לאן נעלמו תיבות הדואר האדומות?

כאילו לא מספיק שהשירות לא יעיל, החלו בדואר ישראל לאטום ולהסיר את תיבות הדואר האדומות מהרחובות. "זה אמור להיות שירות בסיסי שמדינה מספקת לאזרחים"

תיבות דואר אדומות בתל אביב (צילום: שלומי יוסף)
תיבות דואר אדומות בתל אביב (צילום: שלומי יוסף)
7 במרץ 2017

 

אף שהשירות האטי והלא יעיל גורם לכולנו לחפש חלופות לדואר ישראל, רבים מאיתנו, בעיקר המבוגרים, עדיין נסמכים על שירותיו. אלא שגם היכולת לצרוך את השירות הזה הולכת ונעשית נוחה פחות ופחות: לצד סגירת סניפים של הדואר שעליהם דיווחנו לאחרונה, החלו להיעלם מרחובות תל אביב תיבות הדואר האדומות המשמשות לשליחת מכתבים.

"מישהו יודע משהו על אטימת תיבות הדואר באזור מרכז העיר (או בכל העיר)? גם מול הסניף באבן גבירול אין כבר תיבת דואר. זהו? נגמר?", שאלה אהובה גורן־וינזדור באחת מקבוצות הפייסבוק התל אביביות וציינה שיש שירותים שעבורם היא עדיין צריכה את הדואר כמו מכתבים לחו"ל ושליחת חשבוניות מס לאחר תשלום בעותק מקורי. "זה אחד השירותים הבסיסיים שמדינה מספקת לאזרחיה", הסבירה. גולשים אחרים דיווחו בקבוצה שראו תיבות דואר שהוסרו מהמדרכה ולא רק נאטמו.

עוד בנושא:
למה ייסגר עוד סניף של הדואר במרכז העיר?
התקלה המוזרה ששלחה את חבילות האסוס שלכם לעיר אחרת

"אני גרה בבן יהודה־פרישמן והעלימו את התיבה שממוקמת לידי, וכעת התיבה היחידה שנותרה היא בסניף הדואר היחיד שנותר באזור, בירקון פינת טרומפלדור", סיפרה חגית אוריין, תושבת העיר. "הבסיס להיעלמות – השימוש ההולך ופוחת במכתבים עקב השימוש הגובר בדיוור דיגיטלי – דבר שאיננו ברור ונגיש לאזרחים ותיקים רבים, אבל גם מי שכן מבין את האמצעים החדשים עדיין צריך את הדואר ואת התיבות, למשל לצורך מסמכים שונים שיש לשלוח אותם הרד קופי".

מדואר ישראל נמסר בתגובה: "עקב הירידה המתמשכת במשלוח מכתבים, נמצא כי חלק מתיבות הדואר נמצאות ריקות מרבית הזמן, אי לכך צומצמה פרישת תיבות הדואר בתל אביב. יודגש כי בנוסף לתיבות הדואר המוצבות ברחובות העיר, מותקנות תיבות דואר בכל יחידות הדואר, כך שבטווח אווירי של לכל היותר 1,500 מטרים מכל נקודה בעיר קיימת תיבת דואר".