לא חייבים להוציא מאות שקלים על תחפושת: יש אופציות זולות ושפויות

החמדנות של תעשיית התחפושות הסלימה כבר מזמן לרמה שהורים לחוצים מעיפים 300 עד 600 ש"ח בפורים. למרבה המזל יש מספיק יוזמות קהילתיות וחברתיות שמציעות אלטרנטיבה זולה ולא ממסדית

פורים (צילום: Shutterstock)
פורים (צילום: Shutterstock)

פורים. אם עוד אין לך ילדים מדובר כנראה בחג היהודי המרים היחיד בשנה. אחר כך? מדובר בחג שעיקר מטרתו היא להזכיר לך שלמעשים שלך יש השלכות. החג כבר לא שייך לכם, ואתם הופכים לעבדים שצריכים להקפיץ את הילדים, לבושים במיטב תחפושות פליטי הריאליטי/הדמויות מ"ארץ נהדרת", נגררים מהמסיבה בבית הספר להפנינג ולעוד מסיבה וכל מה שבא לכם זה להעלות תמונה של הילד מחופש לאלאור אזריה כדי לסחוט קצת לייקים.

אז לבטל את פורים עדיין אי אפשר, אבל לחסוך בהוצאות בהחלט כן. בזמן שבחנויות הגדולות עלו מחירי התחפושות בשנים האחרונות לאזור ה-350-600 ש"ח, סכומים שהם גם יקרים בטירוף וגם שולחים מסר בעייתי לילדים, עדיין אפשר למצוא חלופות זולות יותר. זה יכול להיות רחוב כפר גלעדי, שבכל שנה קם לתחיה כמה שבועות לפני פורים. אופציה סבירה וזולה, אבל להידחס עם עוד עשרות הורים לחוצים ולצאת משם עם תחפושת שיכולה להתלקח מאור השמש זה לא כיף גדול. וישנה האופציה הסינית – עלי אקספרס הוא הבעיה, לא הפתרון, אבל אפשר למצוא שם תחפושות בכל מחיר. ובכל זאת, אם מחפשים אפשר גם למצוא בעיר חלופות זולות, שעל הדרך גם ילמדו את הילד מסרים חשובים של סולידריות וקהילתיות.

עלי אקספרס הוא הבעיה, לא הפתרון (צילום מסך)
עלי אקספרס הוא הבעיה, לא הפתרון (צילום מסך)

בזאר מכל הלב

בחנות לפריטי יד שנייה של עמותת פתחון לב נמכרות תחפושות ב־10 ש"ח בלבד. הסכום שייאסף יגיע למשפחות מעוטות יכולת. רוב התחפושות נלבשו פעם אחת בלבד, כי ככה זה כשאתה תחפושת; לא מעט תחפושות נתרמו מהקהילה היהודית דוברת הרוסית בלוס אנג'לס. בקיצור, אחלה הזדמנות לקפוץ עם הילדים לדרום העמוק של העיר ולספר לילדים שנוסעים לאמריקה.
בזאר מכל הלב, גולומב 54 תל אביב, ראשון־רביעי 8:00־17:00, חמישי 8:00־14:00

סדנת מסכות ואביזרים

הסדנה מתקיימת במרכז הקהילתי של יד אליהו, אבל פתוחה גם להורים מהצד השני של איילון. ניתן להכין את כל האביזרים בשביל הילדים או להשלים אאוטפיט בשוק קח־תן שיתקיים באותו המקום, כי כמה טובים אתם כבר תהיו בהכנת מסכות ואביזרים אחרי סדנה אחת? לא מאוד.
מרכז קהילתי בת ציון, בת ציון 10 תל אביב, ראשון (5.3) 17:00, הכניסה חופשית

קדם פורים

זה נשמע כמו מונח מתחום הגינקולוגיה, אבל אחרת איך תדעו שמדובר באירוע שקודם לפורים? בדיוק. מדובר בפעילות של העירייה שמתקיימת במרכז הקהילתי של נווה אליעזר וכוללת, מלבד שוק החלפת תחפושות, סדנת אפיית אוזני המון וסדנת ליצנות, שתדעו איך להאכיל את הילדים ואז גם איך להפחיד אותם.
מרכז קהילתי נווה אליעזר, ששת הימים 6 תל אביב, חמישי (2.3) 17:00, הכניסה חופשית

יריד תחפושות בהודנא

רוצים להראות לילדים שלכם איך הייתם כשהייתם בגיל 22? אלוהים ישמור, מובן שלא, כולנו היינו נוראים בגיל 22. אבל בין כל הפעילויות הקהילתיות והכוונות הטובות של ההודנא, נחמד לקחת את הילדים למקום שהייתם שותים בו בגיל הנורא ההוא. המסיבה בהודנא תכלול יריד תחפושות שבו כמובן תוכלו למצוא לכם תחפושת. יש גם מוזיקה ובירה, והשמועות מספרות שיהיה גם דוכן ציורי גוף, כי אי אפשר להיות היפי בלי איפור גוף.
הודנא, אברבנאל 13 תל אביב, שישי (3.3) 12:00, הכניסה חופשית

סטודיו ¾

הסטודיו, שמתרכז בקורסי אמנות לכל הגילים, עורך בשבועות האחרונים קורסים להכנת תחפושות במסגרת משפחתית. הרעיון הוא לבוא עם הילד, לאסוף חומרי גלם ולהכין (עם הכוונה) תחפושת משלכם. זה דורש עבודה, אבל תראו את זה כהזדמנות משפחתית לרכוש כישורים שכנראה אין לאף אחד מכם ויחסכו לכם את ההוצאה הזו אחת ולתמיד.
סטודיו ¾, ידידיה פרנקל 72 תל אביב, שישי (3.3) 11:30, 150 ש"ח לתחפושת

בית צ'רנר

המרכז הקהילתי בדרום יפו נותן אופציה גם למי שלא גר במרחק הליכה ממרכז העיר למצוא תחפושת ביעילות. במקרה שלא תמצאו בדיוק מה שרציתם, תוכלו להשלים אביזרים במקום אחר או פשוט לשקר שיש לכם שבעה ילדים, ואז בבית לחפש את הילדים ל"זומבי חלל" או "קאובוי שוטר".
מרכז קהילתי בית צ'רנר, חסידי האומות 23 תל אביב, ראשון־שני (5.3־6.3) 16:30, הכניסה חופשית