תייר, שפר הופעתך: אלוף במיל מונה ליו"ר "עיר עולם ותיירות"

אחרי שירות צבאי של 35 שנה, מתחיל השבוע האלוף במיל' נועם תיבון תפקיד חדש במחלקת "עיר עולם ותיירות" בעיריית תל אביב. " זה לא משנה מאיפה כל אחד מגיע, בסוף הופכים לחברים", הוא מבטיח

חוף נורדאו, גם הוא נסגר בשל זיהום בעונת הרחצה הקודמת. צילום: זיו ממון
חוף נורדאו, גם הוא נסגר בשל זיהום בעונת הרחצה הקודמת. צילום: זיו ממון
17 בפברואר 2016

" אני מאוד אוהב את העיר שלי", מספר אלוף במיל' נועם תיבון שפרש לפני כשנה משירות צבאי של 35 שנים תמימות, ומונה השבוע ליושב ראש "עיר עולם ותיירות" בעיריית תל אביב-יפו. " התנדבתי לתפקיד כי אני מאמין שתל אביב היא כיום המותג החזק ביותר של ישראל בעולם – מבחינת הייטק, מבחינת תיירות, ומבחינת שפיות ונורמליות".

תיבון, נשוי לד"ר גלי תיבון, אשת חינוך וחוקרת שואה, ואב לעיתונאי אמיר תיבון ועתודאי לאורי תיבון, נולד בקיבוץ צרעה ומתגורר בתל אביב מעל 12 שנה. "התיירות בעיר הזו היא מעבר לאנשים שמבקרים בישראל. כל תייר פה הוא שגריר של המדינה. אנשים שבאים נתקלים בים, במוזיאונים, בשדרות רוטשילד, אין ספק שזו עיר שמתחרה בליגה של הערים הגדולות".

נועם תיבון
נועם תיבון

קשה יותר לשווק את תל אביב לאחרונה?

"ממש לא! שמה הולך לפניה. התיירות הגאה בעיר היא בין הגדולות בעולם, והיא גם מרכז של הייטק. יש לאחרונה גם עלייה בתיירות מסין ומהודו. אני רוצה שזו תהיה עיר שהצעירים יוכלו להגיע ולהתחבר אליה דרך הוסטלים ומקומות לינה זולים יותר".

שגרירות אשדוד בתל אביב

בתקופה בה נדמה שתל אביב צריכה לשווק את עצמה גם בבית וגם בחוץ, נכנס תיבון למשבצת לא פשוטה – מה שלא זר למי שבמרוצת השנים מילא שלל תפקידים בצה"ל כגון מח"ט חברון, מח"ט הנח"ל וקצין חי"ר וצנחנים ראשי. " תל אביב מקבלת ריקושטים לאחרונה, זה נכון", אומר בטון צבאי, "אבל חלק גדול מהדברים שאומרים על העיר פשוט לא נכונים, כמו אחוזי הגיוס למשל. חלק מהניכור הזה נובע מקנאה בעושר ובאושר של העיר. בשאיפה שלי, כל הישראלים, ללא שום הבדל – דתיים, חרדים, ירושלמים או פריפריאליים – יבואו לתל אביב וירגישו בה בבית. יוכלו להנות ממה שיש לעיר הזאת להציע. אחד הדברים שלמדתי במהלך השירות הצבאי שלי, שזה לא משנה מאיפה כל אחד מגיע, בסוף הופכים לחברים".