר
בית הכנסת הגדול. צילום: בן קלמר

3. לנחש מאיפה הבגד שכל אחת מהמלצריות לובשת (אורבן הלו!)

דרך נעימה במיוחד להעביר את הזמן היא לנסות למצוא מלצרית שלא לובשת משהו מאורבן. משחק חברה מעניין ומאד עכשווי שכנראה יעשה לכם חשק לשופינג חסר גבולות. ניקוד המשחק – מלצרית שלובשת אורבן: 1, מלצרית שלובשת אמריקן אפרל: 5, מלצרית שלובשת אתא: יש לקום ממקומכם בתור ולעדכן אותה שזו לא באמת אופנה.

4. להתחיל עם בחורות/בחורים/להטריל

בין המחכים בתור בדיוק כמוכם, סיכוי גבוה למצוא את האחד/האחת שלכם. חפשו טוב, אל תתביישו לקום ולהתחיל שיחה עם זר רנדומלי. גם אם בסיטואציה אחרת הוא היה מנפנף אתכם, כל כך משעמם לו עכשיו שסיכוי טוב שתקבלו הצעת נישואין במהלך ההמתנה בתור.

5. להביא קלפים

לא יאומן כי יסופר, אבל תופעה זו אכן נצפתה בעבר – משכילים וחכמים מאיתנו מביאים יחד איתם קלפים ומעבירים את הזמן במשחק ספיד/מלחמה/סוליטר. הכל הולך ובהחלט יעביר לכם את הזמן. אל תחששו מהמבטים הבוחנים סביבכם, הם רק מקנאים שאתם חשבתם מבעוד מועד על פתרון נחמד להמתנה.

אנשים משחקים בקלפים על מדרגות הפורט סעיד (צילום: נעה מורד)
אנשים משחקים בקלפים על מדרגות הפורט סעיד (צילום: נעה מורד)

6. שיחת חולין מביכה עם האקס/ית

הפורט הוא המקום המושלם לפגישה מביכה ולא רצויה עם כל אדם שאי פעם יצאתם איתו. תכינו שאלות בנאליות מראש סטייל: "והכדורים עוזרים מאז הפרידה?", "אמא שלך שואלת עלי?", "היה ממש נחמד מתי בא לך לעשות את זה שוב?" ובשום פנים ואופן אל תחזרו איתם הביתה לאחר מכן.

7. להזמין וויד בטלגראס

שעה וחצי (משך הזמן המשוער להמתנה) הוא הטיימינג המושלם להתארגן על כמה גרמים לקראת ישיבה מוצלחת ביותר. פתחו משתמש בטלגרם, בחרו דילר עם שם מפוקפק, שלחו תמונה שלכם מחזיקים את אוזן שמאל עם יד ימין והנה העברתם את הזמן בקלות.

וויד (צילום: shutterstock)
וויד (צילום: shutterstock)

8. לקבוע דייט מטינדר

כי אם כבר מחכים כל כך הרבה זמן, אפשר להוריד ציפיות וסנטימנטים ולקבוע דייט עם מישהו שיסכים לקבל אתכם עם ריח של שום ללילה אחד. בהצלחה.

טינדר (shutterstock)
טינדר (shutterstock)

9. קפה באדמונד

בית הקפה שנחבא אל הכלים נמצא ממש מעבר לכביש באלנבי. הוא המקום המושלם לעוגיה וקפה של לפני הסעודה בשעות בין הערביים, להוריד את הפאניקה.

קפה אדמונד. צילום: עיבל רונן
קפה אדמונד. צילום: עיבל רונן

10. לקפוץ להשלים מניין בבית הכנסת הגדול

אולי אם תתפללו מספיק חזק לאלוהים המארחת תודיע לכם שאתם השולחן הבא בתור ושבמקרה עדיין לא נגמרה המנה שבדיוק רציתם לאכול. בנוסף, מדי ערב חמישי מגיע רב כזה או אחר ואין זמן יותר מתאים לקבל עצה מאלוקים מאשר כשאתה שיכור ומיואש.

11. צ'יפס מאמריקה

אם בטיפשותכם הגעתם רעבים להמתנה בפורט, שעה וחצי של ייסורים עומדות לפניכם. מומלץ לקפוץ לאמריקה בורגר בפינה הרחוקה של בית הכנסת, לקחת צ'יפס בטייק אווי ולנשנש להנאתכם כדי לא להזמין את התפריט במלואו כשיתפנה לכם שולחן.

צ'יזבורגר באמריקה בורגר. צילום: בועז לביא
צ'יזבורגר באמריקה בורגר. צילום: בועז לביא

12. ללקט מלח גס מהרצפה

משחק נפלא ומומלץ ביותר הוא ליקוט גרגרי מלח גס שנפלו מידי המלצריות בעת השלכת המלח על שולחנם של אחרים שזכו לשולחן לפניכם. אם אספתם 100 גרגרים ועדיין לא התפנה שולחן – נוסו על נפשכם.

13. להחליט מה מזמינים לפני שמתיישבים

בין החברים שיתיישבו איתכם תמיד קיים האחד שלוקח לו שעות מרובות להחליט מה בדיוק מתחשק לו לבלוס. כנסו את מירב הסבלנות שיש בכם והחליטו יחד איתו מה ירצה להזמין, כדי שברגע שתתיישבו לא תצטרכו לחכות ולו עוד רגע אחד. למי מכם שבחר את החברים שלו בצורה לקויה והגיע בחברת טבעונים רגישים לגלוטן לדוגמא, יש לחשוב מראש איזו מנה אחת ויחידה מהתפריט הם יכולים לאכול לפני שיתחילו להעמיס את המלצרית בשאלות מעצבנות.

14. נאום ה"אל-חזור"

כל פעם מחדש, תתעצבנו ותבטיחו לעצמכם שעל הסיוט הזה, שמשרת את כל המיינסטרים התל אביבי – לעולם לא תחזרו בשנית. תחסכו את ההרצאה לכל הנוכחים שמחכים איתכם. אתם תחזרו שוב. בדיוק כמונו. כי אנחנו מאד אוהבים שמתעללים בנו, בעיקר כשזה מגיע בשם כל מה שמגניב בתל אביב. בסופו של דבר – האוכל גובל בשלמות והאווירה – אין שנייה לה. היו חלק מההמון, אל תפחדו להוריד מכבודכם, מי שחיכה אתמול יחכה גם מחר. אמן.

פורט סעיד. (צילום: אריאל עפרון)
פורט סעיד. (צילום: אריאל עפרון)