אוהב להיות בבית

קשה לכם? יקר לכם? נמאס לכם מהכביסות? הכתב שלנו ז. מאליכ עם כל הסיבות מדוע כדאי לכם, ובעיקר משתלם להישאר לגור אצל ההורים

13 בנובמבר 2016

סטודנטים הם הגיבורים השקטים של החברה הישראלית. אנו, המנהיגים של המחר, משלמים שכר לימוד כל שנה, כולל התשלום הנוסף כי איחרנו בתשלום, ולאחר מכן ממלאים את זמננו בקורסים שקשורים בערך למקצוע שאנו נרצה לעסוק בו בעוד 3-7 שנים, כשנסיים את התואר. אולי. בתקווה.

ובזמן הזה שאנו לומדים אנחנו לא מקבלים כלום. אנחנו לא חיילים, אין לנו הגדלה חינם במקדונלדס. אנחנו, שנתרום בסופו של דבר לכלכלה הישראלית, לשוק העבודה הישראלי, חלקינו אולי אפילו ימציאו משהו שיאפשר לכל ישראל לרכב על גל ההצלחה שלהם, מה אנחנו מקבלים בתמורה לזה? משרת סטודנט. זה מה שאנחנו מקבלים.

אז לקראת השנה החדשה אני מפציר בכם: חזרו הביתה. תישארו לגור עם ההורים. אל תתנו למערכת לנצל אתכם, תנצלו אותה בחזרה, או את הדבר הכי קרוב למערכת בחיים שלכם: ההורים. (זה לא ליד, פשוט לשים להדגיש את זה)

רוצים בית נקי? רוצים אוכל במקרר? רוצים מים חמים? וחשוב מזה, בחינם? אם עניתם "כן" על כל השאלות הנ"ל, לגור עם ההורים זה בדיוק בשבילכם. אין כמו הבישולים של אימא, אין כמו המה-שזה-לא-יהיה-שאבא-עושה. החיים הטובים כשאתה לא מפרנס בית, לא עושה כביסה ובעיקר לא שוטף כלים. ולפני שאתם אומרים "אבל רגע, זה לא ממש יפה לנצל ככה את מי שילד אותך", אני אגיד "שתקו, הם הביאו את זה על עצמם".

ההורים שלנו אשמים בכל. הם אלו שהביאו אותנו למרות שלא ביקשנו את זה. הם אלה שאמרו לנו ללמוד, למרות שגם את זאת לא ביקשנו. הם אלה שדפקו את הכלכלה ואחר כך האשימו אותנו בכך שאנו לא יודעים "לחסוך". הם מהדור הקודם, הדור שגדל בשנות ה-70 וה-80 כשלהיות עצמאי עלה 4 לירות. אני רוצה להיות עצמאי, אבל עצמאות זה משחק של עשירים. סטודנט שלומד 8 שעות בממוצע 5 ימים בשבוע, לא יכול לעבוד מספיק כדי גם לממן שכר לימוד, גם לממן שכר דירה, וגם לממן בגדים, פלאפון חדש, טיול לחו"ל, אלכוהול, וויד, מאנצ'ים, נעליים, פיפא, תרבות, עוד וויד, חשבון חשמל וארנונה. זה פשוט בלתי אפשרי. כשאתה גר עם ההורים כל זה נהיה קצת יותר אפשרי, אבל יש לזה השלכות.

לגור עם ההורים זה כמו לגור במלון הכל כלול בטורקיה. מאכילים אותך, מבדרים אותך ומנקים אחריך, אבל יש סיכוי של 1 ל-3 שיהיה ניסיון הפיכה צבאי או אירוע טרור רגשי. תמיד יש חשש לויכוח, למשחקי כוחות, כי אתה עדיין תיכוניסט בהרגשה. האחריות היחידה שלך זה לימודים וההורים שלך הם עדיין "ההורים שלך" ולא שני אנשים בוגרים, בדיוק כמוך. חוץ מזה, ההורים שלך ממש מעורבים בחיים הפרטיים שלך. בכל. פרט. ופרט. אבל, מה זה עצמאות ופרטיות לעומת אינטרנט חינם? קחו עצה ממני, אל תמהרו להתבגר. זה יינשך אתכם בתחת.