ההצגה חייבת להימשך: תיאטרון גשר עובר לאינטרנט

הצגות מרפרטואר התיאטרון לאורך השנים יעלו לעמוד הפייסבוק של גשר מדי יום חמישי וישרטטו יחדיו תמונה ייחודית של תולדות עם ישראל. והשבוע: הצגות ילדים דליקטס

מתוך "מסעות אודיסאוס" (צילום: כפיר בולטין)
מתוך "מסעות אודיסאוס" (צילום: כפיר בולטין)

תיאטרון גשר עובר אונליין. התיאטרון המוערך שעל גבול יפו סובל כמו כולנו מהתאיינותו של עולם התרבות, אך בניגוד אלינו שרק מתבכיינים על זה, החליטו בהנהלתו לעשות מעשה ולהזמין את הציבור לצפות במגוון ההצגות שלהם מהספה בבית. החל מהשבוע ומדי יום חמישי בשעה 19:00, יעלו הצגות לעמוד הפייסבוק של התיאטרון למשך שבוע שלם. מפגשי זום עם השחקנים והיוצרים יתקיימו מדי יום רביעי שלאחר מכן בשעה 19:00 וחלק מההצגות ישודרו בליווי כתוביות ברוסית ובאנגלית.

המפגשים יתקיימו בסימן "מסע בתולדותינו", מסע בו יסקרו תחנות המפתח בציר הזמן ההיסטורי של העם היהודי דרך הצגות תיאטרון גשר.  בין הנושאים השונים: ימי התנ"ך ("אוכלים", "ספר דוד המלך"), גלות ("הדיבוק", "משפט דרייפוס", "עיר – סיפורי אודסה", "הנודדים"), שואה ("אדם בן כלב", "שושה"), תקומה ("שונאים. סיפור אהבה", "יהודי במקור"), הקמת המדינה ("הרצל אמר", "יונה ונער") ומלחמות ישראל ("נופל מחוץ לזמן", "במנהרה"). כל ההצגות באותו הנושא יעלו יחד באותו השבוע.

במהלך הגל הראשון של מגפת הקורונה העלה התיאטרון את פרויקט #סינמה_גשר עם הצגות נבחרות לצפייה אונליין. כעת, מחדש התיאטרון את הפרויקט ומרחיב את הפעילות להצגות אונליין ומפגשים מיוחדים בהנחיית מחזאי הבית, רועי חן, שחקני התיאטרון ואורחים נוספים. "תיאטרון, ממש כמו עם, ללא עבר – אין לו עתיד", מסרה לנה קריינדלין, מנכ"לית התיאטרון. "הכנו לכם רפרטואר מיוחד ונבחר מ-30 שנות עשייה. לשבת לצפות כך מהבית בכל התוכן העשיר הזה יחד עם המפגשים המיוחדים זו הזדמנות שרק מגפה עולמית של פעם ב-100 שנה יכולה לגרום לה. במקביל אנחנו עובדים על רפרטואר חדש לתקופת פוסט-קורונה שאנו מייחלים ומצפים לה".

הפרמיירה של הפורמט החדש תתרחש בחמישי הקרוב, החל משעה 17:00, עם הצגות הילדים "מסעות אודיסאוס" ו"רוח התיאטרון" (מתאימות מגיל 5 ולכל המשפחה). המפגש עם היוצרים והשחקנים יתקיים ביום רביעי, 29 ביולי, בשעה 17:00. פרטים נוספים בעמוד הפייסבוק של התיאטרון.