הנשיא של כולנו: תחנת הרכבת הקלה ברמת גן תיקרא על שם ג'ו ביידן

שלום, חבר. ג'ו ביידן מחבק ומנשק את רחל אדרי מאופקים (צילום: ברנדן סמיאלובסקי/AFP/גטי אימג'ס)
שלום, חבר. ג'ו ביידן מחבק ומנשק את רחל אדרי מאופקים (צילום: ברנדן סמיאלובסקי/AFP/גטי אימג'ס)

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, העביר אתמול במועצת העיר החלטה לפיה תחנת הרכבת הקלה במתחם הבורסה תיקרא על שמו של נשיא ארה"ב, לאות הוקרה לעמידתו לצד ישראל בשעתה הקשה. שאמה הכהן: "האמירות של הנשיא ביידן מגיעות מעומק ליבו, כאילו היה ישראלי או יהודי"

19 באוקטובר 2023

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, אף פעם לא היה מישהו שמפספס הזדמנות לקצת חמידות פופוליסטית וגם אתמול, על רקע ביקורו המרגש של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, לא החמיץ את הרגע כדי להוביל את הרעפת האהבה על המנהיג האמריקאי ולקבוע כי אחת מתחנות הרכבת הקלה בעיר תיקרא על שמו של הנשיא.

ראש עיריית רמת גן כינס אתמול ישיבת מועצה מיוחדת שלא מן המניין, בזמן ביקורו של ביידן בארץ, על מנת לדון במספר נושאים הקשורים בהיערכות וצורכי העירייה במהלך המלחמה. במהלך הישיבה העלה ראש העיר שאמה הכהן הצעה להחלטת המועצה לאשר את קריאת תחנת הרכבת הקלה במתחם הבורסה בעיר (תחנת אבא הלל) על שמו של הנשיא ג'ו ביידן.

ת'נק יו מיסטר פרזידנט. כרמל שאמה הכהן (צילום: שלומי יוסף)
ת'נק יו מיסטר פרזידנט. כרמל שאמה הכהן (צילום: שלומי יוסף)

הצעתו התקבלה במועצת העיר וכעת תגיש עיריית רמת גן בקשה רשמית למשרד התחבורה לשינוי שם תחנת הרכבת הקלה. במהלך ישיבת המועצה אמר שאמה הכהן כי "התרשם עמוקות" ממחויבותו של נשיא ארה"ב לישראל ומתמיכתו הגורפת במהלכי הלחימה במלחמת "חרבות ברזל".

היי ג'ו. תחנת אבא הלל בקו האדום (צילום באדיבות נת"ע)
היי ג'ו. תחנת אבא הלל בקו האדום (צילום באדיבות נת"ע)

"בתוך כל הכאוס והחושך, היינו עדים כולנו לאלומה עוצמתית של אור, בדמותו של נשיא ארצות הברית, ג׳ו ביידן", אמר שאמה הכהן. "תודה לך כבוד הנשיא. לך ולארה"ב על ברית אמת אמיצה. האמירות של הנשיא ביידן מגיעות מעומק ליבו, כאילו היה ישראלי או יהודי. מעשיו, משליחת שתי נושאות מטוסים למרחב המזרח התיכון ועד הגעתו ההיסטורית ארצה בעיצומה של לחימה ראויים להכרת הטוב. אני קורא למשרד התחבורה לאשר את החלטת מועצת העיר רמת גן".

ברמת גן קיימות 2 תחנות רכבת קלה תת קרקעיות ומרכזיות, תחנת ביאליק על גבול הרחובות ז'בוטינסקי ביאליק, ותחנת הבורסה ברחוב אבא הלל, שעתידה לשנות את שמה.