בואו נדבר עליכם ‏

אירועים רבים חלים החודש וזה זמן טוב מאוד להחליט שמעכשיו אנחנו מפסיקים לשבת ‏ומתחילים לעשות

20 באפריל 2015

רציתי לספר לכם שהחודש אנחנו מציינים את פורים, את יום האישה הבינלאומי, את הבחירות, את סמסטר ב' ועוד אירועים אלו ואחרים הבאים עלינו לטובה, אבל אני באמת מעדיפה שלא. במקום זה, אני רוצה לדבר עליכם, או עלינו.

בואו נדבר על כמה קשה זה להיות סטודנט. באמת. לרוץ בין השיעורים, להבין מה המרצה רוצה ממך בשיעור של שמונה בבוקר, או בכזה של שש בערב. לעשות שלושה מבחנים בשבוע! קשה לשלב לימודים ועבודה או לימודים וחברים ומשפחה, או את כל השלושה יחד, השם ישמור. ואיזה קשה זה גם לעשות מילואים לפעמים? איזה קשה זה להיות טוב בלימודים וגם ליהנות תוך כדי. מה כבר ביקשנו, לעשות גם דברים שפשוט עושים לנו טוב מדי פעם?

זה קשה לשבת בספריה ולא לשנוא את הבחור ליד שבולע רוק בקול רם או את הבחורה עם הקול המעצבן שמדברת בטלפון. זה קשה לא לצעוק על זה מהשורה השלישית שמקלף עכשיו קלמנטינה באמצע השיעור או על זו ששואלת שאלות לא קשורות כל הזמן. זה קשה לא לשנוא את החתולים מדושני העונג בגילמן ובשרייבר. זה קשה לא לשנוא את זה שאף פעם אין מספיק שקעים.

הכול באמת באמת קשה ואני לא צינית, אבל בואו נפסיק לרגע לדבר עלינו, עליכם. בואו נחזור למרדכי ולאסתר, לאיזה זיאץ ולקלרה צטקין, לראש הממשלה הזה או זה שיבוא אחריו, לאוניברסיטה. מעבר לזה שהם כולם תופסים לנו החודש משבצות בלוח השנה של הטלפון, איך הם כולם בכל זאת קשורים? טוב, עכשיו זו כבר הבחירה שלכם. אז אני מניחה ששוב חזרנו אלינו. הם קשורים בגללנו, הם קשורים כי אנחנו נחליט אם ואיך לציין אותם. העניין הוא, שאנחנו יכולים לקחת את התואר הזה "סטודנט" ולתת לו לחלוף מעלינו, אבל אנחנו יכולים גם לתרום, להיות מעורבים, להתעניין ובעיקר – לעשות.

אז בואו נעשה משהו. בואו נחגוג את פורים וניתן למישהו משלוח מנות. למה? כי זה כיף, כי הרעיון הבסיסי של לשמוח ולשמח אנשים שזקוקים לזה שמישהו ישמח אותם, הוא באמת רעיון מקסים. בואו נציין את יום האישה הבין־לאומי. למה? כדי שנשמח על כל ההתקדמות שלנו בתור חברה, על כל ההישגים שעשינו בנושאים של שוויון זכויות לנשים וגם כדאי שנחשוב במה עוד אפשר וצריך להשתפר. בואו פשוט נעריך את הנשים שבחיים שלנו. בואו נלמד. לא רק כי אנחנו סטודנטים ואנחנו חייבים להצליח במבחן, אלא כי אנחנו רוצים. בואו נשתמש בכלים שעומדים לראשותנו כדי להחכים ולהתפתח, כדי לשפר את החיים שלנו ושל אלה מסביבנו. בואו נלמד כדי להיות מונעים מידע ולא מבורות. בואו נצביע. בואו נלמד מי האנשים שרוצים לייצג אותנו בכנסת ובממשלה הבאה. בואו נקרא ונראה ונשמע את הדעות של נבחרי הציבור הבאים שלנו. בואו נדבר בסלון בבית ובפאב בערב על הדברים שחשובים לנו. בואו נעלה נושאים לדיון. בואו נכבד דעות שונות. בואו נשאל שאלות. בואו ניקח אחריות, בואו נצביע באחריות. בואו נעודד אנשים אחרים להצביע. בואו נצביע.

בואו נכבד את הרעיונות שעומדים בבסיסם של המאורעות האלו. ובואו נכבד את עצמנו, את זה שאנחנו סטודנטים, את זה שאנחנו חלק מאוכלוסייה מיוחדת שמהווה סמל בעולם כולו למעורבות חברתית ופוליטית. למרות שקשה לנו, בואו נעשה את זה כמו שצריך, דווקא החודש ודווקא בזמן התואר, כי למרות שקשה להיות סטודנט, למרות שהעיניים נעצמות ולמרות שהזמן קצר ויקר – אני חושבת שזה בעצם גם נחמד להיות סטודנט.