חולדאי מציע: תל אביב תשמש כפיילוט לתו ירוק בתיכונים

ישחרר את העיר? רון חולדאי (צילום: ג'ק גואז\AFP\גטי אימג'ס)
ישחרר את העיר? רון חולדאי (צילום: ג'ק גואז\AFP\גטי אימג'ס)

ראש העיר רון חולדאי צייץ בטוויטר הצעה לפיה תלמידי התיכונים בתל אביב יופרדו באמצעות תו ירוק, ומי שאינם מחוסנים, מחלימים או נבדקים יאלצו ללמוד בזום מהבית. המתקפה של מתנגדי מדיניות הקורונה לא איחרה לבוא

19 באוגוסט 2021

עשרה ימים לפתיחת שנת הלימודים ואיש עדיין אינו יודע אם היא אכן תפתח במועד, האם יחוסנו כל התלמידים בגילאי 12 ומעלה, כיצד זה יעבוד ואיך יימנע מצב של בידודים חוזרים ונשנים. אבל לראש העיר רון חולדאי כבר יש רעיון:

בציוץ טוויטר שכבר מייצר מחלוקת לא קטנה, מציע ראש העיר את תל אביב-יפו לצורך עריכת פיילוט לתו הירוק בבתי ספר תיכוניים. על פי הצעתו של חולדאי, בבתי הספר התיכון ילמדו רק מחוסנים, מחלימים ותלמידים שיביאו בדיקה שלילית עדכנית, ואילו שאר התלמידים ישתתפו בלימודים באמצעות הזום מביתם. כצפוי, ההצעה מעוררת זעם רב בקרב מתנגדי החיסונים ברשתות החברתיות ובקרב מתנגדי מדיניות הממשלה.

***שתפו*** בכל הכח. אני מצטער מאד שאני אומר את זה: רון חולדאי, עד כאן. זה טירוף מוחלט מה שאתה מציע. ‏זה אומר שמת…

Posted by Eldad Yaniv on Thursday, August 19, 2021

"אני מצטער מאד שאני אומר את זה: רון חולדאי, עד כאן. זה טירוף מוחלט מה שאתה מציע", הגיב אלדד יניב בפייסבוק. "‏זה אומר שמת חוק חינוך חובה. זה מייצר אזרחים סוג א ואזרחים סוג ב. לא רק עכשיו גם בעתיד. מי שלא יתחסן לא יוכל לרכוש השכלה. והלך לו העתיד. אתה השתגעת? זה איבוד מוחלט של צלם אדם".

בקרוב הפיילוט? תיכון עירוני א'
בקרוב הפיילוט? תיכון עירוני א'

מעבר למחלוקת העקרונית, כלל לא ברור בשלב זה כיצד יכולים בתי הספר להיערך ללימודים בכיתה ובזום במקביל. נכון לשבוע זה, אחוזי ההתחסנות בגילאי 12-18 עומדים על כ-30 אחוז, מה שאומר שבפיילוט המוצע יהיו מרבית הכיתות חצי ריקות ואף למטה מכך, והרעיון של "תו ירוק לתיכונים" נראה חצי אפוי בלבד. בהצלחה לכולנו בדרך לעוד שנת לימודים אבודה.