הסופגניות הכי מוצלחות סביב הקמפוס

יצאנו לחפש את הסופגניה המושלמת. ולא, אנחנו לא מסתפקים רק בטעם. חיפשנו מקומות שיהיו גם קרובים לקמפוס, גם איכותיים וגם יתנו לנו הנחה. היה טעים...

מתוקה. צילום: דורי בן אלון
מתוקה. צילום: דורי בן אלון

סופגניה היא כבר מזמן לא אותו כדור בצק מטוגן בשמן עמוק וממולא בריבה זרחנית שהיו מחלקים לנו בחנוכה בגן. בשנים האחרונות סופגניות הפכו לתחום קולינרי בפני עצמו – כל מאפייה שמכבדת את עצמה מציעה "קולקציית" סופגניות ייחודית. כל סופגניה מקבלת מילויים, ציפויים, עיטורים ואפילו מזרקים (של רוטב כמובן). כל אלו הופכים את חנוכה מחג האור והנרות לחגיגת סופגניות שנמשכת הרבה יותר משמונה ימים.

מכיוון שחנוכה כבר בפתח, ואנחנו רוצים שיהיה לכם את כל המידע הנחוץ כדי לחגוג אותו כמו שצריך, החלטנו לבדוק איזו סופגניה תעמוד בסטנדרטים שלנו. ולא מדובר רק בסטנדרטים קולינריים: הסופגניה המושלמת צריכה להיות גם קרובה לקמפוס וגם נשמח לקבל עליה הנחה.

בדקנו אילו מאפיות נמצאות קרוב לאוניברסיטה, ומצאנו את בוטיק סנטרל, רולדין, שמו, ומתוקה. תזמנו זמני הגעה, בדקנו איפה יש הנחה ואז הושבנו את מבקרת האוכל שלנו לטעום ולתת חוות דעת מקצועית.

יסמין ענב אהרוני בטעימת סופגניות. צילום: דורי בן אלון
יסמין ענב אהרוני בטעימת סופגניות. צילום: דורי בן אלון

 

מקום ראשון

במקום הראשון בתחרות הסופגניה הכי טעימה שהיא גם קרובה לאוניברסיטה וגם זולה זוכה סניף מתוקה בטאגור.
לקח לנו 10 דקות להגיע לשם ברגל, קיבלנו 9% הנחה עם כרטיס הסטודנט של מועדון TAU*, והיה לנו טעים. מאוד. הסניף היפה הזה ממוקם במרכז המסחרי שמתחת למעונות מילמן וצמוד אליו יש גינה נעימה עם שולחנות וצל שאפשר לשבת בה ולהנות מהסופגניות. מושלם!

הסופגניות של מתוקה הצטיינו בטיגון מושלם, זהוב מבחוץ ורך מבפנים. סופגניות שמנוניות? לא במקרה של מתוקה. תאמינו או לא, אפילו הצלחנו להתבלבל לרגע ולחשוב שזה בריא.
בין הסופגניות הקלאסיות, מתוקה מציעים סופגניית פיסטוק עם שערות קדאיף שמוסיפות קראנצ' ושוברות מעט את המתיקות של הקרם פיסטוק. בנוסף תמצאו סופגניית פררו רושה מושחתת וסופגניית אלפחורס בעלת ציפוי אלוהי!

היה קשה לבחור אבל המנצחת שלנו היא סופגניית תות סברינה מפתיעה. מדובר בסופגנייה שחצו ומילאו בשכבה נדיבה של קרם וניל וקצפת ותותים טריים. מתוקה יצרו שילוב מענג בין בצק מטוגן לבין קרם ותותים טריים שמעניקים רעננות שלא היינו מצפים למצוא בסופגניה.

לאתר של מתוקה

מתוקה. צילום: יח"צ
מתוקה. צילום: יח"צ

 

מקום שני

ממש ליד ממוקם סניף של שמו. שם אנחנו לא זכאים להנחה אבל גם המבחר שלהם לא רע. תוכלו למצוא שם סופגניות קלאסיות עם ריבה משובחת, סופגניות אפויות וסופגניות "גורמה" יצירתיות.

לאתר של קונדיטוריית שמו

אגב, לא חייבים לרוץ לקנות את הסופגניות של מיקי שמו, אפשר גם להכין בבית! בסרטון הבא הוא בעצמו מלמד איך להכין את הסופגניות שלו: המתכון לסופגניות של מיקי שמו.

 

סופגניות בקונדיטוריית שמו. צילום: ישראל אלפסה
סופגניות בקונדיטוריית שמו. צילום: ישראל אלפסה

 

מקום שלישי

קצת יותר רחוק, במרחק של 20 דקות הליכה, שוכן מרכז שוסטר. שם נמצא סניף של בוטיק סנטרל, בו ניתנת הנחה של 8% לכרטיס הסטודנט של TAU*. בוטיק סנטרל מציעים סופגניות בריוש אפויות במילויים שונים: תות, ריבת חלב, שוקולד וקרם וניל. אם אתם בקטע של בריאות בוטיק סנטרל הם אופציה מצויינת ובעיקר נטולת רגשות אשם. הם מציעים סופניות אפויות אוריריות, במילויים שונים ואיכותיים.

לאתר של בוטיק סנטרל

בוטיק סנטרל. צילום:יח"צ
בוטיק סנטרל. צילום:יח"צ

 

מי שזכתה בתחרות המקום הקרוב ביותר לאוניברסיטה הייתה רשת רולדין. הסופגניות שלה כבר הפכו לחלק בלתי נפרד מהחג, והן הולכות ומשתדרגות מדי שנה. השנה, למשל, נוסף טעם חדש ומוצלח של מרנג צ'יז קייק: סופגניה במילוי קרמו מנגו אננס בציפוי שוקולד לבן, שנטילי (שזה בגדול, קצפת), מקלות מרנג, קרמבל שקדים וצ'ייסר טרופי. הטעמים הטרופיים מקלילים את המאפה המטוגן ומכניסים ריחות של קיץ למאכל שכל כך מזוהה עם החורף. מזל שחוץ מהמקום הראשון במבחן הקרבה לקמפוס, זכתה רולדין גם במחיר הגבוה ביותר לכל סופגניה, זה מבטיח שלא נרשה לעצמנו לבקר שם יותר מדי…

לאתר של רולדין

רולדין. צילום: רונן מנגן
רולדין. צילום: רונן מנגן

 

אז שיהיה חג שמח ומתוק!
ועצה מאתנו, אחרי שאכלתם סופגנייה, תבדקו שאין לכם משהו על האף…

 

 

*כרטיס הסטודנט של מועדון TAU המשולב עם כרטיס אשראי של לאומי קארד. ההנחה ניתנת במעמד החיוב.