לא נפסיק לרקוד: סוזן דלל מציגות – פסטיבל תל אביב דאנס 2020

למרות המשבר ואולי דווקא בגללו, המנהלות החדשות של סוזן דלל מקיימות את פסטיבל המחול השנתי של המרכז בכוח הרוח החדשה שנישבה אליו

"פיגולים" מאת אלה רוטשילד (צילום: אפרת מזור)
"פיגולים" מאת אלה רוטשילד (צילום: אפרת מזור)
17 באוגוסט 2020

פחות משנה עברה מאז מינויין של מנכ"לית סוזן דלל ענת פישר לבנטון והמנהלת האמנותית נעמי פרלוב, שנקלעו למשבר שאף אחד לא צפה. השתיים החליפו את יאיר ורדי שהיה בתפקיד 30 שנה, והן ודאי השתוקקו להכניס רוח חדשה למקום. אלא שמהר מאוד הגיעה הקורונה, והציבה בפני השתיים אתגרים הישרדותיים. על רקע כל זה, קשה שלא להעריך את המאמצים שהושקעו בשימור המסורת וקיום פסטיבל תל אביב דאנס 2020, בספטמבר הקרוב (8.9-16.9).

"בתקופה זו במיוחד הרגשנו שחשוב להמשיך בכל מחיר לטפח את היצירה התרבותית הישראלית. לכן החלטנו, על אף אילוצי ומגבלות הקורונה, לקיים את פסטיבל תל אביב דאנס, המתקיים כבר שני עשורים ברצף", אמרה פישר לבנטון. "הקצנו משאבים להעלאת המופעים של מיטב אמני המחול העכשווי בישראל, בפלטפורמה דיגיטלית ייעודית לטובת הפסטיבל".

ענת פישר לבנטון (צילום: ניר סלקמן)
ענת פישר לבנטון (צילום: ניר סלקמן)

הפסטיבל יתקיים במשך שבוע, שבו תעלה יצירה חדשה בכל יום ובעלות סמלית – 20 ש"ח (או יותר, אם תרגישו נדיבים). השנה, כמובן, כל היוצרים והיוצרות הם ישראלים. בין היצירות ניתן למצוא את "עוד דבר אחד" של עדי בוטרוס, "ראיתי פרפר" – ערב מחול ושירה של תיאטרון מחול רנה שיינפלד, "צורה מס' 16" של רועי אסף וגם את "هذا المكان… המקום הזה…" של להקת שאדן למחול.

נעמי פרלוב (צילום: אן סילביה-בונט)
נעמי פרלוב (צילום: אן סילביה-בונט)

ההזדמנות שנוצרה לקדם מחול ישראלי בדגש חזק יותר משתלבת עם החזון של המנהלות החדשות, השואפות לטפח את הדור הבא של הכוריאוגרפים, ובהמשך ליצור שיתופי פעולה בינלאומיים. "המחול הישראלי הינו תופעה נדירה בסצנת המחול העולמי. יש לו סגנון מובהק, הוא עשיר, אנרגטי, בעל תעוזה, מחובר לאדמה אך גם פורץ דרך", אומרת פרלוב. "לא פעם במסעות עבודתי, נשאלתי על ידי מנהלי להקות ופסטיבלים מארצות שונות כיצד נוצרו בישראל הצעירה, הקטנה והמורכבת, כישרונות כה רבים. ואכן, הצורך להמשיך ולייצר קרקע תרבותית-אמנותית חזקה, עשירה ופורייה בישראל קיים ומהדהד".

← תל אביב דאנס 2020, 8.9-16.9, 20 ש"ח למופע או 99 ש"ח לכל השבוע. לרכישת כרטיסים ולרשימת המופעים המלאה