תל אביב בהנחה: הטבות, פעילויות ואירועים בהצדעה לחיילים בעיר

לחיילים בתמונה אין קשר לכתבה, אבל איזה חמודים הם, נכון? חיילים אוכלים ארוחת בוקר בבית קפה. צילום: Shutterstock
לחיילים בתמונה אין קשר לכתבה, אבל איזה חמודים הם, נכון? חיילים אוכלים ארוחת בוקר בבית קפה. צילום: Shutterstock

עיריית תל אביב-יפו מציעה סל של הטבות לתושבי העיר הלוחמים במילואים, בסדיר ובקבע במסגרת המלחמה ולבני משפחותיהם, כולל הנחות בארנונה, כניסה חינם לקאנטרים העירוניים, הטבות בלעדיות בעסקים ולא מעט שירותי תמיכה נפשית. וכמה שזה מגיע להם

המלחמה אמנם מתקרבת לסיומה החמצמץ והעגום (סליחה, זה "שלב חדש בלחימה" כמובן) מבלי שהושגו מטרותיה וכשיותר מ-130 חטופים עדיין בעזה ורבבות פליטים מהדרום והצפון גולים מבתיהם בארץ, אבל זה לא אומר שאפשר להפסיק לתמוך בחיילים שעצרו את מהלך חייהם ויצאו להגן עלינו. ועכשיו גם עיריית תל אביב-יפו מצטרפת למאמץ התמיכה מהעורף למען נשות ואנשי המילואים, הלוחמים בסדיר ובקבע ומשפחותיהם.

>> מסעדת "האחים" זכתה באות הוקרה על פועלה במלחמה
>> ברוכים הבאים לפלורנטין: 11 טיפים לתל אביבים החדשים

תחת הכותרת "צו 8" יצרו בעירייה סל הטבות בלעדיות ללוחמות ולוחמים המתגוררים בעיר, במטרה לחזק, לסייע ולספר להם מענים לבעיות וצרכים. הסל כולל בין היתר כניסה למתחמי הקאנטרי העירוניים ללא עלות, הטבות בלעדיות בעסקים ברחבי העיר, כניסה למשחקיות עירוניות, חוגים למבוגרים במרכזים הקהילתיים, כניסה חינם למשחקי ספורט בעיר, סדנות הפוגה, מעגלי שיח ומפגשי תמיכה להתמודדות עם המצב.

תל אביב מצדיעה. חייל עם כובע סנטה קלאוס, דצמבר 2023 (צילום: אלכסי ג'יי רוזנפלד/גטי אימג'ס)
תל אביב מצדיעה. חייל עם כובע סנטה קלאוס, דצמבר 2023 (צילום: אלכסי ג'יי רוזנפלד/גטי אימג'ס)

סל ההטבות כולל גם הנחות אפשריות בארנונה והקלות בשירותי העירייה, מגוון אירועים קהילתיים, פעילויות העשרה, הטבות "דיגיתל" בלעדיות, שירותי עזרה נפשית, הרצאות ומעגלי שיח. כלל ההטבות, ההקלות והפעילויות מאוגדות לנוחות המשרתים בצה"ל ביישומון "דיגיתל שלי" ובאתר העירייה. בנוסף, הוקם מוקד טלפוני עירוני לטובת יידוע הזכאים אודות העזרה וההטבות שעומדות לרשותם. בימים אלה עורכים נציגות ונציגים של מוקד עירוני-ייעודי שיחות שבאמצעותן בודקים את שלומם של בנות ובני משפחות המשרתים, ומיידעים אותם לגבי תוכנית ההטבות העירונית.  

מעבר לכל ההטבות הנחמדות וההנחה של 5 עד 25 אחוז בארנונה, יתכן שהמענה המשמעותי והחשוב ביותר שמספקת העירייה למשרתים בצבא בימים אלה הוא בפן הנפשי: מנהל השירות החברתיים, אגף בריאות הציבור וטיפות החלב העירוניות מקיימים מעגלי שיח על ידי מנחות מקצועיות לבנות ולבני זוג של משרתים עם ילדים קטנים, כשהמטרה היא יצירת מעטפת תומכת בעבורם והכרה במשמעויות הרגשיות והקונקרטיות של היעדרו של בן הזוג מהבית, החששות והקושי הרגשי והנפשי המלווים אותם בתקופה זו.

הם שומרים עלינו, מי ישמור עליהם. חיילים בתל אביב בזמן הקורונה (צילום: שאטרסטוק)
הם שומרים עלינו, מי ישמור עליהם. חיילים בתל אביב בזמן הקורונה (צילום: שאטרסטוק)

ישנו גם סיוע רגשי להורים לחיילים בסדיר, בעבורם מתקיימות הרצאות שונות בנושא חוסן ומתן כלים להתמודדות במצב החירום המתמשך, התמודדות עם החזרה מהלחימה ומעגלי שיח. גם קבוצת בני ובנות זוג ללא ילדים של חיילים מקבלת מענה בדמות מרחב בטוח במרכז "הד ספייס" של עמותת "אנוש" אשר פועל בשיתוף עיריית תל אביב-יפו ומשרד הרווחה והביטחון החברתי. המרכז העירוני מספק מרחב תומך וכלים לוויסות הקשיים הרגשיים והמתחים העולים בתקופה זו עם המרחק מבן הזוג ובדאגות לשלומו. כל הפרטים באתר עיריית תל אביב-יפו.