מעיין הבירה

למרות שאנחנו סטודנטים שרגילים להסתובב עם כפכפים וגופיה, יש כמה מקומות שכדאי להשקיע בלבוש כדי להרגיש בהם בנוח כששותים בהם בירה. הנה אחד מהם. ביקורת פאב

פורטר אנד סאנס, צילום יח"צ
פורטר אנד סאנס, צילום יח"צ
2 ביולי 2014

איפה היינו? 'פורטר אנד סאנס', הארבעה 14

יש שתי גישות עיקריות כאשר מדובר בצריכת נקטר האלים, הלא היא הבירה: גישה אחת תומכת בכמות מקסימלית במינימום מחיר, והגישה השנייה מעדיפה את האיכות על פני הכמות. 'פורטר אנד סאנס' מייצג בצורה נאמנה את הגישה השנייה: במקום תמצאו חמישים סוגים שונים של בירה מהחבית, ועוד מספר רב של בירות בבקבוק. החיסרון נעשה ברור לסטודנט המצוי כאשר החשבון מגיע, אבל ככה זה בעולם – לשלמות יש מחיר.

שירות: במקום קיבלה אותנו מארחת נחמדה, והמלצר שלקח מאתנו את ההזמנות היה אדיב. ביקשנו לטעום שלושה סוגים של בירה כל אחד לפני שבחרנו את השתייה שלנו לאותו ערב, וכל טעימה שהזמנו הגיעה במהירות. בכלל, מומלץ מאוד לטעום ממגוון של בירות לפני ההזמנה – זה יאפשר לכם להיחשף לבירות ברמת מתיקות שונה וכמות אלכוהול שונה.

אווירה: המקום מזכיר מעין שילוב בין דיינר אמריקאי, פאב מפואר ומסעדה טובה. המוזיקה בעיקר מלווה אותך ברקע ומאפשרת קיום שיחה. המקום מאוד מתאים לדייט או למפגש חברתי, ובולט באיכות של מקומות הישיבה, של הכלים ושל השירות. ישנו חדר נפרד עם אזור לאירועים פרטיים הנראה כמו לאונז' מסדרה אמריקאית על שנות החמישים.

אוכלים שותים: אני הזמנתי חצי ליטר של 'סן ברננדוס אבט' – אייל בלגי מתקתק עם 10% אלכוהול. המחיר לכוס כזו הינו 40 ש"ח, אבל כאשר מבינים שמדובר בכמות אלכוהול המקבילה לחצי בקבוק יין, המחיר נשמע יותר סביר. עם הבירה לקחתי את המנה המומלצת במיוחד של ספייר-ריבס. ביקשתי מהמלצר שהצלעות יעשו מעט מוכנות יותר מהרגיל, וקיבלתי גן-עדן של בשר ושומן שנמסים על הלשון ונפרדים מהעצם ללא מאמץ. חברתי שומרת הכשרות הזמינה את ההמבורגר ותייגה אותו כ"סבבה, לא מדהים". מדד טובורג-גולדסטאר: אין, וגם אם היה – מי מזמין גולדסטאר במקום כזה?

קהל: הקהל מאוד מגוון – החל מזוגות בדייט, דרך משפחות בארוחת ערב וכלה באירועים חברתיים. המשותף: כולם לבושים יפה. כפכפים או מוקסינים? מוקסינים.

עישון: לא. סרטן ריאות? אין.

פיק-אפ: האווירה במקום לא מתאימה כל כך. המוזיקה לא חזקה מספיק, והאוכל והבירה מעניינים מדי – ויקרים מדי – מכדי שתתחילו להזמין אנשים רנדומליים לדרינק. חוץ מזה, אם באת לכאן, כנראה לא הגעת לבד. מונית לכמה? אחד.

ניקיון: המקום נקי, והשירותים מרווחים, מרובים ונקיים אף הם. למקלחת או למיטה? למיטה.

סיכום: בשביל לעמוד בתנאי של 'מבלים בחמישים' ניתן להגיע ל'פורטר אנד סאנס' במהלך השבוע בין 17:00 ל-19:00, ולקבל חצי ליטר במחיר של שליש. האוכל טוב מאוד והבירה בהחלט משמחת לבב אנוש. תקופת האוקטוברפסט מומלצת במיוחד לחובבי הבירה הגרמנית, כאשר מגוון רחב של בירות מארץ הבווארים מוצעות בתקופה מוגבלת זו. זה גם מקום מומלץ לדייט שנועד להרשים את בן/בת הזוג, ולקבוצות של חברים שרוצים לדעת בירה טובה מהי.

ציון: 4 (מתוך 5)

(ת'כלס, רק כי יקר)