עצות לסטודנט המתחיל

חדשים באוניברסיטה? חברי מערכת תזה פה בשבילכם, לחלוק את העצות שעשו להם את התואר ויעזרו לכם להתחיל את השנה ברגל ימין!

כלי כתיבה. צילום: Shutterstock
כלי כתיבה. צילום: Shutterstock

התחלות הן תמיד קשות, וכשמדובר בלימודים באוניברסיטה- אפילו יותר.

בדיוק בגלל זה אספנו בשבילכם עצות מחברי המערכת המנוסים שלנו, שיעזרו לכם להתמצא קצת יותר ולהיות קצת פחות לחוצים…

 

1. תלמדו את עצמכם. תבינו מה החוזקות והחולשות בכם, תתמקדו בחוזקות ואל תשוו את עצמכם לאחרים.

2. הגיע הזמן לנהל את הזמן שלכם. עם התקדמות הסמסטר, ובהתאם למערכת, כבר תדעו מאיזה שיעורים אפשר להבריז ולנצל את הזמן למטרות אחרות.

3. סיכומים גבירותי ורבותי סיכומים! תשיגו כמה שיותר ושתפו את החברים בכאלו שמצאתם גם משנים קודמות. דרופבוקס, דרייב ופייסבוק הם הכלים הכי יעילים.

4. על הדרך, תוך כדי קריאת מאמרים והכנת תרגילים, תסמנו במרקר. זה יחסוך לכם הרבה זמן ללמידה אחר כך.

5. חברו הטוב של הסטודנט הוא הפייסבוק. תצטרפו לכל הקבוצות שאיכשהו קשורות אליכם: חוג הלימודים, קורסים וכלים שלובים, אגודת הסטודנטים, "אוניברסיטת תל אביב- צריכים משהו", עבודות סטודנטים (!) ועוד.

7. לקרוא לתקופת בחינות "חופשת סמסטר" זו הטעיית סטודנטים. שימו לב שכדאי לסיים עם כמה שיותר מהחובות עוד במהלך הסמסטר ולא להסתמך על החופשה – אתם תופתעו לגלות כמה מהר היא עוברת בגלל עומס הבחינות.

8. סטודנטים עניים ורעבים? הכי טוב להביא אוכל מהבית או מההורים. אז נכון, זה לא נוח להתעסק בבישולים ובשטיפת כלים ולסחוב כל היום את ארוחת הצהריים, אבל העו"ש והבטן יודו לכם על זה! ואם כבר לקנות, אז תקנו אוכל מפוקח או כרטיסיות המקנות הנחה.

9. מלגה שווה כסף שווה סטודנט מחייך. יש המון גופים שמעניקים סכום כסף לא קטן בתמורה להתנדבות, ולפעמים זה גם יותר משתלם וגם יותר משמעותי מעוד עבודה. יש מגוון סוגים של מלגות וכדאי למצוא את האחת שתתאים לכם.

10. Happy Hour סטודנט סטייל בחוג הצפוני. בסוף יום לימודים, ואפילו בשעות חלון, לשבת על בירה עם חברים זו אחלה דרך להתחבר וליהנות גם ביום עמוס. בלי לחפש חנייה, בלי לתאם מראש והכי קליל שיש.

11. שופינג בקמפוס. מדי שבוע ביום רביעי מתקיים יריד אוכל, בגדים, תכשיטים ועוד דוכנים בשדרה המרכזית באוניברסיטה. לכו תפנקו את עצמכם!

12. Winter Is Coming. לכל אלו שסובלים מקור, כן בנות אנו בעיקר מתכוונים אליכן, הכינו את הסוודרים למזגן בכיתות באוניברסיטה כי חבל שמראש תהיה מלחמה או שמישהו יסבול.

13. לכו לישון. מחקרים מראים שבזמן השינה מידע שהיה מאוחסן אצלנו בזיכרון קצר הטווח עובר למאגר של זיכרון ארוך טווח. אם אתם רוצים לזכור משהו שלמדתם גם מחר ובמבחן אז אתם צריכים "לישון עליו". כי מי לא רוצה שנ"צ של שעה וחצי ולילה מלא של שינה ועוד להצליח במבחן?