כך תשרדו את תקופת המבחנים ללא ריטלין

הגיעה התקופה המקוללת שבה הריטלין הופך לחברו הטוב ביותר של הסטודנט. במקום להכניס לגוף כימיקלים מיותרים שיקרבו אתכם למחברת ויורידו לכם את התיאבון, אספנו רשימה של 7 דברים שיעזרו לכם לריכוז ויחסכו לכם את תופעות הלוואי

25 בינואר 2018

רוזמרין

הרוזמרין, מסתבר, הוא לא רק תבלין שהולך ממש טוב עם תפוחי אדמה אפויים, אלא גם תחליף מעולה לריטלין. בין אם תצטרכו אותו כתבלין או כשמן, הרוזמרין עוזר מאוד לריכוז כיוון שהוא ממריץ את הדם למוח, ויותר מזה – יש הטוענים שהוא אפילו משפר את הזיכרון. בינינו, הוא גם טעים – ודי קל לגדל אותו בבית.

גינקו בילובה

אל תתנו לשם המוזר לבלבל אתכם. מדובר בתוסף תזונה המבוסס על צמח שבדיוק כמו הרוזמרין – מזרים לכם את הדם למוח ומשפר את הריכוז והזיכרון. מי צריך שליפים כשיש צמח שקוראים לו גינקו בילובה?

אקטיב בריין

זה אולי נשמע קצת בדיוני, אבל כמוסת האקטיב בריין תחדד לכם את המוח. לא רק שהיא ידועה כמשפרת זיכרון, היא גם אמורה להקל על לחץ נפשי, לשמש כתחליף טבעי לריטלין שכולנו מכירים כל כך טוב ולהוציא אתכם מדיכאון תקופת המבחנים. לנו זה נשמע כמו פתרון מושלם.

שמן ארז

את השמן אפשר למרוח ולעסות אותו על הגוף, או לנשום את האדים שהוא מפיק. הוא עוזר לשחרר עייפות פיזית ונפשית. אחד היתרונות הנוספים שלו הוא עידוד ביטחון עצמי, אז אם אתם לא יודעים את החומר למבחן, לפחות תהיו בטוחים בעצמכם.

אומגה 3

כבר שנים שכולם מדברים על אומגה 3. חומצת השמן, שאותה תוכלו למצוא בדגים ואגוזים מלבד כדורים מרוכזים, ידוע כעוזרת בריכוז ורגיעה. למעשה, מחסור באומגה 3 עלול להוביל להיווצרות בעיות תפקודיות במוח. אם אתם צמחונים, או פשוט לא בקטע של דגים – תוסף התזונה המרוכז יעשה את העבודה בתוך שבועיים-שלושה.

פשוט תעשו ספורט

אנחנו מכירים את כל התירוצים שבעולם, תאמינו לנו, אנחנו משתמשים בהם, וברור לנו שהסימסטר היה עמוס במיוחד ו"לא הספקתם ללכת לפילאטיס". אבל בתכל'ס, אין משהו שיגרום לכם להרגיש טוב יותר מספורט. לא רק שתרגישו אחר כך חדים וממוקדים, גם הביטחון שלכם יעלה פלאים. צאו לריצת בוקר לפני המבחן. זה שווה את זה.

ותישנו טוב

אז נכון שרציתם לנצל את כל הלילה לפני המבחן ללמידה אפקטיבית, אבל גם אם תזכרו את כל החומר באותו הלילה, בבוקר לא תהיו מרוכזים מספיק. ובואו נודה באמת, לפני כל תרופה או תחליף תזונתי – הדבר הכי חשוב הוא לישון, פשוטו כמשמעו. הקפידו להניח את העט בערב שלפני המבחן, ללכת לישון מוקדם ואפילו לראות איזו סדרה טובה בנטפליקס כדי להסיח את הדעת. בבוקר תקומו כמו חדשים, מבטיחים.

*נכתב בסיוע הנטורופתים אלון מרבר ושי קנטן