"תחי מדינת תל אביב שמוציאה למדינת ישראל את העיניים"

תל אביב עוד לא התאוששה מהפיגוע בשרונה וכבר מצאה את עצמה תחת מתקפה אחרת - הפעם מבית. הבועה חטפה, ויש אנשים שזה בא להם מה זה טוב. לנו, תושבי העיר, נמאס להתנצל על החיים שלנו | סדרת טורים

חאדר אבו-סייף (צילום: איליה מלניקוב)
חאדר אבו-סייף (צילום: איליה מלניקוב)

"אנחנו מסרבים להיכנע לחוקי המשחק הגזעניים, וזה בדיוק מה שמעורר את זעמם של כל גיבורי המקלדת"

השעה 3:00 לפנות בוקר. אני שוכב במיטה איפשהו על גדות בוגרשוב, באחד הרחובות הצדדיים האלה שאף אחד לא באמת יודע איך קוראים להם. אני שיכור, מסטול וכיף לי. מולי רוקד הבחור הזה שנקרא בן הזוג שלי, שנינו יודעים שאני והוא יכולים להתקיים יחד בהרמוניה מושלמת רק במקום אחד – תל אביב. שנינו רואים מעבר לעננת הפיגועים וההפצצות ומצליחים לתקשר דרך המגע והמבט בלי אף מילה. רק בגלל העיר המדהימה הזאת שאיחדה אותנו יחד וממשיכה לאחד ולהפריד בין אלפי צעירים שחיים בה.

לעוד טורים בסדרה:
ח"כ תמר זנדברג מסבירה: איך הפכה תל אביב למדינת אויב?
"הימין הקיצוני רצה יותר מהרוגה תל אביבית אחת" | ירון טן-ברינק
ראש העיר רון חולדאי: "תל אביב תמשיך להיות מגדלור לישראל"

[tmwdfpad] 

תל אביב היא המפלט היחיד לכל מי שרוצה להישאר שפוי במדינה הזאת. היא הדבר היפה והמכוער ביותר שיש. זה שמלכד את כל קצוות החברה שרוצים לחיות חופשיים בארצם כמו שהם. היא צעירה ומרתקת, חיה ובועטת גם כשהיא מדממת.

תל אביב תישאר המקום היחיד בעולם שבו בן הזוג שלי ואני יכולנו להיפגש ובשנייה הראשונה להבין שזה מפגש שיכול להתרחש רק פה. להגיד לעצמנו איזה כיף שאנחנו חיים בתל אביב, העיר היחידה במדינה הזאת שמקדשת את חיי כל אדם ללא הבדל דת, גזע או מין.

מתחם שרונה בבוקר שאחרי הפיגוע (צילום: יולי גורודינסקי)
מתחם שרונה בבוקר שאחרי הפיגוע (צילום: יולי גורודינסקי)

ואולי זו בדיוק הסיבה שכולם רוצים שנמות וכמה שיותר מהר. במדינה שהופכת לחשוכה מיום ליום, שכולם בה שונאים את כולם, שהחלום הרטוב של רוב הציבור הוא שהצל יהיה שר הביטחון ושימשיכו לפוצץ עובדים ערבים בסופרים, להפלות אותם במקומות עבודה ולשנוא אותם רק כי "הם כולם מנסים לרצוח את היהודים, הערבים החיות אדם האלו". רק שתל אביב מסרבת להיכנע לחוקי המשחק הגזעניים האלו, וזה בדיוק מה שמעורר את זעמם של כל גיבורי המקלדת. באופן ממש לא מפתיע הגיע היום שזה לא רק "מוות לערבים". זה גם "מוות לשמאלנים". זה גם "מוות לתל אביבים". זה מוות לפתיחות ומוות לקדמה.

אבל תל אביב מסרבת למות, גם כשהיא כבר מותשת מהמאבק. היא עדיין מוצאת את הכוחות להילחם, להמציא את עצמה מחדש. נכון, היא לא מושלמת ויש לה פגמים, אבל לפחות היא מנסה. תחי מדינת תל אביב, מדינה קטנה שמוציאה למדינת ישראל את העיניים.