NECLUMI: התכשיט החכם שיקרין עצמו על הצוואר

NECLUMI הוא מקרן זעיר הנתלה על הבגד ומקרין שרשרת אור על הצוואר . האם מדובר בעתיד של עולם התכשיטים או בגימיק חולף?

שרשרת נקלומי. צילום מסך
שרשרת נקלומי. צילום מסך
30 באוקטובר 2014

המין האנושי משתמש בתכשיטים כבר אלפי שנים, בעיקר בכדי לשפר את המראה של האינדיבידואל ובשביל לגרום לו לבלוט. לאורך ההיסטוריה חיפש האדם את החומרים שנוצצים בצורה הכי מרשימה, וזאת כנראה הסיבה שזהב ויהלומים עולים כל כך הרבה כסף. אולם, פיתוח חדש עשוי לשנות זאת בעתיד.

מדובר בתכשיט חכם בשפ NECLUMI, המורכב ממקרן פיקו HD זעיר שלמעשה מקרין את התכשיט על גבי הצוואר, במקום לענוד אותו באופן מוחשי. את המקרן תולים על דש הבגד והוא מחובר לסמארטפון דרך כבל HDMI (בעתיד שואפים יוצרי התכשיט להיפטר מהכבל ולהעביר את המידע באופן אלחוטי). אחד הפיצ'רים המעניינים של NECLUMI הוא התזוזה מתמדת של אלומות האור מה שמקנה לו אפקט של אובייקט חי.

המקרן מצויד באפליקציה ייעודית שמאפשרת לבחור את סגנון התכשיט. האפליקציה מכילה ארבעה מצבים שונים: Roto הוא מצב בו התנועה של האור מושפעת מהסיבוב של הגוף שנמדד בעזרת המצפן של המכשיר, Sono הוא מצב בו התנועה של האור מושפעת מקולות הרקע שנקלטים במיקרופון של המכשיר (כנראה מושלם למסיבות), Airo הוא מצב בו התנועה של האור מושפעת ממהירות ההליכה של המשתמש שנקלטת בעזרת הפדומטר (מד הצעדים) של המכשיר ו-Movo הוא מצב בו התנועה של האור מושפעת מתזוזת הגוף שנקלטת על ידי האקסלרומטר (חיישן התאוצה) של המכשיר.

נכון לעכשיו מדובר רק באבטיפוס והוא אינו זמין בשוק, אך יוצרי NECLUMI מצהירים שבעקבות התפתחות הטכנולוגיה הלבישה וכניסתה לשוק המיינסטרים, צפויים גם תכשיטים חכמים מבוססי מקרן להיכנס לשוק בעתיד הקרוב. מי שמעוניין לקדם את הרעיון, יכול לתרום, לשתף פעולה או סתם להתעדכן בהתקדמות הפרויקט דרך האתר הרשמי של NECLUMI.